het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:32

@MarjanB, inderdaad een Shire

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 15:06

@charaz: dat gaat dus een flinkerd worden :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:13

Leuk, flinkerd. Veel plezier met m.

Mellypip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:45

Hoi allemaal, ik kom ook het topic volgen mijn naam is Melly en ik woon met m'n man en 2 kids (5 en 7) in Flevoland. Maar we zitten vol in de aankoop procedure van een prachtige boerderij in Friesland. Ik heb altijd verzorgpaarden gereden en hoop nu op de boerderij eigen paarden te kunnen houden. Aangezien alles traag loopt met de gemeente ben ik me dus alvast druk aan het inlezen over alles wat het houden van paarden op eigen erf inhoudt.
Erg fijn om jullie ervaringen mee te lezen. Hopelijk mag ik jullie om advies vragen bij de dingen waar we straks waarschijnlijk tegenaan gaan lopen. Ik merk nu al dat er zoveel dingen zijn waar ik met mijn verzorgpaarden nooit bij stil heb gestaan voel me nog echt een noobie.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:19

Belker, het is een Ipsen B x Rubus B. Gelders paard.
5 jaar Elite Ibop NMK Prok merrie.
Kreeg net n foto binnen heb je beter beeld ervan.
Afbeelding

Erg trots op dr! Nu km maken.

Wij hebben helaas klei id bak die omhoog is gekomen. Moeten dus dit jaar de bak opnieuw aanleggen. Jammer en duur foutje…

Wat een leukerd de Shire! Hoe oud is die nu? Voor eentje erbij wel meteeen n heeeele grote haha.

Melly, spannend! Grote omslag dus. Hoeveel wil je gaan houden en hoeveel grond zit erbij?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:48

Leuk, een shire. Die wordt groot.
Balko, grappig, stal te Bokkel zit hier 700 meter verderop. Leuk een gelder, knappe dame. Grappigste is dat IbsenB ij mijn vorige buren in Maartensdijk staat.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:28

Knappe merrie Balko.
En wat ontzettend zuur van je bak.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:46

Hij wordt volgende week een jaar dus hij mag voorlopig nog even doorgroeien, mijn vriend heeft Shires gereden en wilde ook niks anders :D

Leek me een prima verdeling ik 3 en hij een (die waarschijnlijk net zoveel eet).

Echt een aansprekend dier Balko!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:52

Belker schreef:
Leuk, een shire. Die wordt groot.
Balko, grappig, stal te Bokkel zit hier 700 meter verderop. Leuk een gelder, knappe dame. Grappigste is dat IbsenB ij mijn vorige buren in Maartensdijk staat.

Ohhh dus mn paard is je oude buurvrouw :').
Ik schrijf t steeds verkeerd. Ben nog niet thuis in de Gelderse haha.

Charaz whahaha, nouja als de man dat wil, nooit nee zeggen op n extra paard.

Mellypip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 23:37

Balko wat een plaatje zeg! Super leuk.

Het gehele erf is 1 hectare, waarvan 5000 m2 nu vol staat met berken, waar we weiland van willen maken. De stal mag daar alleen niet op gebouwd worden en moet bij het woonerf er op. Zoals we het nu bedacht hebben kan het weiland aansluitend op het stalerf aangelegd worden, zodat de paarden zelf naar binnen en buiten kunnen. We zijn nu in overleg met de gemeente om uit te zoeken wat nu wel en niet mag op welke plek. Ik zat aan een pony en een merrie te denken, maar heb verder echt nog geen idee. Hoe groot zijn jullie weides en hoeveel paarden staan er op?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 06:50

Wat een prachtig paard Balko. Mooie combi samen.

Haha Charaz, goede verdeling. Als die volwassen is legt hij vast ook hele bergen neer ;-)

Welkom en succes met puzzelen MP. Slim dat je de gemeente er vooraf goed bij betrekt dat scheelt gedoe.
Kan je ook nog iets van een paddock aanleggen? Weet niet waar je zit maar jaar rond op de wei kan niet overal. En met zelf naar buiten/binnen is het fijn als ze altijd iets hebben waar ze op kunnen. Dus bijv. Paddock en aansluitend wei. Met weinig wei met stukjes werken waar je ze dan beperkt op laat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:04

@Mellypip: idd op kleigrond is je buitenverharding erg belangrijk om de paarden 's winters droge voeten te laten houden. Er loopt een groot Paddock Paradise item op Bokt met heel veel info.

Ik vind Shires ook fantastische paarden, maar mijn heupen beginnen al te kreunen bij het idee om daar op te moeten zitten. Dameszit lijkt me dan een goede oplossing :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:40

Marjan, nog gefeliciteerd met de verjaardag van Amy

Balko wat een prachtig paard!!!
En fijn dat het goed ging.

DF, Belker en boemel allemaal een fijne rit gehad

Charaz wat een leuk paard, gefeliciteerd.

Mellypip welkom hier.

Hier gisteren genoten van een dagtochtje met de motor met de familie van mijn vriend
Die rijden allemaal. Maar de dames zaten allemaal achterop :D
Voor mij is zo'n dag eigenlijk te lang. Maar desondanks heb ik wel genoten. Weer mooie weggetjes gezien. Lekkere terrasjes gehad.
Nu dan weer migraine, maar blij dat dat gistteren niet was en ik een heerlijke dag heb gehad.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:55

Goedemorgen!
Leuk, kom ineens dit topic tegen.
Mag ik me ook melden :)

Heb nu sinds bijna 5 jaar paarden aan huis, 3 maanden geleden zijn we verhuisd naar het noorden en hebben we dus meer ruimte (lees, meer land, eigen rijbak en 4 stallen)
Momenteel 3 paarden (grote, mini shet en een IJslander) en dus heerlijk aan t rommelen hier :)

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:26

Hoi allemaal, mag ik mij ook melden? Moet eerlijk zeggen dat ik het vaak niet red qua bijhouden. Ik probeer in ieder geval wel bij te lezen en te reageren :o
Wij hebben 6 stallen aan huis, waarvan 2 voor mezelf, mn zusje 1 en de andere 3 verhuur ik (maar ik doe alles zelf, fijner dan dat iedereen wat doet vindt ik). Heerlijk, houd van het leven met de paardjes

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 16:22

Soms zie je een marktplaatsadvertentie met een pony wat echt aanspreekt maar waar je de vinger niet op kan leggen waarom hij er zo lang op staat.... Nee ik wil er geen bij, waarschijnlijk zou ik bij deze niet gaan kijken omdat er bij staat niet geschikt voor onzekere ruiters.. Maar wat een leuke uitstraling, leuke maat, bereden en betuigd. Via google ook wat filmpjes gevonden en ik vind hem wat kort lopen en ik zie nergens een ontspannen stap... Gaat om een zwarte welsh cob ruin te helmond.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:27

Welkom Mayso
Hele club dieren zo.

Ja die is echt heel leuk Joyce :j

Vandaag is mijn ruintje jarig, 16 alweer

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:37

die is echt leuk he Joyce! Ik ben aan het rondkijken voor een pony voor de kinderen, maar denk dat deze niet geschikt is voor de jongens die nog niet echt kunnen rijden helaas. Anders was ik gaan kijken, is hier om de hoek

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:26

Ik zwaai ook weer eventjes naar jullie. Probeer zo af en toe weer bij te lezen en te reageren maar ben (zoals de meesten hier onwijs druk).

Nu kan ik jullie in ieder geval weer terug vinden :o

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:15

Ik droom de hele week al dat ik met Qupido aan het paardrijden ben op buitenritten en wordt daarna met zo’n naar gevoel wakker dat hij verkocht is -O- . Leuk detail trouwens ik heb nog nooit een buitenrit gemaakt met hem en in elke droom ben ik bang dat hij op hol slaat en ik ergens achter een tak van een boom blijf hangen 8)7 . Maar het gaat wel telkens goed :+ Hij blijft nog 3,5 weken, maar ben er mentaal wel echt helemaal van in de war blijkbaar. Hij was trouwens gisteren jarig. Welkoop herinnert mij er altijd aan. Toch wel een symbolisch momentje zijn laatste verjaardag bij mij /3 . Verjaardagsfoto:

Afbeelding

Deze week allerlei mensen over de vloer gehad met offertes en ben mij echt dood geschrokken van de offerte voor het dak vervangen :+ … ik dacht dat mijn internet research wel toereikend was meestal komt het wel overeen met de offerte, maar de offerte viel 3x duurder uit…vriendlief wil het nu zelf gaan doen, dus het zomerproject voor volgend jaar is nu ook al gepland. Betekent wel dat een aantal dingen die we aan de schuur en paardenstal wilden doen ook een jaar opschuiven… achja het is niet anders :') .

We gaan nu ipv het dak wel wat andere dingen doen. Hiervoor ben ik ook wel enthousiast. Uiteindelijk moet het toch allemaal :+

Gisteravond in het zonnetje gingen Flor en Ruby even heerlijk krauwen <3

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB schreef:
Jongens wat gaan jullie hard! Ik lees meerdere malen per dag bij maar niet altijd tijd om direct uitgebreid te reageren.. dus ik loop al weer achter als ik wel tijd heb. :')

Ik heb hier gewoon een tuinslang liggen en onder de grond ligt tyleen als voorbereiding naar de wei. Maar goed we zijn daar nog lang niet aan toe.
Ben ondertussen naar hengsten aan het kijken voor kaat. Heb het gevoel dat dit nog wel eens langer kan duren dan die 3 maanden aangezien ze ook al langer wisselend was op dat been. Denk dat ik naar een bijrijdpaard ga kijken zodat ik nog wel wat te knutselen houd.

Haha inderdaad, ik was even een paar dagen druk en meteen 2-3 pagina’s erbij. Hier ligt ook al tyleen als voorbereiding… maar zelfde verhaal moet nog wel wat gebeuren voordat de bakjes kunnen hangen. :Y)

Beterschap voor Kaat. Wel leuk volgend jaar een veulie! Al een selectie gemaakt?

Ja, ik snap wel dat je dan opzoek gaat naar iets om op te rijden. :j volgens mij staan er ook best wel veel opties online… mensen vinden het toch vaak moeilijk om een goede bijrijder te vinden :j .

boemel schreef:
Klussen die blijven liggen is ook mij niet onbekend. Ik erger me er wel wat aan, maar niet al te veel.
Ons vorige huis hebben we ook als klushuis gekocht. We zijn daardoor nu al 5 jaar aan het verbouwen.

En daarom gaan we ze hard niet meer en genieten we ook gewoon volop van de paarden, de tuin, afspraken met vrienden etc. We hebben allebei een drukke baan en de boog kan niet altijd gespannen zijn.

Vanmorgen had mijn vriend les met Diekke.
Ik heb echt staan genieten aan de zijlijn. Ze beginnen nu steeds meer een combinatie te vormen en ze hebben steeds meer plezier samen.

Een paar Diekke fotootjes van vanmorgen :o

[ [url=m/EcInYY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PDEstE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verstandig, elk geklaard klusje levert ook weer nieuwe potentiële klussen op :)) … inmiddels ook al 5 jaar aan het verbouwen. Af en toe moet je ook even pauze nemen en genieten, anders…. Waar doe je het voor :j .

Wat een leuke foto’s :+:

Belker schreef:
Ook goed. Ik hoir het wel. Ik ben niet fanatiek en Franske ook niet :+

Wat leuk dat jullie in dezelfde groep rijden !!
Veel plezier alvast.

horsii schreef:
Leuk trec.

Ik zou graag fanatieker rijden maar oudste kan niet alleen achter blijven. Morgen maar rondje in de bak.
En nog steeds in dubio of ik mn ex hoefbevangener vd zomer uurtje per dag pp het gras ga laten.

Knappe fries en Tinker koppies.

Jammer, maar snap dat je dan rekening moet houden! Excuus, voor een klein draakje erbij ? *\o/*

Solleke_Noah schreef:
Hier staan ze afwisselend met vier of vijf en dan nog is het paniek als er eentje vertrekt en de rest achterblijft :+

Pfoe, net vier paarden geborsteld en ontwormd, best stevige arbeid zo :P ze zijn nog láng niet verhaard zo te zien maar toch weer een beetje netjes nu.

Haha ja die haren overal. Je blijft poetsen. Bij mij komt het einde wel een beetje in zicht trouwens *\o/* die van jou hebben iig wel weer even een voorjaasbeurt gehad dus. Ontworm je op basis van mestonderzoek of preventief?

Mijn shet biedt zich altijd aan bij de mestvork als ik de paddock aan het mesten ben. Dan wil ze even goed gerost worden met de vork. Als ik dat niet doe gaat ze met de kruiwagen aan de haal =:)

horsii schreef:
Boemel,
Zeker lastig. Ze kon altijd prima alleen blijven. Altijd even paar rondjes rennen en klaar.
Maar nu springt ze dus over de hekken. En dat met een oude peesblessure.
Voorheen stonden er paarden in het zicht, nu niet.
Laatst kort ritje met kyr gemaakt, is zus bij peep gebleven.
Maarja dat is altijd plannen.
Hopelijk lukt het vd zomer weer als de buur paarden er zijn.

Wel overwogen maar wil er met de tijd een rijpaard bij als we nieuwe stallen hebben.
Wachten nog op de vergunning.

Nu ook geen stal welke dicht kan.

Lekker bezig geweest solleke.

Hier nog niet erdoor maar wel goed op weg.

Vanmorgen 11,5 km hardgelopen met Jody. Op km vijf gestruikeld over een boomwortel.
Daarna rondje met puck gewandeld.
Toen kyr gereden in de bak, was een tijd geleden. Moet weer losser worden.
Kuikens bij de andere kippen buiten geweest 1,5u.
Gemest en gevoerd.
Nu tijd voor koffie.

Dakdekker zou het dak vd aanbouw afmaken deze week, niet geweest. Nu wordt het dinsdag, benieuwd of hij dan komt.
Wat het toch is met die aannemers..

[ [url=m/Yd07A0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3CFLEm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uxaa5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3jA6zw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DdKTXL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nLRZir.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qoz30a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VT328O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah ik lees nu dat het eigenlijk nog even afzien is voor de komende tijd… wellicht kan je tijdelijk een kleine pony van iemand anders op de wei erbij hebben? Liefst iemand die niet te vaak komt, heb je ook niet steeds mensen over de vloer :+ … (tenzij je dat gezellig vindt natuurlijk)

Ik snap je stress overigens wel hoor. Ik kan mijn Shetlander nu ook niet bij Qupido uithalen. Die begint dan ook helemaal raar te doen. Ondanks dat de twee anderen bijna in snuffel bereik staan. Andersom is het geen probleem. Sommige paarden vinden het gewoon lastig := … en afhankelijk van hoe erg de verlatingsangst is denk ik dat sommige paarden het ook nooit echt zullen leren. Het zit toch in het instinct als kuddedier.

Oef het bos was nog wat nattig aan de foto’s te zien :P .

Super leuke foto’s Hihi met dat shetje <3

DuoPenotti schreef:
Auch...
Maar wat fanatiek zeg!

Hier zijn ze zo goed als door de haren heen denk ik
Komt niet veel meer af.

Abby vind alleen staan ook lastig.
Ze is wel wat rustiger dan eerder, maar draait nog steeds rondjes op stal, maar pakt ook wel af en toe een hap hooi.

Net kwam er iemand kijken of er dit jaar jonge steenuiltjes zitten.
Dat is bij de schuilstal en daar krijgen ze soms smiddags een stuk gras bij.
Dus ik dacht, doe de draad even dicht zodat ze niet naar de schuilstal kunnen en die man rustig kan kijken.
Maar dram en dram waren het daar niet mee eens, want die dachten dat ik daar vast gras bij had gegeven en de daar nu niet bij konden.
En toen joeg de ruin de merrie door de draad..... dus volle vaart vliegen ze dat weitje.
Dat vond die man echt niet leuk....
Gelukkig geen wonden te zien, wel alles kapot getrokken, dus net maar gemaakt.

Ohh wat een pech dat ze alles stuk trokken. Gelukkig geen andere schade. Tsja liefde door de maag hè _/-\o_

En zitten er steenuiltjes?
Edit: ik zag net dat er minimaal een ei is. Leuk hoor! Maar zit die dan in de schuilstal van de paarden?

belle_boef schreef:
Hier hebben we de moestuin vandaag afgemaakt. Best trots op het eind resultaat. [ [url=m/8H2XYg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jwOY7n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ziet er fantastisch uit zeg :wow:

belle_boef schreef:

Oh dit is handig nooit bij stil gestaan dat dit bestaat. Ga meteen even een bestellen. :P

MarjanB schreef:
Steenuilen zitten hier ook en ook een kerkuil die maakt pas gekke geluiden :') al is de steenuil luidruchtiger. Zitten sowieso veel verschillende vogels hier, grote bonte specht, groene specht, torenvalk, sperwer, buizerd, staartmees en vanmorgen zaten er weer puttertjes. Laatst ook een of andere zeldzamere vogel een gekraagde roodstaart. Verder nog de gewone huis tuin en keuken vogels :D

Vandaag het gras gezaaid. Nu hopen dat t snel op komt :D
[ [url=m/dMb9Kb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r1sbqf.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze draak is vandaag 2 geworden Y)(^)
[ [url=m/1iKNSO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een hoop verschillende vogels! Hier zit vooral een mussen kolonie. Die wonen in ons dak en in de schuur. Wordt er nog niet zo heel blij van in onze schuur wordt alles eronder gekakt :') -O-

Hopelijk straks een mooi strak grasbedje <3

Nog gefeliciteerd met je paardje. Heerlijk bekje :+:

joyce83 schreef:
:+ Oke de beestjes vinden half 6 wat vroeg.

Vandaag een frisbeewedstrijd waar ik vrijwilliger ben. Eerste keer georganiseerd door dogtivity dus ben benieuwd hoe het gaat lopen. Is alleen een lange dag.

Oh leuk! Doe je zelf ook mee?

Balko schreef:
Joyce, niet alleen beestjes vinden dat vroeg :').

Gisteren voor het eerst weggeweest met mijn nieuwe paard. Ik vond het spannend maar ging super!
[ [url=m/yAhEC7.png]Afbeelding[/url] ]

Marjan, hier ook net ingezaaid. Kan niet wachten tot het allemaal lekker groen is!

Komende week eindelijk lekker weer, week erna staat er al weer regen op…
Wil de paarden graag allemaal lekker op de weide maar gaat nog moeizaam zo. Hebben jullie ze al op het land?

Leuk belle_boef! Wil ik ook ooit nog maar tijd is chronisch tekort…

Wat een knap paard heb je zeg! En mooi in setje <3

Hier hebben ze 5 minuten op de wei gestaan in april omdat ik het zo graag voor ze wilde. Maar was echt nog te nat. Gisteren weer even gekeken maar het is nog steeds te nat. Het gras staat nu al bijna op 20 cm dus opdrogen gaat ook steeds lastiger met die stevige zeeklei hier. Heb zitten denken om het de maaien maar vind dat ook wel weer zonde :=

Charaz schreef:
Prachtig dier Balko!

Wij hebben ook een nieuwe aanwinst, 3 paarden thuis straks is niet handig dus we konden niet anders :D

[ [url=m/oW9lBp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je aanwinst. Wat een lief koppie. Er was laatst een toepasselijk filmpje hier gedeeld :+

Mellypip schreef:
Hoi allemaal, ik kom ook het topic volgen mijn naam is Melly en ik woon met m'n man en 2 kids (5 en 7) in Flevoland. Maar we zitten vol in de aankoop procedure van een prachtige boerderij in Friesland. Ik heb altijd verzorgpaarden gereden en hoop nu op de boerderij eigen paarden te kunnen houden. Aangezien alles traag loopt met de gemeente ben ik me dus alvast druk aan het inlezen over alles wat het houden van paarden op eigen erf inhoudt.
Erg fijn om jullie ervaringen mee te lezen. Hopelijk mag ik jullie om advies vragen bij de dingen waar we straks waarschijnlijk tegenaan gaan lopen. Ik merk nu al dat er zoveel dingen zijn waar ik met mijn verzorgpaarden nooit bij stil heb gestaan voel me nog echt een noobie.

Welkom Melly!
Dat is het leuke aan dit topic. Zelfs met paarden al aan huis kom je hier leuke tips tegen die handig zijn.

Voor de eerste keer paarden aan huis is een hele verandering en dingen die je altijd voor gewoon aannam kunnen ineens heel bijzonder zijn _/-\o_

Succes met het aankoop proces!

Balko schreef:
Belker, het is een Ipsen B x Rubus B. Gelders paard.
5 jaar Elite Ibop NMK Prok merrie.
Kreeg net n foto binnen heb je beter beeld ervan.
[ [url=m/4WCzgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erg trots op dr! Nu km maken.

Wij hebben helaas klei id bak die omhoog is gekomen. Moeten dus dit jaar de bak opnieuw aanleggen. Jammer en duur foutje…

<3

Oh balen van je bak :=

Mellypip schreef:
Balko wat een plaatje zeg! Super leuk.

Het gehele erf is 1 hectare, waarvan 5000 m2 nu vol staat met berken, waar we weiland van willen maken. De stal mag daar alleen niet op gebouwd worden en moet bij het woonerf er op. Zoals we het nu bedacht hebben kan het weiland aansluitend op het stalerf aangelegd worden, zodat de paarden zelf naar binnen en buiten kunnen. We zijn nu in overleg met de gemeente om uit te zoeken wat nu wel en niet mag op welke plek. Ik zat aan een pony en een merrie te denken, maar heb verder echt nog geen idee. Hoe groot zijn jullie weides en hoeveel paarden staan er op?

Oef bomen weghalen... Leuk klusje. Zorg er iig voor dat als de verkoper aanbiedt om weg te halen dat ze de stronken ook frezen... Mocht je het zelf moeten doen kan je overwegen om iemand te zoeken die ze kapt en freest voor het hout := heb zelf een bos aan boomstronken moeten laten frezen een paar terug. Dat kan flink in de kosten lopen als je er een recht stuk weiland van wilt maken.

Ik heb hier trouwens ~5000m2 had hier op het hoogtepunt 8 ponys staan. Met wat omweiden en afzetten lukte dat wel. Maar hooi bijvoeren is dan wel noodzakelijk.

Heb ook een tijdje drie gehad. 2 shets en een e pony en die kregen het gras niet op :) .

Lis_Ol schreef:
Goedemorgen!
Leuk, kom ineens dit topic tegen.
Mag ik me ook melden :)

Heb nu sinds bijna 5 jaar paarden aan huis, 3 maanden geleden zijn we verhuisd naar het noorden en hebben we dus meer ruimte (lees, meer land, eigen rijbak en 4 stallen)
Momenteel 3 paarden (grote, mini shet en een IJslander) en dus heerlijk aan t rommelen hier :)

Welkom, leuk drie paardjes :j

masyo schreef:
Hoi allemaal, mag ik mij ook melden? Moet eerlijk zeggen dat ik het vaak niet red qua bijhouden. Ik probeer in ieder geval wel bij te lezen en te reageren :o
Wij hebben 6 stallen aan huis, waarvan 2 voor mezelf, mn zusje 1 en de andere 3 verhuur ik (maar ik doe alles zelf, fijner dan dat iedereen wat doet vindt ik). Heerlijk, houd van het leven met de paardjes

Welkom! Gezellig 6 paarden aan huis. Verhuur je aan drie verschillende personen?

Maartje_M schreef:
die is echt leuk he Joyce! Ik ben aan het rondkijken voor een pony voor de kinderen, maar denk dat deze niet geschikt is voor de jongens die nog niet echt kunnen rijden helaas. Anders was ik gaan kijken, is hier om de hoek

Leuk dat je weer opzoek bent voor de kids. Als er bij staat niet voor onzekere ruiter zal het vast niet echt een geschikte kinderpony zijn. Stom hè dat die knapperds soms net niet in het zoekplaatje passen.

Veel succes met de zoektocht in elk geval *\o/*

kojack schreef:
Ik zwaai ook weer eventjes naar jullie. Probeer zo af en toe weer bij te lezen en te reageren maar ben (zoals de meesten hier onwijs druk).

Nu kan ik jullie in ieder geval weer terug vinden :o

Hey :wave:

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 12:37

@Stephanie. Niet zelf mee gedaan maar zat in de organisatie. Eigenaresse van de frisbeeschool doe ik mee mantraillessen geven en ik ben vrijwilliger bij de vereniging van het terrein waar het op werk gegeven. Ik was dus wel een buitenbeentje met de organisatie aangezien ik de frisbee termen niet ken :+
Was trouwens en een ontzettend leuke dag, wel lang maar leuk. Lekker weer, gemoedelijke sfeer en alles liep zover ik weet goed.

Maar jeetje offerte 3x zo duur is wel een verschil.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:21

We zijn met een half oog op zoek naar een pony, niet al te serieus. Ik vind max €3000 echt wel prima voor een leuke kinderpony namelijk, maar daar is de markt het niet helemaal mee eens :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:25

Erg he Maartje, ik struin ook rond voor kennissen, maar er is ook weinig echt braafs te vinden in de D maat.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:32

Ja en als er dan iets is, dan vragen ze de hoofdprijs. Heb al een paar leuke gezien, maar die zitten dan boven de €10.000. Dat hebben mijn eigen paarden niet eens gekost :+
Ik zoek ook in de D-maat, kan ik er zelf op om te onderhouden :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:00

Indrukwekkende bijleespost :D

Ik ontworm altijd preventief, mestonderzoek vertrouw ik niet zo op. Wissel de ontwormingen wel netjes af, ze hebben net equest pramox gehad (een rib uit m'n lijf met vier paarden :') )

Proficiat met je jarige paard DP!