Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Belker schreef:Leuk, een shire. Die wordt groot.
Balko, grappig, stal te Bokkel zit hier 700 meter verderop. Leuk een gelder, knappe dame. Grappigste is dat IbsenB ij mijn vorige buren in Maartensdijk staat.
MarjanB schreef:Jongens wat gaan jullie hard! Ik lees meerdere malen per dag bij maar niet altijd tijd om direct uitgebreid te reageren.. dus ik loop al weer achter als ik wel tijd heb.![]()
Ik heb hier gewoon een tuinslang liggen en onder de grond ligt tyleen als voorbereiding naar de wei. Maar goed we zijn daar nog lang niet aan toe.
Ben ondertussen naar hengsten aan het kijken voor kaat. Heb het gevoel dat dit nog wel eens langer kan duren dan die 3 maanden aangezien ze ook al langer wisselend was op dat been. Denk dat ik naar een bijrijdpaard ga kijken zodat ik nog wel wat te knutselen houd.
boemel schreef:Klussen die blijven liggen is ook mij niet onbekend. Ik erger me er wel wat aan, maar niet al te veel.
Ons vorige huis hebben we ook als klushuis gekocht. We zijn daardoor nu al 5 jaar aan het verbouwen.
En daarom gaan we ze hard niet meer en genieten we ook gewoon volop van de paarden, de tuin, afspraken met vrienden etc. We hebben allebei een drukke baan en de boog kan niet altijd gespannen zijn.
Vanmorgen had mijn vriend les met Diekke.
Ik heb echt staan genieten aan de zijlijn. Ze beginnen nu steeds meer een combinatie te vormen en ze hebben steeds meer plezier samen.
Een paar Diekke fotootjes van vanmorgen![]()
[ [url=m/EcInYY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PDEstE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Belker schreef:Ook goed. Ik hoir het wel. Ik ben niet fanatiek en Franske ook niet
horsii schreef:Leuk trec.
Ik zou graag fanatieker rijden maar oudste kan niet alleen achter blijven. Morgen maar rondje in de bak.
En nog steeds in dubio of ik mn ex hoefbevangener vd zomer uurtje per dag pp het gras ga laten.
Knappe fries en Tinker koppies.
Solleke_Noah schreef:Hier staan ze afwisselend met vier of vijf en dan nog is het paniek als er eentje vertrekt en de rest achterblijft![]()
Pfoe, net vier paarden geborsteld en ontwormd, best stevige arbeid zoze zijn nog láng niet verhaard zo te zien maar toch weer een beetje netjes nu.
horsii schreef:Boemel,
Zeker lastig. Ze kon altijd prima alleen blijven. Altijd even paar rondjes rennen en klaar.
Maar nu springt ze dus over de hekken. En dat met een oude peesblessure.
Voorheen stonden er paarden in het zicht, nu niet.
Laatst kort ritje met kyr gemaakt, is zus bij peep gebleven.
Maarja dat is altijd plannen.
Hopelijk lukt het vd zomer weer als de buur paarden er zijn.
Wel overwogen maar wil er met de tijd een rijpaard bij als we nieuwe stallen hebben.
Wachten nog op de vergunning.
Nu ook geen stal welke dicht kan.
Lekker bezig geweest solleke.
Hier nog niet erdoor maar wel goed op weg.
Vanmorgen 11,5 km hardgelopen met Jody. Op km vijf gestruikeld over een boomwortel.
Daarna rondje met puck gewandeld.
Toen kyr gereden in de bak, was een tijd geleden. Moet weer losser worden.
Kuikens bij de andere kippen buiten geweest 1,5u.
Gemest en gevoerd.
Nu tijd voor koffie.
Dakdekker zou het dak vd aanbouw afmaken deze week, niet geweest. Nu wordt het dinsdag, benieuwd of hij dan komt.
Wat het toch is met die aannemers..
[ [url=m/Yd07A0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3CFLEm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uxaa5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3jA6zw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DdKTXL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nLRZir.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qoz30a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VT328O.jpg]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:Auch...
Maar wat fanatiek zeg!
Hier zijn ze zo goed als door de haren heen denk ik
Komt niet veel meer af.
Abby vind alleen staan ook lastig.
Ze is wel wat rustiger dan eerder, maar draait nog steeds rondjes op stal, maar pakt ook wel af en toe een hap hooi.
Net kwam er iemand kijken of er dit jaar jonge steenuiltjes zitten.
Dat is bij de schuilstal en daar krijgen ze soms smiddags een stuk gras bij.
Dus ik dacht, doe de draad even dicht zodat ze niet naar de schuilstal kunnen en die man rustig kan kijken.
Maar dram en dram waren het daar niet mee eens, want die dachten dat ik daar vast gras bij had gegeven en de daar nu niet bij konden.
En toen joeg de ruin de merrie door de draad..... dus volle vaart vliegen ze dat weitje.
Dat vond die man echt niet leuk....
Gelukkig geen wonden te zien, wel alles kapot getrokken, dus net maar gemaakt.
belle_boef schreef:Hier hebben we de moestuin vandaag afgemaakt. Best trots op het eind resultaat. [ [url=m/8H2XYg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jwOY7n.jpg]Afbeelding[/url] ]
belle_boef schreef:
MarjanB schreef:Steenuilen zitten hier ook en ook een kerkuil die maakt pas gekke geluidenal is de steenuil luidruchtiger. Zitten sowieso veel verschillende vogels hier, grote bonte specht, groene specht, torenvalk, sperwer, buizerd, staartmees en vanmorgen zaten er weer puttertjes. Laatst ook een of andere zeldzamere vogel een gekraagde roodstaart. Verder nog de gewone huis tuin en keuken vogels
![]()
Vandaag het gras gezaaid. Nu hopen dat t snel op komt![]()
[ [url=m/dMb9Kb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r1sbqf.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze draak is vandaag 2 geworden
[ [url=m/1iKNSO.jpg]Afbeelding[/url] ]
joyce83 schreef:Oke de beestjes vinden half 6 wat vroeg.
Vandaag een frisbeewedstrijd waar ik vrijwilliger ben. Eerste keer georganiseerd door dogtivity dus ben benieuwd hoe het gaat lopen. Is alleen een lange dag.
Balko schreef:Joyce, niet alleen beestjes vinden dat vroeg.
Gisteren voor het eerst weggeweest met mijn nieuwe paard. Ik vond het spannend maar ging super!
[ [url=m/yAhEC7.png]Afbeelding[/url] ]
Marjan, hier ook net ingezaaid. Kan niet wachten tot het allemaal lekker groen is!
Komende week eindelijk lekker weer, week erna staat er al weer regen op…
Wil de paarden graag allemaal lekker op de weide maar gaat nog moeizaam zo. Hebben jullie ze al op het land?
Leuk belle_boef! Wil ik ook ooit nog maar tijd is chronisch tekort…
Charaz schreef:Prachtig dier Balko!
Wij hebben ook een nieuwe aanwinst, 3 paarden thuis straks is niet handig dus we konden niet anders
[ [url=m/oW9lBp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mellypip schreef:Hoi allemaal, ik kom ook het topic volgen mijn naam is Melly en ik woon met m'n man en 2 kids (5 en 7) in Flevoland. Maar we zitten vol in de aankoop procedure van een prachtige boerderij in Friesland. Ik heb altijd verzorgpaarden gereden en hoop nu op de boerderij eigen paarden te kunnen houden. Aangezien alles traag loopt met de gemeente ben ik me dus alvast druk aan het inlezen over alles wat het houden van paarden op eigen erf inhoudt.
Erg fijn om jullie ervaringen mee te lezen. Hopelijk mag ik jullie om advies vragen bij de dingen waar we straks waarschijnlijk tegenaan gaan lopen. Ik merk nu al dat er zoveel dingen zijn waar ik met mijn verzorgpaarden nooit bij stil heb gestaan voel me nog echt een noobie.
Balko schreef:Belker, het is een Ipsen B x Rubus B. Gelders paard.
5 jaar Elite Ibop NMK Prok merrie.
Kreeg net n foto binnen heb je beter beeld ervan.
[ [url=m/4WCzgd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Erg trots op dr! Nu km maken.
Wij hebben helaas klei id bak die omhoog is gekomen. Moeten dus dit jaar de bak opnieuw aanleggen. Jammer en duur foutje…
Mellypip schreef:Balko wat een plaatje zeg! Super leuk.
Het gehele erf is 1 hectare, waarvan 5000 m2 nu vol staat met berken, waar we weiland van willen maken. De stal mag daar alleen niet op gebouwd worden en moet bij het woonerf er op. Zoals we het nu bedacht hebben kan het weiland aansluitend op het stalerf aangelegd worden, zodat de paarden zelf naar binnen en buiten kunnen. We zijn nu in overleg met de gemeente om uit te zoeken wat nu wel en niet mag op welke plek. Ik zat aan een pony en een merrie te denken, maar heb verder echt nog geen idee. Hoe groot zijn jullie weides en hoeveel paarden staan er op?
Lis_Ol schreef:Goedemorgen!
Leuk, kom ineens dit topic tegen.
Mag ik me ook melden
Heb nu sinds bijna 5 jaar paarden aan huis, 3 maanden geleden zijn we verhuisd naar het noorden en hebben we dus meer ruimte (lees, meer land, eigen rijbak en 4 stallen)
Momenteel 3 paarden (grote, mini shet en een IJslander) en dus heerlijk aan t rommelen hier
masyo schreef:Hoi allemaal, mag ik mij ook melden? Moet eerlijk zeggen dat ik het vaak niet red qua bijhouden. Ik probeer in ieder geval wel bij te lezen en te reageren![]()
Wij hebben 6 stallen aan huis, waarvan 2 voor mezelf, mn zusje 1 en de andere 3 verhuur ik (maar ik doe alles zelf, fijner dan dat iedereen wat doet vindt ik). Heerlijk, houd van het leven met de paardjes
Maartje_M schreef:die is echt leuk he Joyce! Ik ben aan het rondkijken voor een pony voor de kinderen, maar denk dat deze niet geschikt is voor de jongens die nog niet echt kunnen rijden helaas. Anders was ik gaan kijken, is hier om de hoek
kojack schreef:Ik zwaai ook weer eventjes naar jullie. Probeer zo af en toe weer bij te lezen en te reageren maar ben (zoals de meesten hier onwijs druk).
Nu kan ik jullie in ieder geval weer terug vinden