Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:44

Sharmila schreef:
pmarena schreef:
Ik vind 300 euro wel weer erg veel, voor vooral toekomstdromen en nu in de modder staan.... zou er even bijzetten dat die 300 euro is wanneer er een goed rijdbare bak ligt, en dat je tot die tijd 250 vraagt, ofzo...

Ik ga er nu eigenlijk vanuit dat een pensionklant pas intresse heeft als de bak er al is. Misschien ook beter dan ben ik voldoende hersteld van mijn amputatie hoop ik.

Verstandig. Maar voor 300 sta je hier in de buurt vol pension. Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe de prijzen liggen bij jullie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:45

Sharmila schreef:
Berdien schreef:
Eens met pmarena. Ik betaal nu minder en dan sta ik op een grote, professionele stalling. Moet wel mijn stal uitmesten, maar heb 2 grote en gedraineerde bakken, 2 longeercirkels, fantastische omgeving en faciliteiten die heel secuur onderhouden worden. Voor wat jij biedt zou ik niet meer dan 225-250 over hebben.

Onbeperkt hooi kost gewoon al 200…… dat is echt duur. En dan nog vlas. Ik red dat echt niet nu ik alles zo op papier heb gezet.

Dat heeft mijn stal ook, en dat is imo ook een basis-voorziening. Het is heel simpel: als je er anders op in moet leveren moet je geen pensionplek aanbieden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:46

pmarena schreef:
Ik vind 300 euro wel weer erg veel, voor vooral toekomstdromen en nu in de modder staan.... zou er even bijzetten dat die 300 euro is wanneer er een goed rijdbare bak ligt, en dat je tot die tijd 250 vraagt, ofzo...

Mee eens. Of zitten die gevulde koelkast en wasmachine er nog bij?

Paardenfan25

Sharmila schreef:
pmarena schreef:

Ik ga er nu eigenlijk vanuit dat een pensionklant pas intresse heeft als de bak er al is. Misschien ook beter dan ben ik voldoende hersteld van mijn amputatie hoop ik.

Verstandig. Maar voor 300 sta je hier in de buurt vol pension. Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe de prijzen liggen bij jullie.[/quote]

Gewoon proberen. Zakken in prijs kan altijd nog

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Je vliegt wel van het ene uiterste naar het andere in prijs.
170 vol pension is te weinig, 300 half pension te veel.

Maar ik zou me ook gaan richten op het B&P.
Leuke mensen gezellig, geen leuke, fijn die zijn over een week weer weg :D

En hoe mijn buren het doen met 2 huisjes BB, die hebben ze het halve jaar vol zitten met mensen die aan het verbouwen zijn enz. Dus eigenlijk gewoon verhuurd.
Dan vervalt uiteraard het breakfast en het schoonmaken, is dan voor de mensen zelf.
Maar dat vind de gemeente prima omdat het toch tijdelijk is.
prijskaartje zal ook vast anders zijn, maar ze vinden dat erg prettig.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:54

Echt niet mee eens...

€175,- is een heel redelijke prijs voor de Fjord en een kleine pony hoeft echt niet gratis te staan.

Hier in onze omgeving liggen de prijzen toch ook tussen de €175,- en €250,- voor pension met alleen buitenbak. Bij €175,- tot €200,- moet je vaak zelf krachtvoer aanleveren en mestbeurten doen.

Voor een kleine pony zit je al snel tussen de €100,- en €160,- per maand. Enkele uitzondering lager.

Voor de prijs die jij vraagt zou ik zeker hulp vragen bij de verzorging/uitmesten voor minimaal 2x per week.

Bij mij betalen ze nu per 1/1 €180,- en €190,- per maand en 4x per week een verzorgbeurt. Er zijn 3 beurten per dag. Dus het werk wordt verdeeld.
De mensen hebben geen moeite net de prijs. Ik kan gerust meer vragen als ze minder vaak hoeven te helpen.
Maar vanwege mijn gezondheid heb ik meer aan dat we het werk eerlijk verdelen.

Horsepride schreef:
Ik zou eerder Fjord met Falabella 175 euro voor vragen, dat is een rederijker prijs.
En of die Falabella er wel of niet bij zit merk jij toch weinig van.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:55

Sharmila schreef:
Berdien schreef:
Eens met pmarena. Ik betaal nu minder en dan sta ik op een grote, professionele stalling. Moet wel mijn stal uitmesten, maar heb 2 grote en gedraineerde bakken, 2 longeercirkels, fantastische omgeving en faciliteiten die heel secuur onderhouden worden. Voor wat jij biedt zou ik niet meer dan 225-250 over hebben.

Onbeperkt hooi kost gewoon al 200…… dat is echt duur. En dan nog vlas. Ik red dat echt niet nu ik alles zo op papier heb gezet.

Wat goed dat je de boel eens op papier hebt gezet. Dan zie je hoe zeer je jezelf tekort had gedaan met deze dame. Verstandig.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 13:56

DuoPenotti schreef:

En hoe mijn buren het doen met 2 huisjes BB, die hebben ze het halve jaar vol zitten met mensen die aan het verbouwen zijn enz. Dus eigenlijk gewoon verhuurd.
Dan vervalt uiteraard het breakfast en het schoonmaken, is dan voor de mensen zelf.

Ja jullie hebben me allemaal bang gemaakt. Hahaa. Ik ga me richten op een b&b en een tinker erbij. Of inderdaad een opfok plek aanbieden. Mijn oudste tinker is sowieso fantastisch met veulens. Die eten denk ik een half pakje meer per dag als ik naar mijn eigen veulen kijk.

Koelkast en wasmachine zitten er gewoon bij hoor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:57

Ts ik zou gewoon kijken wat je kan qua b&b op korte termijn. Ook al is het nog niet helemaal je stijl, je hebt zo 500 per week te pakken. Doe je er paarden bij €15 per nacht. Vooral straks in het voorjaar. Desnoods regel je een poets voor de schoonmaak. Dan houd je wekelijks geld over ipv maandelijks een paar tientjes.

Vergelijking met grote pensionstal is gewoon niet te maken. Die kunnen groot inkopen enz. Daar kan je het thuis niet voor redden.

belle_boef

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:58

Ik zou die B&B eerst een zonder paard er bij doen. Heb je dat lekker aan de loop en houd je wat over kan je de boel voor paarden van een ander en van jezelf klaarmaken en bied je gelijk kwaliteit.

Slechte recensies achtervolgen je ook.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 13:59

MarjanB schreef:
Ts ik zou gewoon kijken wat je kan qua b&b op korte termijn. Ook al is het nog niet helemaal je stijl, je hebt zo 500 per week te pakken. Doe je er paarden bij €15 per nacht. Vooral straks in het voorjaar. Desnoods regel je een poets voor de schoonmaak. Dan houd je wekelijks geld over ipv maandelijks een paar tientjes.

Vergelijking met grote pensionstal is gewoon niet te maken. Die kunnen groot inkopen enz. Daar kan je het thuis niet voor redden.

Ja precies. Ik heb gewoon geen grote loods. Ik kan mag 6 balen hooi halen per keer in onze mini aanhangertje.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 14:00

belle_boef schreef:
Ik zou die B&B eerst een zonder paard er bij doen. Heb je dat lekker aan de loop en houd je wat over kan je de boel voor paarden van een ander en van jezelf klaarmaken en bied je gelijk kwaliteit.

Slechte recensies achtervolgen je ook.

Gaan we zeker doen!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:09

Sharmila schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja jullie hebben me allemaal bang gemaakt. Hahaa. Ik ga me richten op een b&b en een tinker erbij. Of inderdaad een opfok plek aanbieden. Mijn oudste tinker is sowieso fantastisch met veulens. Die eten denk ik een half pakje meer per dag als ik naar mijn eigen veulen kijk.

Koelkast en wasmachine zitten er gewoon bij hoor.

Maar het gaat primair niet alleen om wat een paard/veulen eet, maar ook van de eisen die huurders van een stal (mogen) stellen.
Ik lees dat je je nu op de B&B richt, echt goed van je! Een goede B&B brengt in het hoogseizoen zo €650 per week op. En je hebt geen langdurige relaties: mensen blijven max een week en gaan dan weg.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:11

Het is zeker niet te duur dat heb je nou eenmaal nodig om er iets aan te verdienen denk ik..
Als ze dan iemand gevonden heeft die uit zich zelf een hele hoop doet kan ze altijd zegge doe deze maand maar de helft en als ze evt op
Gras gaan kan ze ook zakken in prijs, alleen ik geloof dat wen opfok voor veulen rond de 200-250 zit dus denk dat mensen dan eerder verder zullen gaan.
Baal dat ik niet in de buurt woon anders had ik graag bij jullie willen staan. Komt vast allemaal goed en veel beterschap! :knuffel:

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:19

Hopelijk wordt het wat met de B&B! Lijkt me inderdaad je beste kans.

Ergens fijn dat ze het niet meer zien zitten. Dan ben je van die druk af.

Ik snap niet zo goed waarom een tinker erbij nog als optie gezien wordt? Dat kost je extra geld en extra werk, hoe is dat een goed idee?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:20

Wat ik uit de TS haar posts op maak is ze eigenlijk een maatje voor haar paardje met veulen er bij zoekt en dan in de vorm van een pension klant.
Ik denk dat je dan nog beter zelf een klein makkelijk paardje er bij kunt nemen dan dat je ellende van vreemden op je erf op de hals haald!? Zo veel meer gaat dat extra paardje jou niet kosten in onderhoud als ze toch buiten staan met schuilstal.

wakker liggen door zeurende pension klanten moet je nu ook niet willen! Dat kost uiteindelijk nog meer dan enkel geld

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:26

Als je pension wilt bieden is het wel zo fijn dat je ze ook kan bieden dat ze netjes kunnen staan deze winter. Een degelijke schuilstal met daarbij een stukje waar ze in ieder geval droog kunnen staan.
Anders zou ik mij daar echt de lente/ zomer in gaan storten.

Als ik jou andere berichtjes lees zou ik gaan voor een shetje of iets kleins erbij voor jezelf. En idd geld verdienen met de B&b.. B&b kan je nu al verhuren zonder paard gedeelte, dan van de zomer kan het wel omdat de wei dan voldoende is. En dan voor volgende winter zorg je dat er een schuilstal met paddockje is? Persoonlijk zou ik gaan voor schuilstal en niet een losse stal, aangezien mensen die naar een b&b willen met paard misschien wel 2 paarden mee willen brengen. Samen buitenrijden is veel leuker dan alleen. 15 euro per dag per paard is daar een normale prijs in. Daarnaast betalen ze dan nog voor de b&b zelf.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:35

Waar vind ik je paard & bed? Ik zoek nog een leuk adres voor komend jaar :)
Zit je wel een beetje in de buurt van de ruiterpaden?

Overigens heb ik niets toe te voegen aan alles wat gezegd is over pensionklanten. Ik heb een jaartje een pensionklant gehad. Een schat van een mens, echt. Maar toch was ik blij dat het eindigde, ik kon dat paard ook niet altijd droge voeten bieden en omdat het bij huis was,moet je ook maar echt elke keer zin hebben in mensen op je erf. Ik was er gewoon onvoldoende op ingericht. Ik vond het wel heel gezellig. Maar ik zou er toch niet gauw meer aan beginnen,terwijl ik het toch getroffen had met de pensionklant.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:55

Eef_Bam schreef:
Waarom bied je niet een opfokplekje aan als maatje voor je veulen? Is minder werk dan een groot paard, en je bijrijder kan weer weg met je paard. Dan maakt het niet uit dat de bak er nog niet is. Dan zou ik ik zeggen opfokplekje voor 200 euro ofzo per maand.

Citaat:
Zeker ook een top plan!! Een veulen eet ook geen baal hooi per dag weg.

Een veulen is meer werk dan een volwassen paard in pension. Als je het goed wil doen dan...

Zoveel minder dan een volwassen paard kost een paard in de groei niet qua voeding. Zeker niet als je hem wil ondersteunen met het juiste krachtvoer.

Nog maar niet te spreken over de hoeveelheid arbeid die je hebt aan een jong paard als je hem dus wel dagelijks in de hand hebt. Jij mag dat paard opvoeden he, als je hem dagelijks binnen en buiten zet, of wanneer hij door jou gevoerd moet worden :)

Of de keren dat veulens wel door het lint lopen/iets slopen omdat ze nou eenmaal avontuurlijk zijn.

Je wormenbeleid is anders. Grotere kans op zieke paarden.

Mijn keuze zou het niet zijn :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:57

Ohh pff TS, ik moet bekennen zo opgelucht te zijn dat die potentiële pensionklant is afgehaakt.. :)

Inderdaad, voor nu echt richten op B&B, daar inkomen mee verdienen en vanuit daar verder plannen realiseren. :j

Ik zou me even niet richten op paarden erbij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:01

Fijn dat de potentiele klant is afgehaakt, ik denk dat je hier een hoop gedoe mee had gekregen.

Maar ik lees in je verhaal dat je in de toekomst land van de buren wil huren en nu een half hectare hebt en je paarden in de blubber staan?

Financieel zitten jullie krap, maar ik zou me dan idd zoals mensen voor mij ook zeggen meer richten op de B&B.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 15:03

XXXX2015 schreef:

Overigens heb ik niets toe te voegen aan alles wat gezegd is over pensionklanten. Ik heb een jaartje een pensionklant gehad. Een schat van een mens, echt. Maar toch was ik blij dat het eindigde, ik kon dat paard ook niet altijd droge voeten bieden en omdat het bij huis was,moet je ook maar echt elke keer zin hebben in mensen op je erf. Ik was er gewoon onvoldoende op ingericht. Ik vond het wel heel gezellig. Maar ik zou er toch niet gauw meer aan beginnen,terwijl ik het toch getroffen had met de pensionklant.

Hier 200 meter verderop zit een bos met ruiterpaden. En aan de andere kant denk een halfuurtje/20 minuten rijden zit je op het strand. Ik zit in Burgh Haamstede. Zoek maar eens op. De uitrijd mogelijkheden zijn echt fantastisch.

Ik heb nu even een fb pagina aangemaakt onder de naam; paard & bed “het tinkerparadijs”

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:10

Sharmila schreef:
Hier 200 meter verderop zit een bos met ruiterpaden. En aan de andere kant denk een halfuurtje/20 minuten rijden zit je op het strand. Ik zit in Burgh Haamstede. Zoek maar eens op. De uitrijd mogelijkheden zijn echt fantastisch.

Ik heb nu even een fb pagina aangemaakt onder de naam; paard & bed “het tinkerparadijs”

Ik ken het er wel een beetje, heb wel eens gekampeerd op Ginsterveld en sporadisch ga ik wel eens met trailer naar boswachterij Westerschouwen. Ik zal je fb site opzoeken :)

Edit: ik vind je pagina niet via,de zoekfunctie van fb. Heb je hem wel op vindbaar staan? Of heb je een link?
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 28-12-22 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:12

ruitje schreef:
Eef_Bam schreef:
Waarom bied je niet een opfokplekje aan als maatje voor je veulen? Is minder werk dan een groot paard, en je bijrijder kan weer weg met je paard. Dan maakt het niet uit dat de bak er nog niet is. Dan zou ik ik zeggen opfokplekje voor 200 euro ofzo per maand.

Citaat:
Zeker ook een top plan!! Een veulen eet ook geen baal hooi per dag weg.

Een veulen is meer werk dan een volwassen paard in pension. Als je het goed wil doen dan...

Zoveel minder dan een volwassen paard kost een paard in de groei niet qua voeding. Zeker niet als je hem wil ondersteunen met het juiste krachtvoer.

Nog maar niet te spreken over de hoeveelheid arbeid die je hebt aan een jong paard als je hem dus wel dagelijks in de hand hebt. Jij mag dat paard opvoeden he, als je hem dagelijks binnen en buiten zet, of wanneer hij door jou gevoerd moet worden :)

Of de keren dat veulens wel door het lint lopen/iets slopen omdat ze nou eenmaal avontuurlijk zijn.

Je wormenbeleid is anders. Grotere kans op zieke paarden.

Mijn keuze zou het niet zijn :o

Ja inderdaad, opfok / veulen pension klinkt allemaal leuk en weinig / minder werk maar het is niet voor niks dat niet elke stal er op zit te wachten hé. Ik heb in het half jaar nu ook al veulens gehad en jonge paarden en ze doen ook gewoon een hoop domme dingen.....
Lopen dingen kapot, zoals je stal, omheining, vreten aan je hout, slopen zichzelf.. Heel onstuimig en ga er ook maar tussen lopen tussen sommige figuren, zelf of met je kind. Er zit ook een groot stuk opvoeden bij en vergt echt wel bepaalde handelingen ook met voeren en van en naar de wei brengen bij het jonge grut.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 15:19

XXXX2015 schreef:

Lukt me niet om een link te delen. Heb je hier wat aan.

Afbeelding