Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lukasje schreef:Ik zit zo’n beetje te wachten op de 1e aanval op mensen. Hoe gaan de pro wolvers dat goed praten?
Wonende in een wolvengebied zou ik het niet aandurven kindjes ‘s nachts buiten te laten camperen in een tent.
DuoPenotti schreef:Precies die uitleg is toch al gegeven.
Gemeentes waar geen dichte stal mag staan enz.
Ik heb hier een hek van 160 maar niet de illusie dat ze daar niet over of onder kunnen.
Ik heb ze binnen.
En nu het "geluk" ze in het licht buiten te kunnen zetten. Maar toen ik wekte gingen ze ook in het donker om half 6 naar buiten of om 20.00 naar binnen.
Art_Ificious schreef:DuoPenotti schreef:Precies die uitleg is toch al gegeven.
Ik heb hier een hek van 160 maar niet de illusie dat ze daar niet over of onder kunnen.
Ik heb ze binnen.
En nu het "geluk" ze in het licht buiten te kunnen zetten. Maar toen ik wekte gingen ze ook in het donker om half 6 naar buiten of om 20.00 naar binnen.
Precies... Ik werk in ploegendienst. Dus als ik vroege heb zouden mijn paarden pas om 14u30 uit stal komen, dwz dat ze dan grofweg 20 a 22u op stal zouden gestaan hebben als ze in de winter om 17u weer op stal moeten.
En als ik late heb zouden ze pas rond 19u45 op stal kunnen... Dan kan het dus al te laat zijn.
Ik heb geen dichte stallen, maar puur om een voorbeeld te geven.
Ik heb ook niemand anders die ze eventjes buiten/binnen zet.
Mindim schreef:Dit kun jij zo niet beweren. Mijn schapen en ook de kleine schaapjes van de buren, de pony vd achterburen lopen idd achter een normale afrastering. Maar alle dieren hier in de buurt gaan s'nachts naar binnen. Maar dat zie jij niet want dan is het donker.@DP en toch staan schapen hier gewoon achter enkel hoog draad. Of achter enkel een sloot als omheining. En na een aanval zetten ze ze een km verderop. Ik zie helemaal niets gedaan worden aan de veiligheid, helemaal nop nada, geen enkele moeite. Paarden en ponies, veulens, koeien alles achter een enkel stroomdraadje, aan de bosrand, in het bos, op afgelegen grond. Midden in wolven gebied.
Je wil je dier niet door wolven gepakt zien worden, maar er wordt hier in de buurt ook geen mallemoer gedaan om die dieren ook maar een greintje veiligheid te bieden. Niets.
Lukasje schreef:Ik zit zo’n beetje te wachten op de 1e aanval op mensen. Hoe gaan de pro wolvers dat goed praten?
Wonende in een wolvengebied zou ik het niet aandurven kindjes ‘s nachts buiten te laten camperen in een tent.
Mindim schreef:Misschien kunnen we even pro wolvers achterwege laten? Ik heb niet echt het idee dat die hier zitten. Genoeg die de wolf een mooi dier vinden, maar enkel niet geschikt voor nederland. Dus constant het wij/ zij idee, is enigszins vermoeiend.
Art_Ificious schreef:DuoPenotti schreef:Precies die uitleg is toch al gegeven.
Ik heb ze binnen.
Precies... Ik werk in ploegendienst. Dus als ik vroege heb zouden mijn paarden pas om 14u30 uit stal komen, dwz dat ze dan grofweg 20 a 22u op stal zouden gestaan hebben als ze in de winter om 17u weer op stal moeten.
En als ik late heb zouden ze pas rond 19u45 op stal kunnen... Dan kan het dus al te laat zijn.
Ik heb geen dichte stallen, maar puur om een voorbeeld te geven.
Ik heb ook niemand anders die ze eventjes buiten/binnen zet.
Onali schreef:In de winter zijn je braam en meidoorn kaal.
Als jij denkt dat een wolf zich tegen laat houden door wat doorns dan heb ik weinig hoop voor jouw pony's.
tengeltje11 schreef:Hier 6ha…. Mijne vent zal veeel werk hebben….![]()
Meidoorn groeit niet voldoende in de grond om ze er niet onder te laten graven + een hongerige wolf wurmt zich echt wel door wat doorns om te eten….
Hier 500m meidoorn, maar ik ben nu zeker dat dat geen wolven tegenhoudt.
DuoPenotti schreef:Dan heb ik blijkbaar een brave buurt.....
Want hier word niet zomaar zoiets gedaan.
Je zou het horen, ver weg, heel ver weg
Horseloverl schreef:Vgm gaat het vooral om de hoekpunten, kan het volgende week even voor jullie navragen. Is van een vrouw die een paar jaar lang onderzoek heeft gedaan naar wolven en ze weren van terrein waar ze niet mogen komen
Onali schreef:In de winter zijn je braam en meidoorn kaal.
Als jij denkt dat een wolf zich tegen laat houden door wat doorns dan heb ik weinig hoop voor jouw pony's.
tengeltje11 schreef:Hier 6ha…. Mijne vent zal veeel werk hebben….![]()
Meidoorn groeit niet voldoende in de grond om ze er niet onder te laten graven + een hongerige wolf wurmt zich echt wel door wat doorns om te eten….
Hier 500m meidoorn, maar ik ben nu zeker dat dat geen wolven tegenhoudt.