Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_lauraaa_ schreef:Absolem schreef:optie 6: hij vertelt dat ts met paard voor X datum of per direct kan vertrekken en Ts staat op straat met paard voordat ze een andere stal heeft. Lijkt mij niet de beste oplossing.Weet je wat ik grappig vind je zegt dat je niks kunt.
Maar tegenwoordig moeten alle paarden geregistreerd worden in Nederland.
Wettelijk is het zo dat als je boven de zes paarden gaat houden je geen particulier bent maar automatisch pensionstal wordt bedrijfsmatig. Dat betekend een Heeeeeele boel regeltjes en belasting betalen voor de beste man. Nou is een mondelinge afspraak gewoon geldig. Jouw paard staat daar al een poos op stal.
Ik zou als dus gewoon naar de stalhouder stappen en zeg joh ik ben dit gelazer zat en jij wil geen problemen. Ik ga slapende honden (a. K.a belastingdienst) wakker maken als mijn paard verplaatst wordt wegens een nieuw paard.
Dan kunnen er vijf dingen gebeuren. 1.Die vriendin vertrekt.2. Die stal baas steekt een stokje voor de aankoop van dat nieuwe paard.3 het nieuwe paard komt wel. Maar wordt dus wel alleen gezet waar jouw merrie nu staat. 4. Het nieuwe paard wordt samen gezet met een van die vriendin haar andere paarden. 5.ze zeggen dat je bluft lazeren jouw paard alsnog in die stal waarop jij de slapende honden wakker maakt en die vent die heerlijke problemen en gedoe die hij probeert te ontwijken verviervoudigd over zich heen krijgt.
Wil niet wil praten wil moet maar voelen.
TS, ik zou inleveren op je eis van een binnenbak en kijken naar een plek waar je paard meer buiten komt. Je paard hier laten staan tot je klaar bent met je opleiding, een baan hebt, wat meer te besteden hebt en dan gaan zoeken naar een plek met een binnenbak als die zo belangrijk is.
Paarden die 24/7 op stal staan kunnen wel rustig zijn en relaxt ogen maar in principe zijn gewoon “dood” en accepteren ze de situatie maar.
verrekieker schreef:Ik heb inderdaad al een oproep geplaatst op marktplaats. Het euvel is dat de eigenaar geen nieuwe mensen over de vloer wil. Je mag je paard dus naast mijn paard zetten voor 200 pm maar je mag dan niet wekelijks komen kijken. Ik zou het paard dan helemaal verzorgen. Maarja, iemand die zijn eigen paard zelden wil zien is ook bijna onmogelijk te vinden (gelukkig)
Santos_05 schreef:verrekieker schreef:Ik heb inderdaad al een oproep geplaatst op marktplaats. Het euvel is dat de eigenaar geen nieuwe mensen over de vloer wil. Je mag je paard dus naast mijn paard zetten voor 200 pm maar je mag dan niet wekelijks komen kijken. Ik zou het paard dan helemaal verzorgen. Maarja, iemand die zijn eigen paard zelden wil zien is ook bijna onmogelijk te vinden (gelukkig)
Aanbieden als pensioen stalling.
Absolem schreef:Absolem schreef:Weet je wat ik grappig vind je zegt dat je niks kunt.
Maar tegenwoordig moeten alle paarden geregistreerd worden in Nederland.
Wettelijk is het zo dat als je boven de zes paarden gaat houden je geen particulier bent maar automatisch pensionstal wordt bedrijfsmatig. Dat betekend een Heeeeeele boel regeltjes en belasting betalen voor de beste man. Nou is een mondelinge afspraak gewoon geldig. Jouw paard staat daar al een poos op stal.
Ik zou als dus gewoon naar de stalhouder stappen en zeg joh ik ben dit gelazer zat en jij wil geen problemen. Ik ga slapende honden (a. K.a belastingdienst) wakker maken als mijn paard verplaatst wordt wegens een nieuw paard.
Dan kunnen er vijf dingen gebeuren. 1.Die vriendin vertrekt.2. Die stal baas steekt een stokje voor de aankoop van dat nieuwe paard.3 het nieuwe paard komt wel. Maar wordt dus wel alleen gezet waar jouw merrie nu staat. 4. Het nieuwe paard wordt samen gezet met een van die vriendin haar andere paarden. 5.ze zeggen dat je bluft lazeren jouw paard alsnog in die stal waarop jij de slapende honden wakker maakt en die vent die heerlijke problemen en gedoe die hij probeert te ontwijken verviervoudigd over zich heen krijgt.
Wil niet wil praten wil moet maar voelen.
karrij schreef:Kinke schreef:
Nou precies dat! Dat ts steeds blijft verdedigen dat ze daar zou willen blijven staan, werkelijk onvoorstelbaar!
Als ik mijn paard niet optimaal naar buiten kan laten gaan, dan zou ik hem (uit liefde voor hem ) verkopen aan iemand die hem dat wel kan bieden!
Snap werkelijk niet dat er mensen zijn die het heel normaal vinden dat hun paard nog zo'n 16 tot 20 uur op stal hebben staan.
Ik snap best dat de paardensport onder de loep genomen wordt de laatste jaren.
Nou kom zeg,dat vind ik echt overdreven. Ts vraagt hier om raad en dan wordt ze afgekat.Ze heeft dit paard nog maar heel kort en in het begin is het vaak wat proberen en uitzoeken wat goed is voor je paard,en ja,het moet ook goed zijn voor jezelf.Daarbij is niet elk paard hetzelfde.Overigens,in de donkere wintermaanden komen paarden overal vaak korter buiten hoor en 24\7 buiten is dan ook niet voor elk paard goed en nu heb je ook nog wolven.Ts vraagt om tips en niet om het advies haar paard te verkopen,trouwens,waar komt hij dan terecht?