In hoeverre bemoei jij je met je pensionklant?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:13

Gillbo schreef:
Poekkie schreef:
Gillbo, ik denk dat die laatste reactie vooral een probleempje van interpretatie Van geschreven tekst is :). Ik lees eigelijk helemaal geen nare toon in het bericht van TS. Ze slaat de spijker op de kop, dat wel :)

Geldt ook voor jou, lezen.
Ik heb dat nooit gezegd.Dus die spijker is hartstikke mis.
Ik heb geprobeerd een tip te geven om wederom zo'n situatie te voorkomen maar ts neemt niet eens de moeite om daar op te reageren

Even diep ademhalen en vriendelijk blijven graag :)
Dit topic gaat over de huidige situatie met een verwaarloosde shet. Wat TS gaat doen aan haar stalcontract voor een eventuele volgende klant is helemaal niet de vraag in dit topic en hoeft ze op bokt ook geen verantwoording voor af te leggen. Dus nee, het is niet gek als daar geen reactie op komt :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:19

Ik zie idd ook geen nare toon in bericht van TS. Maar precies zeggen waar het op staat over het algemeen genomen op de reacties.
Niet alles zo persoonlijk nemen Gillbo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:22

MelanieB schreef:
Ik zie idd ook geen nare toon in bericht van TS. Maar precies zeggen waar het op staat over het algemeen genomen op de reacties.
Niet alles zo persoonlijk nemen Gillbo.

Ik zat ook al met een wenkbrauw omhoog, ik zie het namelijk ook niet.

Koekie73

Re: In hoeverre bemoei jij je met je pensionklant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:26

Het wordt zo ook wel een beetje een naar topic. Lijkt me niet de bedoeling.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:32

Ooit koste het een shetland veulen hier op de wei omdat mensen niks wilde aannemen. Ik snap je wel ts maar luisteren doen ze toch niet.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:11

marleen_usar schreef:
Ooit koste het een shetland veulen hier op de wei omdat mensen niks wilde aannemen. Ik snap je wel ts maar luisteren doen ze toch niet.

Nou als je er van tevoren van vanuit gaat dat mensen toch niet naar je luisteren 8)7 ...

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:14

judithM schreef:
marleen_usar schreef:

Nou als je er van tevoren van vanuit gaat dat mensen toch niet naar je luisteren 8)7 ...

Voor hetzelfde geld luisteren mensen wel. Of staan ze op zijn minst open voor suggesties en advies.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:23

Tja ik kan me voorstellen dat mensen niet willen dat een ander zich bemoeit met hun dieren.
Heel erg lief van je van die deken, maar het kan ook juist verkeerd vallen als iemand zijn dier ineens "aangepast" vindt.

Maar als je bij iemand op het erf (land) staat dan is diegene toch de baas over wat er daar gebeurt, en ieder heeft zijn grens van waar hij tegenaan wil kijken in zijn eigen achtertuin zeg maar.

Ik zou ook niet tegen dierenleed aan willen kijken en dan is het een kwestie van met de eigenaar bespreken hoe we de situatie op kunnen lossen. En dat komt dan neer op dat het beestje er (linksom of rechtsom) beter verzorgd bij moet komen te staan of er beter een ander plekje gezocht kan worden omdat ik dit soort fratsen niet op mijn erf wil.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:30

Allemachtig..sommige antwoorden verbazen me eigenlijk. Ik dacht dat ik met mijn leeftijd toch redelijk wat gezien had..maar mensen worden boos als je pensionhouder uit het beste voor een dier een deken aanschaft..serieus..
In mijn hoofd moet je je dan gaan schamen als eigenaar... ( dit even onder het mom dat wat hier staat ongeveer wel de waarheid is...gesprekken gevoerd en geld niet aanwezig..)

Is deze vraag wel de juist beste TS...zou je het niet moeten gaan omdraaien en lekker afscheid nemen van deze klant..
Jouw stal, jouw regels, jouw beleid, en zijn mensen het er niet mee eens is er vast een betere stal te vinden..

Dus de vraag is niet bemoei je je teveel..de vraag is..wanneer is het genoeg...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:15

Buuk schreef:
Allemachtig..sommige antwoorden verbazen me eigenlijk. Ik dacht dat ik met mijn leeftijd toch redelijk wat gezien had..maar mensen worden boos als je pensionhouder uit het beste voor een dier een deken aanschaft..serieus..
In mijn hoofd moet je je dan gaan schamen als eigenaar... ( dit even onder het mom dat wat hier staat ongeveer wel de waarheid is...gesprekken gevoerd en geld niet aanwezig..)

Is deze vraag wel de juist beste TS...zou je het niet moeten gaan omdraaien en lekker afscheid nemen van deze klant..
Jouw stal, jouw regels, jouw beleid, en zijn mensen het er niet mee eens is er vast een betere stal te vinden..

Dus de vraag is niet bemoei je je teveel..de vraag is..wanneer is het genoeg...

Ik ben het helemaal met je eens.

Ts chapeau voor je handelen _/-\o_

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:31

Ik snap jouw zorgen zo goed.
Ellende...

Ik wil ook geen pensionklanten. Om deze reden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:33

Roos_M schreef:
Ellende...

Als he zelf weinig paarden hebt kunnen pensionklanten ook lonen hoor :). Maar vooral financieel en anti-verlatingsangst als je met een eigen paard gaat wandelen. De rest moet je wat geluk hebben en dat valt helaas vaak tegen .

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:58

MarryAnneR schreef:
Gillbo schreef:
Wat een onzin er wordt heel vaak gezegd dat de aanpak van TS anders had gekund maar niemand zegt laat die pony maar creeperen.Er is veel begrip.
Er wordt amper gereageerd op tips om het ( een volgende keer) het anders aan te pakken of hoe het nu zou kunnen zonder gelijk de eigenaar op de achterste benen te laten staan

Woensdag komt hij praten. De welsh blijft omdat deze eigenaar het verhuizen zat is en niet meer geassocieerd wil worden met hem. Donderdag vertrekt hij naar inmiddels stal 4 in nog geen jaar. Ik blijk niet de enige te zijn geweest met goed bedoelde adviezen die hij als aanval ziet. Wie weet treft hij ooit een stal aan waar iedereen de andere kant wel op kan kijken omdat het niet hun taak is.
Ik hoop van harte dat er mensen genoeg blijven die wel durven zeggen.. dit is niet oké. Ook al is het jouw dier niet... dieren zoeken hun eigenaar niet uit. Dit gaat helaas niet om een andere mening wat wel of niet goed is. Dit was rondweg zielig. Ben ik onprofessioneel door hem hier te bespreken?
Zou jij daarom niet op mijn stal willen staan om deze reden? Ook goed. En fijn dat je mij herkent hoor. Weet je meteen dat geen van mijn beesten het ook aan maar iets zou ontbreken.
De wereld kan wat mij betreft niet klein genoeg zijn dat je weet dat ik meer om dieren geef dan om een gekrente pensionklant.

Wat ben jij een topper. _/-\o_

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:25

Roos_M schreef:
Ellende...

Dat kun je dus ondervangen door geen 'kale' pensionstalling of stalhuur aan te bieden, maar alleen volpension. Dan heb je het zelf in de hand. Scheelt een hoop ellende. Komt er dan iemand met een mager beestje op het erf, dan kun je direct duidelijk maken dat je ervan uitgaat dat de eigenaar net als jij dat dier zo snel mogelijk wil zien opknappen, en dat je daartoe zo veel voert als jij vindt dat het dier nodig heeft (als een eigenaar vervolgens beweert dat een dier bevangen is en op DA-advies 'schraal' gehouden moet worden, kun je dat navragen bij de betreffende DA). Wil zo'n eigenaar hier niet in meegaan, dan moet je gewoon geen pensionovereenkomst met de betreffende persoon aan willen gaan. Gewoon niet. Je kunt die eigenaar toch niet veranderen, en je kunt het paard niet 'redden' want het is niet jouw paard.

Als het echt zo erg was als geschetst en de eigenaar was zo star als beschreven door de ts, dan had ik in deze situatie misschien aangeboden het beestje van de eigenaar over te nemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:42

Ik geef je groot gelijk,ik had hetzelfde gedaan.Ik vind het super dat je je inzet voor de pony!

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:00

'Bemoeienis' van een pensionhouder als vervelend ervaren snap ik als het gaat over een rijtechnisch meningsverschil zoals hoe hoog je je handen moet houden. Maar zelfs dan is vaak het goedbedoeld advies.

Maar als het gaat om het gewoonweg niet in staat blijken om een dier goed te verzorgen, en je stalhouder je daarbij te hulp schiet, is het echt onbegrijpelijk om zo te reageren. Als het hem ging om het welzijn van de pony, en niet zijn eigen ego, had hij ook niet zo gedaan over dat deken. Dan zou hij juist dankbaar moeten zijn.

Echt chapeau dat je je zo inzet voor de pony!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:58

Hij is vertrokken nu?