Kritisch naar mijzelf: is veel buiten paardvriendelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:35

Popstra schreef:
schei toch uit. Paarden hier hebben niks te klagen! Menigeen is jaloers op deze plek. Hoeveel mensen ik al niet heb moeten teleurstellen omdat ik geen paarden in pension wil hebben...

Niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, maar je schrijft zelf dat er niks aan is om alleen maar met de kont in de wind in de storm te staan. Nou daar ben ik het mee eens. Alleen niet met je conclusie dat dat het opsluiten in de box (hoe mooi die ook is) rechtvaardigt. Zeker niet als het je eigen plek is en je misschien met wat kleine aanpassingen ook buiten goede omstandigheden kan creëren en je paarden ook in de winter met plezier buiten kunnen komen. Is toch zonde om daar niet naar te streven?

Hubbels

Re: Kritisch naar mijzelf: is veel buiten paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:40

Hier hebben de paarden zo'n beetje de hele dag onder de overkapping gestaan of op stal ipv op het land.
Dus als ze de keus hebben,gaan ze echt wel voor droog

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:12

VogeltjeM schreef:
Popstra schreef:
schei toch uit. Paarden hier hebben niks te klagen! Menigeen is jaloers op deze plek. Hoeveel mensen ik al niet heb moeten teleurstellen omdat ik geen paarden in pension wil hebben...

Niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, maar je schrijft zelf dat er niks aan is om alleen maar met de kont in de wind in de storm te staan. Nou daar ben ik het mee eens. Alleen niet met je conclusie dat dat het opsluiten in de box (hoe mooi die ook is) rechtvaardigt. Zeker niet als het je eigen plek is en je misschien met wat kleine aanpassingen ook buiten goede omstandigheden kan creëren en je paarden ook in de winter met plezier buiten kunnen komen. Is toch zonde om daar niet naar te streven?
op een dag als vandaag is het heel niet erg als ze maar 3 uurtjes buiten zijn als je bedenkt ze op normale dagen in de wintermaanden dagelijks 8 uur buiten lopen en zomers 24/7 buiten zijn met schuilhokken. Dus nee,ik vind dat we wel genoeg aanpassingen voor mijn dieren hebben gedaan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:29

Hier is mijn rarebier redelijk droog gebleven vandaag maar de ponnies gaan evengoed lekker even de regen in hoor, lekker spelen en daarna weer opdrogen in de stal.
Afbeelding
Dat herhaalt zich zo'n beetje dag en nacht door, eten, slapen spelen.
Dit was afgelopen nacht om bijna 4uur, staan ze buiten te spelen.
Afbeelding

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:13

Hier stond met de storm en regen mijn paint overdag binnen...ze hebben een mega schuilstal, met overkapping ervoor, ze was kleddernat van de regen toen ik smorgens kwam, allebei...toen ik savonds weer kwam was ze zo goed als droog, dus nauwelijks naar buiten geweest, mijn fries was zijknat...die stond ik de stromende regen te dommelen...soms is het andersom...maar ze kunnen kiezen, ik hang slowfeeders binnen en buiten, dus niets moet...heerlijk...dat geeft zoveel rust, zowel voor mij als mijn paarden.

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:32

Op de titelvraag;

Het hangt van het paard en de situatie af.
Ik heb een oudje die ik om medische redenen in de winter s'nachts binnen zet. Op aanraden van de dierenarts.
Die eet niet voldoende op de wei, word overal verjaagd.

Op de koliek vraag;
Ik heb deze herfst inderdaad twee normaal gezonde paarden gehad met gaskoliek toen het gras heel nat was door de regen.
Maar dat was met colosan en stappen aan de hand vrij vlot verholpen.