Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YellowLemon schreef:Maar heel fijn: mijn paarden kunnen morgenavond al verhuizen![]()
Ik heb niks op contract staan met de stalbaas dus ik kan in principe dus gewoon vertrekken. Allemaal lekker in het zwart in cash, elke maand. Morgen deel ik het nieuws mee en betaal ik netjes de vier dagen van deze maand.
Zaterdag gaan m'n vriend en ik dan de grote spullen op ons gemakje verhuizen. M'n dure spullen zoals m'n zadels neem ik morgen voor de zekerheid maar al mee. Denk nou niet dat ze met m'n spullen gaan rammelen maar heb het nu al mis gehad met beiden. Dat risico wil ik niet lopen.
GDG schreef:YellowLemon schreef:Maar heel fijn: mijn paarden kunnen morgenavond al verhuizen![]()
Ik heb niks op contract staan met de stalbaas dus ik kan in principe dus gewoon vertrekken. Allemaal lekker in het zwart in cash, elke maand. Morgen deel ik het nieuws mee en betaal ik netjes de vier dagen van deze maand.
Zaterdag gaan m'n vriend en ik dan de grote spullen op ons gemakje verhuizen. M'n dure spullen zoals m'n zadels neem ik morgen voor de zekerheid maar al mee. Denk nou niet dat ze met m'n spullen gaan rammelen maar heb het nu al mis gehad met beiden. Dat risico wil ik niet lopen.
Dat is niet hoe het werkt. Je betaalt per maand en dan heb je vanuit de wet ook gewoon een opzegtermijn van een maand. Echt niet netjes als je je daar gewoon niet aan houdt. Ik zou niet heel verbaasd staan te kijken als je zaterdag geen spullen meer vindt omdat dat staleigenaar gebruik gaat maken van het retentierecht.
ChristaMoor schreef:Houd de eer aan jezelf en reken de maand af. Als je ooit op deze stalhouder terug moet vallen, staat de deur mogelijk nog open. En het is een klein wereldje, dus netjes afhandelen zal je ten goede komen.
Achterom schreef:ChristaMoor schreef:Houd de eer aan jezelf en reken de maand af. Als je ooit op deze stalhouder terug moet vallen, staat de deur mogelijk nog open. En het is een klein wereldje, dus netjes afhandelen zal je ten goede komen.
Precies.
Je geeft je stalhouder ook geen enkele mogelijkheid om iets te doen aan de situatie, maar vertrekt ineens met 3 paarden en denkt dan ook nog zonder betaling te kunnen vertrekken.
Dat is niet zo netjes van je.
GDG schreef:YellowLemon schreef:Maar heel fijn: mijn paarden kunnen morgenavond al verhuizen![]()
Dat is niet hoe het werkt. Je betaalt per maand en dan heb je vanuit de wet ook gewoon een opzegtermijn van een maand. Echt niet netjes als je je daar gewoon niet aan houdt. Ik zou niet heel verbaasd staan te kijken als je zaterdag geen spullen meer vindt omdat dat staleigenaar gebruik gaat maken van het retentierecht.
YellowLemon schreef:Ik zal het natuurlijk vragen - ik schijt geen geld- of het oké is om die vier dagen te betalen maar zodra ik nog maar aanvoel dat hij dit niet oké vindt, dan ben ik zeker bereid om het gesprek aan te gaan en hoe we er dan samen uit kunnen komen. En als dat betekent dat ik deze maand droge boterhammen eet: so be it.
Temeraire schreef:Over wel of geen maand opzegtermijn bij geen contract; in Nederland is dat inderdaad zo, maar ik heb op bokt gezien dat hier in België vaak anders naar gekeken wordt. Het is me niet duidelijk waar TS woont, kan zomaar België zijn.
Maar goed, TS geeft al aan wel bereid te zijn dat te betalen dus lijkt me geen probleem verder.
Hoe dan ook; fijn dat je een nieuwe plek hebt gevonden! Ik hoop dat je paarden het daar goed krijgen en dat je snel weer met rust naar je paarden toe kan