[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:24

Gypsy schreef:
Hilary schreef:
Die spijlen zo vind ik eng. Ik ken een paard dat de hals wist dubbel te vouwen om zo’n spijl heen. Brandweer moest eraan te pas komen om de spijl weg te slijpen. Paard heeft er blijvende schade aan over gehouden.

Je zou evt steeds 1 ruimte dicht kunnen houden. Brandweer zou hier niet hoeven, aan de bovenkant is de balk doorgeboord. Je kunt de buizen zo een stuk optillen en er uit schuiven.

Dit is een patura hek, die hebben meerdere buizen tussen de gaten om het 'vlechten' van vak naar vak te voorkomen :)

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:54

Ik heb een bult berk zaailingen. Is er iemand die daar interesse in heeft? Zijn van dit jaar. Wel meer dan op de foto nog staat.
Bevinden zich in ZO-Drenthe.
Afbeelding

monsera

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:23

Hoe lang duurt het voor je een klein boompje hebt? Hoe hard groeien ze?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 23:24

monsera schreef:

Onderaan deze pagina kun je uitrekenen hoe oud een boom ongeveer is.
https://bomenwerk.com/bomenonderzoek/bo ... aling.html

Ik heb uitgerekend dat een berk met diameter 20cm ongeveer 22 jr oud is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 03:09

monsera schreef:

Wat is een klein boompje? 1 meter?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:06

Iemand in Drenthe (Nabij Emmen) die ons kan helpen aan een fijne plek en gebaad is bij paar extra handen :)

Mopjemop schreef:
Hoi allemaal,

Mijn ponies staan ook op een mooie PP. Echter doordat ik ga samenwonen in Emmen ((Drenthe), ben ik genoodzaakt om ze te verhuizen.

Nu zoek ik voor mijn twee lieve E pony’s een fijne plek in de omgeving van Emmen. Het liefst bij iemand particulier en kleinschalig.

Is er hier in deze groep iemand die ons een fijn plekje kan aanbieden. Ik ben iemand die graag mee helpt. Referenties beschikbaar.

Het gaat om moeder en zoon/ruin van 6,5 en 4 jaar oud. Beiden super lief, sociaal, ijzerloos en gewend om in de groep te staan. Hij is speels en extravert en moeders staat laag in rang, is rustig en introvert.

Wie o wie weet iets? Ik heb al in diverse groepen Op FB een oproep gedaan maar juiste plek zat er niet tussen helaas.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:17

belle_boef schreef:
monsera schreef:

1.64 m.... heel flauw van mij ik weet het maar ik kon het niet laten. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:18

Boompje1985 schreef:

Gemiste kans met jouw Bokt naam!
198,5 cm dan toch :j :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:20

MarliesR schreef:
Boompje1985 schreef:

Gemiste kans met jouw Bokt naam!
198,5 cm dan toch :j :')

Voor 165 denk ik dat je wel een jaar of 2 moet wachten.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:22

Ik heb wel eens gelezen dat Berken relatief snel groeien, maar de zaailingen hier gaan ook niet zo hard. Boompje wat vorig jaar net tot de onderste draad kwam (1.20) is er nu net aan overheen. Denk dat echt wat maat dus inderdaad ook wel even duurt.

Mopjemop, hoop dat je een fijne plek gaat vinden!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:43

belle_boef schreef:
monsera schreef:

Ja zoiets inderdaad.

Ik zal een vriendin van me eens vragen of die er belang bij heeft.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:12

monsera schreef:
Ja zoiets inderdaad.

Ik zal een vriendin van me eens vragen of die er belang bij heeft.

Ik heb ook nog wel wat grotere staan her en der. Die zijn tussen de 40/60cm

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:24

Ah mopjemop, wij zitten een halfuurtje van Emmen, maar hebben geen plek (straks) voor twee. Heb wel vier stallen, maar wil graag tzt een veulentje fokken. Dus naast mijn paard en het paard dat er nog moet komen voor dochter, hebben wij eventueel 1 box beschikbaar (bij een passende match). En denk dat het ook net te ver is voor je eigenlijk.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:43

Olympia96 schreef:
Ah mopjemop, wij zitten een halfuurtje van Emmen, maar hebben geen plek (straks) voor twee. Heb wel vier stallen, maar wil graag tzt een veulentje fokken. Dus naast mijn paard en het paard dat er nog moet komen voor dochter, hebben wij eventueel 1 box beschikbaar (bij een passende match). En denk dat het ook net te ver is voor je eigenlijk.

Ik hoop binnen een straal van 20 km iets te vinden. Omdat het op de lange termijn ook leuk moet blijven qua afstand.
En ja .... heb er twee... en wil ze graag samen houden :D

Evengoed bedankt voor je reactie!!! Wordt gewaardeerd :)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:45

MarliesR schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat Berken relatief snel groeien, maar de zaailingen hier gaan ook niet zo hard. Boompje wat vorig jaar net tot de onderste draad kwam (1.20) is er nu net aan overheen. Denk dat echt wat maat dus inderdaad ook wel even duurt.

Mopjemop, hoop dat je een fijne plek gaat vinden!

Dankjewel Marlies! Zaten we maar dichter bij elkaar qua afstand! Jouw plekje was denk ik perfect voor ons :j

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:06

Ik heb sinds een weekje de paarden aan huis. Rustig aan ben ik aan het zoeken naar een manier om een soort paddock paradise voor ze aan te leggen.

Ze hebben nu een inloopstal met verhard stuk ervoor en vanuit daar kunnen ze via een smal paadje naar de paddock lopen. Ik wilde dat paadje eerst weg hebben, maar ze blijken het super leuk te vinden om er doorheen te sjouwen, dus ik denk dat ik het zo laat.

Vooralsnog heb ik genoeg te doen met onkruid trekken enzo. Er stond veel jacobskruid, nu alleen nog in de uiteindelijke rijbak die gelukkig is afgesloten voor de paarden.

Foto's volgen, tips zijn welkom!

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:17

wat een leuk topic dit! :D Ik heb een soort van kleine paddock paradise gemaakt maar heb niet veel mogelijkheden hier omdat het niet mijn wei is wil ik niet al te veel geld uitgeven.

Weten jullie nog leuke ideeen wat ik op de wei kan maken dat ze bezig blijven? Wat ik al heb is verschillende hooinetten op de wei, in de boom gehangen, tussen palen, aan de stal. nu wil ik een plekje maken voor enkele wilgentakken te plaatsen. we hebben er namelijk 1 in onze tuin staan. Maar om de takken op de grond te leggen is nogal saai denk ik? :P Iemand hier een idee voor?

ook dacht ik om een plekje te maken voor likstenen te hangen?

Doen jullie iets met netels?

Ik ben benieuwd :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:45

Afbeelding

Dit is het. 1 is stal/verhard stuk. 2 wordt de rijbak en 3 en 4 zijn paddocks. Omdat ik geen gras ga geven denk ik erover om de twee paddocks bij elkaar te voegen, maar er moet wel wat te beleven zijn en niet alleen maar zandvlakte.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:14

In 3 en 4 kun je eilandjes maken met eetbare gewassen. Uiteraard wel met een hekje er omheen. Maar dan kunnen ze tussen het hek door eten waar ze bij kunnen en verder kun jij er uit knippen om ze mee te voeren. Op deze manier zorg je ook voor schaduw, wind breken en interessante wandelingetjes.

Uiteraard kun je er ook een heuvel aanleggen met een pad er over en beplanting. En een poel is wellicht ook een optie.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:39

Hallo!
Ik lees al een tijd mee om ideeën op te doen.
We hebben 9600 m2 land kunnen kopen tegenover ons huis!
Er is een deel verhard en er staat een soort van schuilhok. Deze moet nog een stuk opgehoogd worden. Land ligt wat lager en er staat nu vooral brandnetels en distels. Perceel wordt omringd door vooral wilgen. We kunnen helaas niet helemaal los omdat het natuurgebied is, maar een track mag wel gewoon.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:18

Wat gaaf Henkje! Dat klinkt al heel mooi.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:34

Wat leuk Henkje <3

Heeft er iemand zo'n stenen op de track liggen? :) Wat zijn jullie ervaringen?
Ik geloof dat het rivier keien zijn.
Ik wil deze misschien voor de stal leggen zodat het daar geen modderpoel wordt :+
En misschien ga ik dit ook aan de hooi bak doen om de ondergrond te verharden
Ik ga er wel denk ik een worteldoek onder leggen zodat het niet in de grond getrapt wordt :)

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 10:31

Mijn buren hebben zoiets op een stukje liggen, maar je wilt het in de stal leggen?

Sinds gisteren onze hele inloop stal leeg. Nu volgende week rubber tegels en matten plaatsen zover als mogelijk

Afbeelding
Afbeelding

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:50

Maartje1990 schreef:
Mijn buren hebben zoiets op een stukje liggen, maar je wilt het in de stal leggen?

Sinds gisteren onze hele inloop stal leeg. Nu volgende week rubber tegels en matten plaatsen zover als mogelijk

[ [url=m/4x9lJx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8XjeJW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee voor de stal Mijn stal is hoger, eigenlijk een opstapje zegmaar maar er is helaas heel veel modder voor de stal in winter en is niet zo prettig om er met de kruiwagen door te lopen haha en is misschien beter voor z'n hoeven

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:12

superpony schreef:
Wat betreft gras;
Het gaat hier om pp's en dan gaat men uit van geen of weinig gras. Dat is nou eenmaal de keus. Het is om natuur na te bootsen en daar eten paarden geen gras zoals je in Nederland tegenkomt.
Ja, paarden vinden het lekker en zien er vaak mooi uit. Je lost vaak een vit E tekort op etc.

Maar het is ook al even bekend dat het te eenzijdig is. Daarom biedt je eetbare gewassen aan en zie je dat veel aangeplant worden.
Ook jonge paarden doen het vaak goed op de wei. Maar er zijn onderzoeken gedaan dat paarden die jong veel gras eten, juist ook later problemen krijgen met obesitas,hb,ir etc.
En dan hebben we het nog niet over de tekorten die zorgen voor slechte botten etc. Artrose kom je vaak later pas tegen.

Daar is een PP geen automatische oplossing voor. Want dan ga je hooi voeren en voer je...... gedroogd gras. Dus als je vind dat dat gras te eenzijdig is, zul je daar alsnog een oplossing voor moeten vinden.