Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Onze buurman van 82 en nog altijd actief met boeren zegt dat je beter 1x per week goed kunt sproeien als dagelijks een beetje, anders wordt het gewas lui zegt hij. Ik sproei in de droge tijd 1x per week en de afgelopen 2 droge jaren lag mijn wei er prima bij, samen met dat van onze buurman, de rest er om heen sproeit niet en dat was een droge dorre boel zeker als je kijkt naar de luchtfoto's op google.
Shenavallie schreef:Rocamor schreef:Meten jullie hoeveel water jullie op de wei sproeien? en zo ja, hoeveel water komt erop?
Gisteravond heb ik het stukje van 300 m2 besproeid en daar is toch wel een aantal uur overheen gegaan. Ik heb de sproeier om ongeveer half 5 aangezet (toen kwam er schaduw op een bepaald punt) en om een uur of 9 heb ik de sproeier uitgezet. Ik moest hem in totaal 9 keer verzetten (kleine sproeier, vandaar). Als dit op leidingwater had gegaan, dan had ik mijn rekening kunnen reanimeren.
Martje80 schreef:Ik wil ook regen! Wat is jullie ervaring met een flinke hand kunstmest op een jkk plant? Blijven ze dan weg? Ik zie voor nu wel dat ze verbranden en dood gaan maar is dat permanent?
En ik heb een zakje kruidenmengsel gekocht, met eetbare kruiden en bloemen. Wil dat graag gaan doorzaaien maar ik denk dat dat vrij zinloos is als het droog is.