Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickietje

Re: Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:36

Wij kunnen als eigenaar de stal nog binnen, maar ieder ander wordt geweerd. Daarnaast is er een boekingssyteem opgesteld zodat er nooit meer dan 1 paard in de piste kan.

Vooral voor het weekend is dat wel een goed idee om iedereen mooi te spreiden.

Daarnaast vooral eigen gezond verstand. Verzorgen, op afstand van elkaar blijven niet niet nodeloos blijven rondhangen is de boodschap.

Maar ben erg blij dat we ons meisje nog echt kunnen zelf een beetje verzorgen waar het kan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:47

Alle manegelessen zijn stilgelegd.
Voor de pensionklanten is de manege open van 14 tot 20 uur, voornamelijk om te rijden/verzorgen. Wij staan allemaal vol-pension.
Kantine is gesloten.
Geen vreemden meenemen. Afstand houden van elkaar.
Privélessen gaan voorlopig nog wel door.
Gelukkig is de smid afgelopen dinsdag nog geweest.
Pensionklanten komen allemaal op verschillende tijden, dus het is zeer rustig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:49

Hier doen een paar maneges wel filmpjes, daar ben ik wel blij mee. Verder inderdaad dezelfde regels, dat is ook het FNRS-beleid begrijp ik. Ik mis het als manegeruiter in elk geval enorm.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:21

Lijkt me lastig als ze beperkte openingstijden in gaan stellen. Dan ben je toch juist met meer mensen tegelijk?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:36

Annet73 schreef:
Lijkt me lastig als ze beperkte openingstijden in gaan stellen. Dan ben je toch juist met meer mensen tegelijk?

Ik denk dat wij 50 pensionklanten hebben, waarvan de helft kinderen.
Tot nu toe is het rustig.
Mijn dochter heeft om 15 uur gereden, met 1 andere ruiter.
Nu hebben wij 4 buitenbanen en 2 binnenbakken, longeerbak en stapmolen.
Dus er is ruimte zat. En er zijn ook mensen die niet komen nu.
Manegeponys en paarden hebben vakantie op de weide.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:09

Als je geen dringende reden hebt om in België te zijn als Nederlander mag je de grens niet meer over...
Daar valt dus tanken of boodschappen doen ook onder...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:17

En daarom komen de Belgen hier nu boodschappen doen.
Hopelijk word dat ook snel veranderd.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:01

Wij, hebben een pension eigenaar en 2 pensionklanten.
En hebben nu de afspraak dat we allemaal 3 apart van elkaar komen om onze paard(en) te doen.
Dierenarts en hoefsmid zijn wel welkom.
Ben blij dat ik op deze manier nog naar mijn paardje kan. En dat het wat ongezellige is in mijn eentje, is dan zo

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:09

Onze stal heeft amper maatregelen. Fijn misschien, maar ik vind het niets. Het was net rete druk, iedereen hangt een beetje om elkaar heen en die 1,5 meter grens heeft niemand van gehoord.

Nooit gedacht dat ik zou klagen om te weinig regels :o

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 02:04

Annet73 schreef:

Dacht ik ook maar buiten die aangepaste openingstijden doen de stal eigenaren buiten zetten, mesten, voeren en binnen halen zonder dat er klanten zijn zodat zij niet ziek worden, ook voor een eventuele lock down.

Zo is het bij mij op stal bedacht.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:24

Hier gaan we ook over op een groepsindeling en een schema zodat je om de dag twee uur de tijd hebt om wat te doen. Daarnaast mogen wel wel voeren/borstelen op/bij de weide. Als je idd maar zorgt dat je zo min mogelijk contact met anderen hebt en afstand houdt.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:36

Tot nu toe mag ik als pension klant nog komen, ben er 1 van drie. Maar het is ook een melkvee bedrijf en die hebben te horen gekregen dat als er iemand met corona besmet raakt in de straat, komen ze de melk al niet meer ophalen. Dus die knijpt hem enorm. Als er een lock down komt zijn we niet meer welkom.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:44

Ik sta in Duitsland met 2 paarden.
Bij ons is sinds vandaag na het nieuws van Merkel de regel, niet meer dan 2 personen tegelijk op het erf en niet meer dan 1 persoon per paard
Dan krijg je 1.5 uur de tijd per paard. En we gaan werken met een lijst.

Wij hoeven geen stallen te doen,te voeren of paarden buiten zetten, dat gebeurd sowieso al door de stalhouder. Die doet zijn ding en gooit om 11 uur de poort open voor de eerste 2 personen

Maar toch wel vervelend hoor want ik werk nog gewoon door en mijn moeder ook maar ja het is ff niet anders.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:48

Mijn paard staat met één ander paard, bij een echtpaar. Zij werken niet meer en zijn nu volledig thuis.
Vanochtend buiten koffie gedronken, helemaal prima. Ik kom zelf nu ook liever niet binnen.
Verder rij ik vaak op ander tijden dan haar.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:11

Ben heel benieuwd of er veel veranderd qua het naar stal gaan na vanavond.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:27

Ik vraag me dat dus ook af of daar veel in verandert

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:30

Ik ben benieuwd. Onze stal is ruim opgezet, maar zoals vanmiddag, dan lopen er wel 4 mensen rond. Is dat samenscholen?
Handhaven door politie zal niet gebeuren aan een doodlopende weg en vanaf de straat zie je ook niet dat er uberhaupt iemand is.
Maar ik kan me voorstellen dat het management van de stal een beetje in spagaat zit... ik ben benieuwd waar ze mee komen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:31

Als ik het zo interpreteer is dat je nog naar stal mag als je maar niet samen schoolt.

En worden alle wedstrijden/evenementen sowieso tot 1 juni afgelast.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:32

eilleen333 schreef:
Ik ben benieuwd. Onze stal is ruim opgezet, maar zoals vanmiddag, dan lopen er wel 4 mensen rond. Is dat samenscholen?
Handhaven door politie zal niet gebeuren aan een doodlopende weg en vanaf de straat zie je ook niet dat er uberhaupt iemand is.
Maar ik kan me voorstellen dat het management van de stal een beetje in spagaat zit... ik ben benieuwd waar ze mee komen.

Max drie op verjaardagsvisite dus wss ook max vier op stal met 1,5 meter afstand.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:33

Denk dat omdat het noodzakelijk is om voor de paarden te zorgen het wel mag. Eventueel idd max.3 bezoekers...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:38

eilleen333 schreef:

Inderdaad dat vroeg ik mij ook af.. pff hoop niet dat we moeten gaan inschrijven. Nu weet ik wel de momenten dat het rustiger is. Maar er zijn 50 paarden en de stal is van 12 uur tot 22:00 uur. Dus 10 uur als je dat deelt door 50 eigenaren dan is het haast niet te doen.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 23-03-20 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:38

Hier staan we maar met 4 mensen en de staleigenaar. Dat scheelt.

Ik was best even zenuwachtig. Wij doen op stal alles zelf en werken met een schema voor binnen/ buitenzetten en voeren. Zijn er ook nog niet mee bezig geweest wat er gebeurt als we helemaal nergens meer naar toe mogen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:41

Wij houden op de stal de afstand wel. Ipv allemaal aan de picknicktafel zitten we er in een rondje omheen. Komisch gezicht wel...

Maar hoop vooral voor de stal dat het legaal blijft zeg maar. Kan me voorstellen dat eigenaren woest worden als ze tot 1 juni niet naar hun paard zouden kunnen. Ik zou er ook ontzettend van balen, maar het is niet anders.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:43

eilleen333 schreef:
Wij houden op de stal de afstand wel. Ipv allemaal aan de picknicktafel zitten we er in een rondje omheen. Komisch gezicht wel...

Maar hoop vooral voor de stal dat het legaal blijft zeg maar. Kan me voorstellen dat eigenaren woest worden als ze tot 1 juni niet naar hun paard zouden kunnen. Ik zou er ook ontzettend van balen, maar het is niet anders.

Ik kreeg vooral vanmiddag het besef van: stel dat dat nu gebeurd vanavond. Hoe gaan we het dan doen?
Hebben we het helemaal niet over gehad op stal..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:45

Helemaal mee eens.. als ik ook vandaag keek. Ga door de weeks nu wel bewust rond etenstijd en ook als het drukker is kom ik op de een of andere manier niet super veel mensen tegen. En ook als je op je paard zit ja houd je ok wel snel afstand. En anders laat mijn paard het wel zien :')