Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yanaa schreef:Hier dikke pech helaas. Afgelopen donderdag gemaaid en eind van deze ochtend stond de balen pers klaar op het land. Deze is ook zo weer omgedraaid en weg gegaan. Was toch nog te nat door het dikke pak wat er af gekomen is.
Inmiddels al behoorlijke buien erover heen gehad.
Yanaa schreef:Hier dikke pech helaas. Afgelopen donderdag gemaaid en eind van deze ochtend stond de balen pers klaar op het land. Deze is ook zo weer omgedraaid en weg gegaan. Was toch nog te nat door het dikke pak wat er af gekomen is.
pillow schreef:[.Citaat:Grappig hoe 'zo goedkoop mogelijk hooi' krijgen 'stoer' is.
Met een heeel groot perceel kun je uiteraard goedkopere balen maken dan op een kleiner perceel maar als je onbespoten hooi zonder giftig onkruid wil kun dat echt niet zomaar uit voor die prijs.
Dan loop je het óf niet na op onkruid óf je spuit ieder jaar.
Dat is niet perse fout, maar wel anders.
Van onze 1 ha gaan ze niet weg onder de 27,50
Het persen kost €11,00 per baal maakt niet uit of het 1 of 5 hectare is. Dat van mij komt van mijn eigen 1 hect onbespoten en onkruid vrij land. Ga ik toch ook maar €27,50 vragen anders denkt men dat het niet goed is.
suffie schreef:Yanaa schreef:Hier dikke pech helaas. Afgelopen donderdag gemaaid en eind van deze ochtend stond de balen pers klaar op het land. Deze is ook zo weer omgedraaid en weg gegaan. Was toch nog te nat door het dikke pak wat er af gekomen is.
Waarom dan niet laten persen in folie? Nu wordt de kwaliteit alleen maar minder, zonde.
Hier gisteravond heel laat de baaltjes geperst, zijn nog 50 midi balen geworden. Heel blij mee!
Marieke1495 schreef:Hier kunnen we dit weekend ook eindelijk maaien. Maandag of dinsdag kleine pakjes persen.