ApoCowlypsee schreef:Ook ik ben van mening dat een paard zeker 8 uur buiten moet kunnen wandelen. Is er echt geen stal in de buurt die dat heeft, dan neem je geen paard. Ik ben sowieso van mening dat een paard kopen vooral voor jezelf is, en dat er weinig gevallen zijn die een paard kopen voor het paard. Geen probleem natuurlijk, ieder zijn hobby en die van paardenmensen is.. het paard. Maar op het moment dat je een paard niet kan bieden wat het nodig heeft, en het paard dus lijdt onder jouw keuze van een paard kopen en aanhouden, gaat het fout.
Ik heb 2 paarden op een stal die er 2 x per dag uitkomen, minimaal 4-5 uur per dag in totaal. Alleen in de zomer is er een beetje weidegang (ca april t/m oktober) ook vanwege kleigrond. De paarden worden goed gemanaged met voldoende beweging en goed gevoerd met brok en 3 x per dag fris hooi.
De paarden hebben sociaal contact, onderling in de box, of in de naast elkaar gelegen paddocks.
Ik durf wel te zeggen dat mijn paarden gelukkig en gezond zijn. Dat "vertellen" ze me namelijk met de manier waarop ze zich gedragen en hun werklustige en meewerkende houding.
Te zeggen dat mijn paarden zouden lijden vind ik eerlijk gezegd een belediging. Absurd en verschrikkelijk kortzichtig.
Ik nodig je uit om eens te komen kijken en jezelf te overtuigen van de "ellendige situatie".
En ik kan je ook nog wel verwijzen naar enkele topics hier op bokt van paarden die minimaal 8 uur per dag buiten in erbarmelijke staat verkeren, waarvan de eigenaar geen enkel oog heeft voor de toestand waarin de dieren verkeren. Breek me de bek dus niet open.
[ [url=m/E0dpB3.jpg]Afbeelding[/url] ]