Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anjali schreef:Ik vind het probleem niet zozeer dat het iets duurder zou worden,maar dat het er straks niet meer zou zijn.
Jessix schreef:anjali schreef:Ik vind het probleem niet zozeer dat het iets duurder zou worden,maar dat het er straks niet meer zou zijn.
We hebben ook vaak zat hele natte zomers gehad waardoor vele oogsten mislukt zijn. Tot nu toe is er altijd wel hooi en stro te koop geweest. Als het in NL op is dan kan het uit het buitenland nog komen. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Jessix schreef:anjali schreef:Ik vind het probleem niet zozeer dat het iets duurder zou worden,maar dat het er straks niet meer zou zijn.
We hebben ook vaak zat hele natte zomers gehad waardoor vele oogsten mislukt zijn. Tot nu toe is er altijd wel hooi en stro te koop geweest. Als het in NL op is dan kan het uit het buitenland nog komen. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Popstra schreef:Jessix schreef:We hebben ook vaak zat hele natte zomers gehad waardoor vele oogsten mislukt zijn. Tot nu toe is er altijd wel hooi en stro te koop geweest. Als het in NL op is dan kan het uit het buitenland nog komen. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Want daar is het niet al maanden droog??
Indestal schreef:Ik zie dat het toch in veel lander erg droog is..Engeland bv zal ook veel extra nodig hebben....niet al het beschikbare hooi is ook paardenhooi...koeien en schapen kun je makkelijker voeren.
Ik verwacht nl een late 3e snede hier en daar, zag nl in Flevoland net gesealde pakken liggen, overigens totaal best veel op grote akkers, maar wellicht is dit meer voor koeien en straks wellicht ook omdat het niet op tijd goed droog wordt, de dagen worden weer korter.
Jessix schreef:Indestal schreef:Hooi buiten Europa is niet te betalen.
Natuurgebieden die niet gecontroleerd zijn, zou ik niet durven..
Dan moet jij zorgen dat je snel inkoopt en voldoende voorraad hebt tot volgend jaar.

GDG schreef:Dat is natuurlijk een heel andere situatie: in die zomers hadden de paarden gewoon gras, itt tot nu. Dus in die zomers was er nauwelijks extra vraag naar ruwvoer terwijl dat nu juist wel al heel erg speelt.