Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:49

Mickyl schreef:
Blijkbaar zijn er niet veel overleden afgelopen jaar. Mijn paard is maar 36 plekken gestegen van 266 naar 230. En dat na bijna 10 jaar op de wachtlijst…
Hij is al bijna 23, dus ik denk niet dat hij het nog gaat halen om er te kunnen staan…

Een aantal categorieen paarden gaat voor op de wachtlijst bij plaatsing, zoals politiepaarden en ik meen ook 'werkpaarden' zoals manegepaarden.

Blijkbaar zijn dat er inmiddels zoveel dat je op het laatst nog maar twee plekken opschuift in een jaar.

Junior2019

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:55

Dit is vreemd
Ik heb een email gehad dat almiro op plaats 56 staat,maar Vorigjaaar werd ik gebeld dat hij mocht komen
Ik heb het niet gedaan, ze zei toen we bellen niet meer als je vind dat hij eraan toe is kan je ons bellen
Ik zou verwachten dat almiro dan bijvoorbeeld op plek 1 zou staan

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:58

diesuus schreef:
wat ik vreemd vind, paar jaar geleden geinformeerd voor mijn fjord, er was een stop op de wl.
vorig jaar ook gehoord, stop op wl.
mijn fjord is nu 32 jaar, veel ouder dan sommige die ze nu wel acceptteren, hoe kunnen ze dat nu uitleggen.
plus ik al 37 jaar donateur ben,

De wachtlijst is in jan. 2003, jan. 2009 en jan. 2015 eventjes open geweest. Dan had hij er toen op gemoeten. Ik hoop voor je dat er binnenkort weer een mogelijkheid is!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:02

Junior2019 schreef:
Dit is vreemd
Ik heb een email gehad dat almiro op plaats 56 staat,maar Vorigjaaar werd ik gebeld dat hij mocht komen
Ik heb het niet gedaan, ze zei toen we bellen niet meer als je vind dat hij eraan toe is kan je ons bellen

Misschien is er een notitie gemaakt bij zijn naam en schuift ie gewoon niet meer door?

Zou ze gewoon even bellen en vragen hoe of wat :j.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:37

Junior2019 schreef:
Dit is vreemd

De paarden voor jou zijn misschien nog geen 20 of hebben ook aangegeven dat het voor hun nog te vroeg is. Niet iedereen kan op plek 1 staan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 20:39

De mijne staan op plaats 227 en 277

Vorig jaar stonden ze op 263 en 317

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:54

Dorus schreef:
Junior2019 schreef:
Dit is vreemd

De paarden voor jou zijn misschien nog geen 20 of hebben ook aangegeven dat het voor hun nog te vroeg is. Niet iedereen kan op plek 1 staan.

De onze staat nu op 24 maar blijft zolang het kan lekker thuis en zo zullen er nog veel meer op de wachtlijst staan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 07:55

Junior2019 schreef:
Dit is vreemd

Tenzij de nummers 1 tot en met 55 hetzelfde hebben gezegd als jij. Die blijven dan ook op de wachtlijst staan.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:57

De pony van mijn moeder staat op plaats 122. Hij is volgend jaar 20 jaar. Hopelijk is hij dan aan de beurt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:12

Vorig jaar november stond ons paard op plek 181, ze was toen 22. Ik dacht toen ook dat ze er vast niet meer terecht zou komen, maar in februari werden we gebeld en in juni is ze naar de Paardenkamp gegaan.

De lijst is idd al 9 jaar niet meer open geweest.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:13

Karina schreef:
Vorig jaar november stond ons paard op plek 181, ze was toen 22. Ik dacht toen ook dat ze er vast niet meer terecht zou komen, maar in februari werden we gebeld en in juni is ze naar de Paardenkamp gegaan.

Dat is hoopgevend. Mijne is van 286 naar 245 gegaan. Hij is nu 21 en nog niet toe aan pensioen. Maar hij stijgt wel langzamer nu dan de eerste jaren. Nog 64 plekken opschuiven dan voor hij aan de beurt is. Hopelijk is dat over een jaar of 2.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:57

Blijven de paarden tot hun dood op dit adres of is er ook kans op verkoop?

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:28

Nee ze blijven tot hun dood.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 18:16

Karina schreef:

Dat is inderdaad wel hoopvol, ik zou het mijn merrie erg gunnen om daar met leeftijdsgenoten te staan, ik merk dat ze bij het jonge grut toch de aansluiting mist sinds vorig jaar haar maatje is overleden.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 01:56

Karina schreef:

Dat is inderdaad hoopgevend.
Vorig jaar stond hij op 143 dus 21 plaatsen opgeschoven.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 14:05

Flowerbomb schreef:

Ze blijven tot hun dood. Mijn oudje is er heen gegaan toen hij bijna 21 was, met een peesblessure en hartklachten dus we dachten dat hij nog een paar jaar van zijn oude dag kon genieten. Uiteindelijk heeft hij er 16 jaar gestaan ( dus 37 geworden) en is daar overleden door verval van krachten.

Jasir, mijn oude vriend, op de Paardenkamp.
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 19:37

Nou, ik heb de hoop opgegeven, de wachtlijst wordt nog niet geopend, en al is dat wel zo, is de wachttijd……x aantal jaar.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 15:48

Ik hoop dat de wachtlijst binnenkort weer eens op gaat. Heb een 12 jarige chronisch geblesseerde die ik graag met 20 naar het paardenkamp breng :')

M'n oude stalgenoot kon trouwens de vrij gekomen wachtlijstplek van het paard van d'r vriendin innemen en kon toen alsnog snel terecht op het paardenkamp.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:42

Wat apart zeg dat dat kon. Bij mij werd aangegeven dat de wachtlijst persoonsgebonden is en niet paardgebonden.
Dus dat wel een ander paard op de plek gezet mag worden, maar de harde voorwaarde die ze daarin hanteren is dat het wel je eigen paard/pony moet zijn en niet die van iemand anders.
Hier waren ze heel duidelijk over, dus het lijkt mij dat ze daarin dan wel consequent zullen zijn. Zou anders ook wel oneerlijk zijn tegenover eigenaren die al jarenlang hun paard op de wachtlijst hebben staan.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 07:30

ElCid schreef:
Flowerbomb schreef:

Ze blijven tot hun dood. Mijn oudje is er heen gegaan toen hij bijna 21 was, met een peesblessure en hartklachten dus we dachten dat hij nog een paar jaar van zijn oude dag kon genieten. Uiteindelijk heeft hij er 16 jaar gestaan ( dus 37 geworden) en is daar overleden door verval van krachten.

Jasir, mijn oude vriend, op de Paardenkamp.
[ Afbeelding ]

wat een mooie foto en wat fijn dat hij nog zoveel jaar van zijn pensioen met de goede verzorging heeft mogen genieten.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 05:56

Dispar_Vulgo schreef:
Ik hoop dat de wachtlijst binnenkort weer eens op gaat. Heb een 12 jarige chronisch geblesseerde die ik graag met 20 naar het paardenkamp breng :')

M'n oude stalgenoot kon trouwens de vrij gekomen wachtlijstplek van het paard van d'r vriendin innemen en kon toen alsnog snel terecht op het paardenkamp.

Wat een vreemd verhaal.... als dat echt zo is vraag ik me af waarom ik dan nog op de wachtlijst blijf staan? Ik sta er nu een jaar of 12 op, mijn paardje is inmiddels de 30 gepasseerd en het zou fantastisch zijn als ze nu eindelijk naar de paardenkamp zou kunnen (door verhuis/emigratieplannen zou dat de beste optie zijn, wil haar op die leeftijd niet aan andere omstandigheden blootstellen). Als andere mensen de plek van bv een vriendin kunnen innemen.........

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:19

Mijn paard heeft van 2014 tot 2019 op de wachtlijst gestaan en staat daar nu ruim 5 jaar.

Mijn vader zijn pony stond ook op de lijst, maar die pony kwam eerder te overlijden dan dat hij aan de beurt was.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:03

Hoe kon jouw paard zo snel aan de beurt zijn dan? Mijn paard staat er ook sinds die tijd op, maar ik wacht nog steeds… nu dus al zo’n 10 jaar…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:12

Mickyl schreef:
Hoe kon jouw paard zo snel aan de beurt zijn dan? Mijn paard staat er ook sinds die tijd op, maar ik wacht nog steeds… nu dus al zo’n 10 jaar…

Misschien door de leeftijd?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:28

En als er voor je een aantal uitstellen kan het ook snel gaan.