probleempjes met mun ponytjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:11

Ja dat kan idd echt niet, maar beetje oppotten is niet erg.
Maar ik kan uit dit verhaal niet opmaken dat het zodanig erg is dat ze de stal uit moeten springen.
Schimmellaagje weghalen, dikek bult stro erop, dan kan het wel

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 18:44

sjonge sjonge... ik ben ff een weekend weg en ik wordt hier meteen uitgemaakt voor bang Boos! en als je wilt weten waar ze staan... in venray... kom er maar naar toe en je zult zien dat wij gelijk hebben... die paarden hebben zes jaar stil gestaan... die waren zo lui als wat toen wij er waren... wij hebben er wel 5 maanden aan gewerkt om ze niet meer lui te krijgen... baister is heel enthousiast met rijden... als hij niet meer zou willen rijden zou hij wel stil gaan staan als je op hem zat. baister rent weg omdat hij ziek wordt van jullie gezeik. Schijnheilig we moeten trees extra aandacht geven omdat hij anders ons niet meer vertrouwt (niet zeggen dat je dat noit heb meegemaakt want het is wel zo). ik ben blij met baister en trees en ik ga dus niet baister en trees met rust laten. wij hebben meer kennis als je denkt maar baister en trees zijn anders dan andere pony's omdat ze al zo lang in de wei staan. wij kunnen geen les krijgen met b en t omdat het niet onze pony's zijn... we kunnen niets doen. ze rijden beter als je denkt hoor... en ik vind het echt zielig dat jullie zo dom reageren... we vragen alleen iets en jullie vallen al zo uit... ksnap jullie echt niet. en reageer hier alsjeblieft normaal op want ik wordt stront ziek van jullie gezeik
groetjes van michelle Vingers aflikken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:49

baister schreef:
wij hebben meer kennis als je denkt

Dan breng die kennis eens in praktijk.....

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:51

Nou schat, als je denkt dat ik nog een moment moeite doe om 'normaal te reageren' nadat je half Bokt uitmaakt voor mensen die je 'strontziek' maken met hun 'gezeik' heb je het mis. Jij weet het allemaal helemaal; da's mooi. Succes ermee.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 18:53

dankje wel.. ma kvind ut echt niet normaal hoe jullie doen... we vragen gewoon iets en jullie vinden dat we alles maar verdraaien... we luisteren naar jullie van dat we niet meer mogen rijden en we zeggen dat we ze alleen beweging geven zonder te rijden en jullie vinden dat we dan alles verdraaien...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:06

Lees gewoon je eigen topic nog 's door met je eigen reacties en je zal merken waar deze reacties van de andere bokkers vandaan komt Knipoog

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:10

Een paard dat al zes jaar stilstaat is niet lui, maar heeft geen conditie. Een paard met die hoeven, en daarmee springen, ben je gek in je hoofd ofzo?
En als je leest wat je allemaal over dat andere paard staat. Volgens mij liggen jullie eerdaags verrot geschopt/trokken in de wei door dat beest en ik geef hem best gelijk.
Kennis my ass.

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:16

nou dat vind ik dus niet en ik vind het niet gek dat aniek niets meer zegt... zou ik ook doen maar ik probeer mun verzorgpony te helpen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:21

Oke oke oke........... welke doorgewinterde bokker ligt nu onder zn buro van het lachen............ kom maar........... je bent gesnapt!!! Schaduw accounts aanmaken mag niet, en je dan voordoen als een penniemeid om de boel op stang te jagen helemaal niet!!!

Vond het wel goed gedaan hoor......... al bijna 11 pagina´s geloofwaardig overgekomen........ maar nu ben je door de mand gevallen........geef het maar op....... nu genoeg gelachen.!!!

Hoop ik Haha! Knipoog

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:24

mijn god ik ken jullie!! aniek, jij bent van ponykamp 2 jaar geleden en afgelopen jaar Haha!
*ik ga even het topic lezen*

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:31

gijsenkim schreef:
Oke oke oke........... welke doorgewinterde bokker ligt nu onder zn buro van het lachen............ kom maar........... je bent gesnapt!!! Schaduw accounts aanmaken mag niet, en je dan voordoen als een penniemeid om de boel op stang te jagen helemaal niet!!!

Vond het wel goed gedaan hoor......... al bijna 11 pagina´s geloofwaardig overgekomen........ maar nu ben je door de mand gevallen........geef het maar op....... nu genoeg gelachen.!!!

Hoop ik Haha! Knipoog

waar slaat dat nou weer op? ksnap je nu niet meer....

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:34

Mareska schreef:
mijn god ik ken jullie!! aniek, jij bent van ponykamp 2 jaar geleden en afgelopen jaar Haha!

hey... aniek zegt niets meer omdat ze ziek wordt van deze dingen denk ik Tong uitsteken ik ben de beste vriendin van aniek... ma ze is ook bezig met paard rijden nu dus... misschien zegt ze hierna wel eens iets...

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:45

baister"]
[quote="Mareska schreef:

hey... aniek zegt niets meer omdat ze ziek wordt van deze dingen denk ik Tong uitsteken ik ben de beste vriendin van aniek... ma ze is ook bezig met paard rijden nu dus... misschien zegt ze hierna wel eens iets...
[/quote]
ziek word van deze dingen Verward sorry hoor maar hier word dus wel de waarheid verteld...

hoe is het nu met die pony's? in je profiel die foto's, echt het ziet er gewoon TE zielig uit...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:51

Niet zo hoog van de toren blazen, baister, als jullie zoveel "verstand" van paarden hebben, hadden jullie dit topic niet hoeven openen, het gaat hier niet om een rijtechnisch probleem maar over de (simpele) basisverzorging van een paard en zelfs daar hebben jullie geen kaas van gegeten... Scheve mond

Verder interesseert het mij totaal niets van jullie van mij/ons vinden, als die pony's maar geholpen worden op korte termijn, anders schakel ik de Dierenbescherming in...

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:55

ik heb zelf ook toen ik een jaar of 13 14 was bij een boer 2 hele lioeve welsjes verzorgd, en mij ervaring is dat sommige boeren met zo voor de lol een paardje erbij ze soms erg kan verwaarlozen Boos! In mijn geval wilde hij liever geen cent aan ze uitgeven lange hoeven en bij het ene welsje haken aan de kiezen Ach gut ze werd steeds magerder en het eten viel steeds uit haar mond. na lang aandringen en zeuren en dreigen mert de dierenbescherming is het gebeurd dus hou vol

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:01

Tot nu toe heb ik volgens mij zeer serieus en vriendelijk Haha! gereageerd met goed bedoeld advies, maar als je zo gaat beginnen kan ik me niet langer inhouden om te zegggen, DAT JULLIE EERST EENS MOETEN LEREN EEN HOOFDFSTEL GOED OM TE DOEN Frusty want de neusriem zit verkeerd, en ga zelf maar puzzelen hoe hij dan WEL moet zitten. ~~}>
Laatst bijgewerkt door cissie op 02-02-04 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:31

Er zijn een heleboel dingen die ik niet snap. Er wordt aan alle kanten advies gegeven, maar dat laten jullie links liggen.
En nog een vraagje, jullie hebben dat ene paard ingereden, hoe oud was hij toen 19 ofzo Verward Lijkt mij dus van niet.

Als jullie echt kennis hebben, was dit topic niet gemaakt en hadden die paarden er een stuk beter uitgezien.

veertjuh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:34

gelukkig man dat ze nu gekapt worden hahaha blij

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:38

nee toen hij 15 was... dat was bij trees dus kom maar kijken en je snapt wat ik bedoel... en laat die foto dan us zien dat de neusriem verkeerd zit?

baister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:39

en trouwens... ik heb veel kenis... meer als je weet...
en ga nu niet zeuren van; anders had je dit thopic niet geschreven... we hebben wat probleempjes omdat dit anders is dan normale paarden... en we volgen jullie raad op en nog is het niet goed....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:41

baister schreef:
nee toen hij 15 was... dat was bij trees dus kom maar kijken en je snapt wat ik bedoel... en laat die foto dan us zien dat de neusriem verkeerd zit?

Check het profiel van je vrienddin ff, ergens in het midden van de fotosessie Pling

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:46

[Edit: bericht en foto's verwijderd, heeft toch geen zin Scheve mond ]
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-02-04 21:07, in het totaal 3 keer bewerkt

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:47

Deze paarden zijn volkomen normaal en reageren volkomen normaal. Ze LIJDEN pijn!!!!!!!!! Een paard die pijn heeft gaat alle mogelijke manieren nemen om dit je duidelijk te maken. Als je teneinde van het "spel" hun KREET om hulp niet wil horen zal je eerst of laatst in het ziekenhuis belanden ik het beste geval ... Het mortuarium is de tweede mogelijkheid

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:47

baister schreef:
en trouwens... ik heb veel kenis... meer als je weet...
en ga nu niet zeuren van; anders had je dit thopic niet geschreven... we hebben wat probleempjes omdat dit anders is dan normale paarden... en we volgen jullie raad op en nog is het niet goed....

Veel kennis/weinig kennis, in ieder geval geen kennis genoeg om je huidige problemen op te lossen,
Daarom vraag je het hier toch? dat geeft helemaal niks er zijn geen mensen met paarden/ponys die geen problemen hebben ja de 1 wat meer als de andere, maar iedereen moet leren dat is normaal, en je bent immers nooit uitgeleerd als ruiter of verzorger dat is ook het leuke aan paardrijden of paarden verzorgen, tenminste dat vind ik.
Maar geef aub niet de paarden de schuld, in de zin ze zijn 'anders' dan andere paarden (iedere paard is anders en ieder paard heeft andere hulpen nodig om een bep. resultaat te bereiken), kom op een betere smoes aub

Wat gaan jullie nu precies doen of wat hebben jullie al gedaan de afgelopen dagen om de ponys te helpen???

en let op ik ben uiterst vriendelijk tegen jullie Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:57

baister schreef:
. wij hebben meer kennis als je denkt maar baister en trees zijn anders dan andere pony's omdat ze al zo lang in de wei staan.

Ze zijn anders omdat ze zo lang in de wei hebben gestaan ?
Heb nog nooit een paard anders zien worden van het in de weide staan Verward Scheve mond

Altijd wel apart he, als het niet zo gaat als het moet, ligt het niet aan degene die het topic begint, maar aan het paard, omdat die 'anders' dan de anderen is...
uhu, en daarom behandelen jullie ze ook anders...
Als je ze nou eens als normale paarden zou behandelen, misschien zou dat al een heel stuk helpen!

Iemand met veel kennis van paarden en omgang , weet toch zowiezo hoe een neusriem vast moet Verward
Als je dat nou eerst eens leert voor je verder verwijten aan ons gaat lopen maken dat wij niet weten waarover we het hebben