Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MelanieB schreef:Hier doen ze m opzij, maar geeft mooi idee.
Niet rollen, 2 keer dubbel, duwen en dan erdoorheen.
https://youtu.be/8WM4EQeuyp0
Lengte van jouw manen nouvel zo lang waren die van mijn foto dus ook en dan erg dik.
Dus breedte vd kam kan met gemak.
moniquebosch schreef:ik gebruik het,vindt het zeker fijn werken.
alleen omdat mijn paard best dikke manen heeft doe ik er 2 in,1 naar links gebogen en 1 naar rechts.
je kan ze meerdere keren gebruiken.
Nouvel schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik buig ze inderdaad naar boven en dan steken ze ietsje boven het knotje uit, maar ze zijn te kort om verder door te buigen, dat krijg ik niet voor elkaar![]()
Naar beneden zou ik nog kunnen proberen inderdaad.
Ik denk dat het bij die van mij ook het mooist is om iets breder dan een vlechtje te nemen, anders komen ze zo dicht bij elkaar te zitten.
Ik ga nog maar even studeren erop voor ik zondag moet starten...
Thanx voor jullie hulp!
Voorste 3 zijn breedte van manenkam, de meest linkse is een stukje breder dan de manenkam.
[ [url=m/UdXNZH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/epZ4P4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de lengte van zijn manen nu, ik wilde ze wat korter maken maar weet niet of het knotten dan nog goed .
Ik vind zelf korter mooier, maar ik moet nog wel fatsoenlijk kunnen vlechten zondag...
[ [url=m/4Qxm5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nouvel schreef:Hoe bedoel je dat, verkeerd om?
Als ik op de filmpjes kijk steekt iedereen ze aan de andere kant in de knot en aan de kant waar je staat komt ‘ie er dan uit.
Kijk maar op het filmpje wat Melanie heeft gedeeld, alleen daar wordt het uiteinde opzij gestoken en ik had ‘m naar boven de gebogen...
Suzanne F. schreef:Nouvel schreef:Hoe bedoel je dat, verkeerd om?
Als ik op de filmpjes kijk steekt iedereen ze aan de andere kant in de knot en aan de kant waar je staat komt ‘ie er dan uit.
Kijk maar op het filmpje wat Melanie heeft gedeeld, alleen daar wordt het uiteinde opzij gestoken en ik had ‘m naar boven de gebogen...
Ja maar je moet hem niet omhoog over je knotje vouwen. Dat ijzer hoor je niet te zien. Je vouwt het ijzer opzij. En niet recht over je knot heen. Bij de Deluxe dan.
De gewone zijn korter en daar vouw je ze wel omhoog maar ook die gaan niet helemaal over de knot heen. Je hoort geen ijzer te zien in ieder geval.
bamsy schreef:Ik wordt weer helemaal nieuwschierig van dit topic. Ik heb vaak 8-9 knotten bij mijn paard met zijn lange nek maar dat zijn echt bonken met zijn dikke manen dus ik zou maat XL
Nu wil ik de quick knot eigenlijk eens proberen maar je zit gelijk aan een normale verpakking vast. Iemand toevallig maat xl waarvan ik er 4-5 over kan nemen om te proberen?
Jester_ schreef:bamsy schreef:Ik wordt weer helemaal nieuwschierig van dit topic. Ik heb vaak 8-9 knotten bij mijn paard met zijn lange nek maar dat zijn echt bonken met zijn dikke manen dus ik zou maat XL
Nu wil ik de quick knot eigenlijk eens proberen maar je zit gelijk aan een normale verpakking vast. Iemand toevallig maat xl waarvan ik er 4-5 over kan nemen om te proberen?
Je gaat er echt geen spijt van krijgen. Ik vond ze echt ideaal