Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:16

Wat gaan jullie snel! !

KittyDylan

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:18

Top werk van de brandweer Chasey +:)+
Mijn vader (ook brandweerman) is nog niet weg gehoeven voor ik weet. Kan ook zijn dat hij zich uit heeft geklokt, hij is jarig vandaag.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:19

Voordroog 40 euro voor groot pak zelf halen. Ik doe daar rond de 2 weken mee

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:29

Leuk weer een nieuw topic! Leuke openingspost ook!
Ik mag de hele dag klompen en rijbroek aanhouden heb een kleine pensionstal ( 15 paarden ).

Wat betreft de voordroog: ik betaal 47.50 aan huis gebracht. Doe 3 dagen met een baal :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:29

Paardjes stonden hier ook nog best relaxed buiten. Ze hebben net het hooi op dus toch maar naar binnen gehaald.
De grote schuur vangt de meeste wind dus de schuur waar de paarden staan is het vrij rustig gelukkig.
Op wat klapperend plastic na maar dat geluid kennen ze.
Straks nog maar wat hooi voeren en dan zien we morgen wel of er nog schade is.
Tot nu toe alleen een stuk middelste lint geknapt maar dat fix ik morgen wel.

Fijn dat de bomen zo snel weg waren Chasey.

De midi baaltjes die ik kan halen zijn ongeveer 130/140 kilo en kosten 20 euro.
Valt me mee.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:31

Wat een weer zeg hier was de bovenluik van stal dicht geknald ik hoop dus niet dat een van de twee de deur tegen zn hoofd heeft gekregen, ze waren wel rustig ondanks het weer.

Heb even in het donker wat zitten prutsen zodat bovenluik even dicht blijft zitten en niet kan klapperen, hij kan niet meer dicht helaas.

Jullie nog geen schade?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:35

Vanmiddag alleen wat dikke takken afgebroken en de wei in gewaaid.
Zijn dennetakken en ze waren er van aan het eten, rare paarden.
Nu ruiken ze lekker fris uit hun bekkie _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:36

Alleen een boom op de afrastering van de weide. Morgen maar eens bij daglicht kijken hoe het gaas eruit ziet. De paaltjes staan nog. (Foto op vorige pagina).

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:36

:wave:
Ff serieus dames, ik ben 1 avond sporten en een dagje druk op mijn werk en jullie openen een nieuw topic en kletsen gelijk 10 pagina's? Ik heb 3 kwartier nodig gehad om alles bij te lezen!

Gingerale, misschien zijn het de aardstralen? Geen flauw idee wat dat precies zijn maar er schijnt iets mee aan de hand te zijn. Ik hoor momenteel meer verhalen van paarden die compleet van de leg zijn. Maar hier is juist ook de draakmerrie die superlief is de laatste weken. Van mij mogen die aardstralen dus lekker doorgaan zoals ze bezig zijn.

Welkom alle nieuwe en welkom terug oude bekenden!

Paarden zijn hier gewoon buiten gebleven. Hebben wel een schuilstal waar ze ook voer in krijgen. Kliek en twix staan nu onder een deken met vaste hals esra staat bloot.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:37

Hier nog niets kapot nee. Maar wei is heel stevig, en de stallen ook wel, dus ben er niet bang voor.
En alles staat veilig op stal. Net in het donker de jonkies nog even naar binnen gedaan, die hoeven met zulk hondenweer niet buiten te blijven.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:41

Jeetje wat gaan jullie hard!
Mijn paardjes staan op een huurwei van bijna 2000m2 op 1,5 afstand. Op 5 minuten stappen heb ik een binnenbak waar ik wekelijks les. Mijn wei ligt aan de overkant van het strand en op 10 minuten van een recreatiegebied met diverse ruiterpaden. In mijn regio voor ons onbetaalbaar om ze aan huis te houden op voldoende ruimte. Wij wonen sinds een half jaar weer in Monster, hiervoor 10 jaar in Den Haag gewoont. Wij wonen in mooie eengezinswoning en voor die prijs wonen de meeste van jullie vrijstaand. Soms frustrerend, maar ik wil hier niet meer weg.
Even een beeld van mij en mijn ponys :

Afbeelding

Afbeelding

Mijn man en de andere hond ontbreken nog ;)

Welkom alle nieuwelingen

Chasey wat eten jouw pony s weinig of staan ze nu nog op de wei? Mijn tinkertje 1,43m en shetje eten het dubbele. Bij mij 1 dag over een 20kg baaltje,

Hier merk ik helaas niks van het hooi overschot van de fouragehandelaren. Sterker nog bij mij zijn de baaltjes weer 0,50 omhoog gegaan en betaal nu €5,50 per baaltje!
Dit is wel inclusief bezorgen.

PaulineH Ik heb stiekem een oogje op Malibu <3

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:43

Paarden staan hier rustig op stal. Ik vind het nog wel meevallen met de wind. Denk dat het hier nog moet komen. Vanavond lekker aan het poetsen geweest, mijn jaarling is weer bij de kapper geweest.

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:45

Daantjuh88 schreef:
Mag ik ook mee kletsen. Ik woon in Gelselaar, achterhoek! Samen met vriendlief hebben we een veehouderij over kunnen nemen, dus mijn vriend is boer en ik werk nog op de administratie van een MBO school. Thuis hebben we 2 jaarlingen, een 8 jarige ruin en 7 jarige merrie staan. En bij mijn ouders een 2 jarige hengst. En nog 2 hondjes lopen er rond op het erf.

Wij hebben vorig jaar aardig wat hooi van het land kunnen halen, dus we hebben meer als genoeg. Vriendlief wil het verkopen, ik heb er niet zoveel haast mee. Is mooi spul en paarden vinden het lekker. Wij doen 5 dagen met een midi baal.

Als je nog hooi kwijt moet... :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:00

Mag ik me dan ook melden ?
We hebben 10 februari vorig jaar dit huis gekocht en sinds 25 (dus over 2 dagen) de paarden een jaar aan huis staan.

Helaas een huis met veeeeeeeeeel meer werk en sores dan we verwachtten (ondanks dat we rekening hadden gehouden met meer werk).
Ook buiten is het veel meer werk dan ons lief is..

Maar ondanks dat alles gaan we er gewoon voor en genieten we nog iedere dag hier :D

Dus ik zal ons even voorstellen ik ben deborah en vriend lief erik.
Ik ben in het trotse bezit van 1 tinker 15 jaar en hengst, 1 shet 18 merrie en een 1,5 jarige kruising merrie.
We hebben 1 hond boxer 1,5 reu
5 katten 4 htk katten waarvan 3 kittens en een noorse bos kat

Kort om een redelijke beesten bende.

Ons huisje is uit 1910 (en een boerderijtje officieel) met net iets minder dan een ha land en we zijn woonachtig in Friesland (grens geval Drenthe / Groningen).
Van oorsprong ben ik een Drent en erik een Groninger, ik ben echt een platte land kind en erik een stadje :D

Ik zou zo zeggen vraag maar raak als jullie nog wat willen weten :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:14

In Zuid Limburg zijn verschillende stallen waar droes is uitgebroken.

Heb dinsdag en donderdag Bixiewedstrijdjes met de kids. Twijfel dan gelijk, wil geen risico's lopen. Het liefst contact met anderen vermijden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:15

Uiteindelijk is het jullie droomplek. Zal wel even flink aanpakken zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:28

Ook mij gaat dit topic te snel :D

Dat is vaak bij t nieuwe topic, eerst een run en daarna wordt t rustiger. :o
Ik lees alles, soms wel wat sneller, maar ik reageer niet op persoonlijk "leed". Geen desinteresse, maar het is gewoon teveel. Ik werk, schep poep, probeer nog paarden te trainen, soms ook nog naar pottenbakken of yoga. En de moestuin moet ook weer in orde komen en er moet eten op tafel komen en de honden willen uit. Nou ja, dat zullen jullie ook hebben :D Een leven naast Bokt. :j

Vragen waar ik me tot aangesproken voel, probeer ik te beantwoorden.
Verder hou ik er ook rekening mee dat dit geen huiskamer is en echt iedereen mee kan lezen. Ik wil dus niet te persoonlijk worden om die reden. 8-)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:32

Ik las het ook van de droes in Zuid-Limburg maar ben er nog niet uit waar het precies in Zuid-Limburg is. Zou ook fijn zijn als ze de plaatsen (niet specifiek) vermelden waar. Dan weet ik tenminste of het nog veilig is om naar de binnenbak te gaan met de trailer.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:36

Anke dat is het zeker !
De vorige bewoners waren nogal van de doe het zelf en van het alternatieve (zakken met paarden mest achterlaten ed :+ )
Maar als het klaar is :D

Antheman Paarden aan huis dan houd het werk nooit op :D
Er zijn altijd wel klusjes ed :D
Ik zal ook met periodes veel en of weinig reageren :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:38

MarloesHJ schreef:
Zou ook fijn zijn als ze de plaatsen (niet specifiek) vermelden waar

Op FB stond Rimburg, de Blauwe Steen genoemd

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:39

Ook ik zal onregelmatig reageren, ik werk onregelmatig onregelmatig en dat betekent soms erg drukke periodes. Tevens zijn wij nog aan het verbouwen, wil ik mijn paarden ook zo nu en dan eens rijden en gaat de fulltime baan ook gewoon door :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:39

Anke schreef:
MarloesHJ schreef:
Zou ook fijn zijn als ze de plaatsen (niet specifiek) vermelden waar

Op FB stond Rimburg, de Blauwe Steen genoemd

Ah thanks, dat is de andere kant op, alhoewel de Blauwe Steen wel al in de buurt komt...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:43

Paarden aan huis. Ben de laatste tijd niet fit. Dan 5 stallen doen, valt me zwaar. Ga dan ook twijfelen. Aan rijden/trainen kom ik meestal niet toe. Droom van 1 rijpony. Weinig werk, weinig kosten en dan tijd over voor de leuke dingen.
Verzorgster is na 3 jaar er plots mee gestopt. Zet me toch aan het denken.
Alleen dan kiezen wie blijft en wie weggaat. Verschrikkelijk. Ze zijn allemaal super fijn!

Pinto 6 jaar
Tinker 7 jaar
Fjord 8 jaar
Allen tussen de 1.45 en 1.47 m.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:45

Ahh dat is een uurtje / drie kwartier hier vandaan. Gelukkig.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:47

Wat een leuke paarden heb je Anke! Moeilijke beslissing of er een aantal weg moeten of niet...
Ik snap dat wel, ik kom ook vaak niet aan rijden toe. En dat komt dat ik altijd met een 3 jarige thuis zit hier. Maarja gaat in november ook al naar school, dan heb ik wat meer tijd voor mezelf en de paardjes.

Wat een leuk paard Engel!