Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:De mijne normaal ook niet maar het valt me gewoon op zo tegen het einde van de winter.
Depende schreef:meggiemeg schreef:De mijne normaal ook niet maar het valt me gewoon op zo tegen het einde van de winter.
Merk het hier ook, vooral tegen mijn ruin is mijn merrie als ze niet kan grazen veel prikkelbaarder. Ruin mag niet uit hetzelfde net eten, ruin mag de stal niet in etc. ijsberen onder ‘kracht’voer tijd. Gelukkig gaat het nog om ze nu een dagdeel op de weide te hebben.
Ze hebben ongeacht wel of geen weidegang altijd toegang tot hooi en de schuilstal. Zonder weide ongeveer 900m2 deels zand en deels bestraat.
meggiemeg schreef:Merken diegene met een kleine paddock niet aan de paarden in de loop van de winter dat ze meer gaan klieren en meer sjaggerijnig zijn/worden?
Ik merk aan mijn paarden dat zeker in de winter terwijl ze niet echt een hele kleine ruimte hebben. Ze hebben de buitenbak van 39 x 24 tot hun beschikking met daar aangrenzend de paddock die een stuk langer is dus in totaal een 1700 m2. Het enige verschil met het weideseizoen is dat ze dan niet op de wei mogen. Ze krijgen dan wel op verschillende plekken hooi gevoerd onbeperkt maar ik merk zeker verschil bij hun in de loop van de winter. Eenmaal weer op de wei zijn ze weer lekker vrolijk.
joyce B schreef:Als ze het hun drieën allemaal tegelijk in jullie 15-15 paddock gaan staan voelt het vol ja. daar kan ik me wel iets bij voorstellen. maar als ze zich verspreiden over bak/pad en paddock is het niet druk!