Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:57

Zou graag willen weten ts waar je de >300 euro op baseerd? Voor > 300 zul je toch echt meer faciliteiten moeten bieden m.i

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 15:14

pol1 schreef:
Zou graag willen weten ts waar je de >300 euro op baseerd? Voor > 300 zul je toch echt meer faciliteiten moeten bieden m.i

Aan de hand van de gehele lijst aan faciliteiten én servicediensten die hier in het topic opgesomd staat :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:21

Ik zou ook op een max van 250 euro komen. Vindt de paddocks echt een groot nadeel. Ik zou mijn paard daar niet de hele winter op willen hebben dus eigenlijk zou je stalling voor mijn paard geen optie zijn.
De prijzen die hier genoemd worden vindt ik erg hoog. Voor dat geld zou ik toch meer luxe voor het paard en ruiter verwachten. Dan sjees ik liever een km of 20 verder.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:29

Tigra_ schreef:
Ik zou ook op een max van 250 euro komen. Vindt de paddocks echt een groot nadeel. Ik zou mijn paard daar niet de hele winter op willen hebben dus eigenlijk zou je stalling voor mijn paard geen optie zijn.
De prijzen die hier genoemd worden vindt ik erg hoog. Voor dat geld zou ik toch meer luxe voor het paard en ruiter verwachten. Dan sjees ik liever een km of 20 verder.

Dit :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:42

silversomali schreef:
Focussed schreef:
Ik sta op een stal met vergelijkbare faciliteiten, alleen wel een aparte longeerkraal, rijbaan is 20x60 en incl. gratis trailerstalling. Paarden hebben eigen paddocks met automatische waterbakken en worden ook binnen en buiten gehaald, 20 hectare weide voor stuk of 20 paarden. Boxen van 5x5m. Alleen ziet het er wat minder gelikt uit :) €190 Randstad... Indien dag en nacht op het land €115,-.

En waar is dit dan?

26 km bij de TS uit de buurt, richting Schiphol. Groene Hart onder A'dam.

Ik denk dat TS daardoor met de prijs iets naar beneden zal moeten wil ze de stallen vullen. Lastige is natuurlijk dat ze maar twee plekjes heeft waardoor je op zo'n kleine schaal wel wat duurder bent dan een massafabriek met 100 stallen. Maar aan de andere kant neem ik ook aan dat dit niet haar inkomen is, misschien mazzel als ze het stro en hooi voor haar eigen paard(en) ermee kan dekken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:45

Wij zitten 30 minuten rijden van jou af :) . Betere faciliteiten maar veel groter en daarom kunnen wij bijv. Niet mensen zelf laten bepalen per dag hoelang ze buiten kunnen.

Verder merk ik bij jou dezelfde frustratie die wij soms hebben: Mensen waarderen sommige kwaliteiten niet.
Wij zijn dan helemaal bezig met 'veilige boxen' , of het goed onderhouden van het land. Maar mensen vinden jou dan enorm duur in verhouding tot de pensionstalhouder waar je door het onkruid het gras niet meer ziet en de planken in de stal uitsteken.

Aan de andere kant was er laatst bijv een klant die op onze FB pagina een voor en na foto liet zien van een paard wat 2 weken bij ons stond en van dun en opgetrokken naar een nette buik ging.

Wat ik wil zeggen, de mensen die bij je passen, waarderen je, en de mensen die dat niet doen gaan dat nooit doen.

Je moet achter je eigen product blijven staan en geloven in jouw manier, paardenmensen zijn namelijk nooit tevreden dus als je iedereen tevreden wil houden word je ongelukkig.
Wel proberen wij tot in alle redelijkheid mee te denken en dit uit te leggen, zo is medicatie voeren geen probleem maar wel proberen we dan uit te leggen waar voor ons het lastige zit qua stalmanagment. Vaak hebben mensen wel begrip als je uitlegt waarom :) . Dan kom je samen tot een oplossing.

Of niet.

Ik zou zeker boven de 300 gaan zitten. 325 o.i.d. zou netjes zijn voor wat je bied denk ik :)

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 15:47

Zo kleinschalig heeft inderdaad zo zijn voordeel, er zijn veel mensen die heel graag op een stal willen staan waar ze doorgaands 'alleen' verblijven en zijn daar ook bereid voor te betalen. Nadeel voor mij inderdaad is dat de inkoop van bodembedekking, voer en dergelijke allemaal erg prijzig is met kleine afname

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 15:50

ruitje schreef:
Wij zitten 30 minuten rijden van jou af :) . Betere faciliteiten maar veel groter en daarom kunnen wij bijv. Niet mensen zelf laten bepalen per dag hoelang ze buiten kunnen.

Verder merk ik bij jou dezelfde frustratie die wij soms hebben: Mensen waarderen sommige kwaliteiten niet.
Wij zijn dan helemaal bezig met 'veilige boxen' , of het goed onderhouden van het land. Maar mensen vinden jou dan enorm duur in verhouding tot de pensionstalhouder waar je door het onkruid het gras niet meer ziet en de planken in de stal uitsteken.

Aan de andere kant was er laatst bijv een klant die op onze FB pagina een voor en na foto liet zien van een paard wat 2 weken bij ons stond en van dun en opgetrokken naar een nette buik ging.

Wat ik wil zeggen, de mensen die bij je passen, waarderen je, en de mensen die dat niet doen gaan dat nooit doen.

Je moet achter je eigen product blijven staan en geloven in jouw manier, paardenmensen zijn namelijk nooit tevreden dus als je iedereen tevreden wil houden word je ongelukkig.
Wel proberen wij tot in alle redelijkheid mee te denken en dit uit te leggen, zo is medicatie voeren geen probleem maar wel proberen we dan uit te leggen waar voor ons het lastige zit qua stalmanagment. Vaak hebben mensen wel begrip als je uitlegt waarom :) . Dan kom je samen tot een oplossing.

Of niet.

Ik zou zeker boven de 300 gaan zitten. 325 o.i.d. zou netjes zijn voor wat je bied denk ik :)

Bedankt voor je toelichting, wellicht maakt dit het voor sommige een stuk duidelijker. Enthousiast mag ik toch niet zijn, dan ben ik arrogant en uit de hoogte maar hoe jij het verwoord, sla je de spijker op zijn kop :)

' Wat ik wil zeggen, de mensen die bij je passen, waarderen je, en de mensen die dat niet doen gaan dat nooit doen' en dat is ook wat ik heel goed onthoud, ik kan het toch nooit ieder naar het zin maken :)

daffieduck83

Re: Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:03

Voor een stal waar de eigenaar echt alleen maar hoeft te rijden en te poetsen is in deze regio denk ik wel vraag en is >300 ook een realistische prijs. Ik woon in dezelfde regio's en voor acceptabele zelf meststallen met alleen een buitenbak ligt al rond de 275. Op de maneges en luxe pensionstallen betaal je al snel richting de 400 euro en op die stallen zijn ook niet heel veel weides of paddocks aanwezig. De eerstkomende jaren komt er bij mij geen paard, maar als dat weer haalbaar is qua tijd en geld en nog in deze regio woon zou ik zeker geïnteresseerd zijn.

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:28

Aangezien je geen binnenbak hebt zou ik max 250 betalen voor de genoemde faciliteiten. Ik ben van België en hier betaal je ongeveer 300 euro voor een binnenbak en ongeveer 200 euro voor alleen een buitenbak. Maar aangezien je een topbodem hebt, de paarden steeds buiten kunnen,... Zou ik wel bereid zijn om iets meer te geven.