Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rina schreef:Hier rijd de loonwerker de grote balen naar binnen. En als ik hooi nodig ben rijden we een baal of 10 de stal in. Trekker is niet zo groot, Mc Cormick 523, met een achterlader die in de hef hangt. Die kan, ligt een beetje aan het pak 1 of 2 op de achterlader hebben. Als we voordroog hebben staat dat buiten en ook die halen we dan per stuk met de trekker naar binnen. Al kan je ze ook met de hand de stal inrollen.
Lootje ja ik zit in die hoek. Maar ik ken in deze hoek niemand die kleine balen maakt. De meeste hier zijn koeienboeren en die maken of grote balen of koeiehooi. Mocht je willen kijken op MP of dr aan de NL kant nog wat te koop is, postcode van de omgeving is 9551 AA voor Sellingen en 7891 AE voor Klazienaveen![]()
Het zou zich voor jou kunnen lonen, als je niet nog een keer heen en terug moet rijden voor die aanhanger. Een trailer heeft denk ik niet zoveel zin, een grote overdekte aanhanger wel. Passen meer balen in
Lootje1991 schreef:Ik woon in Rotterdam en daar is het op het moment erg schaars en heel duur. Maar nu ben ik op vakantie in Duitsland bij Emmen net de grens over. Zou het financieel gezien voordeliger zijn om de trailer achter de auto te hangen en vol stoppen met hooi en dan naar Rotterdam te rijden en weer terug?
Is er iemand bekend in dit gebied waar ik nu zit en eventueel een boer weet die hooi verkoopt?
Lootje1991 schreef:Ik ga eens kijken op Mp dank je wel! Ik ben zelf met mijn kleine daihatsu cuore naar Duitsland gegaan en mag de auto + trailer gebruiken op mijn vakantieadres.
rina schreef:Lootje1991 schreef:Ik ga eens kijken op Mp dank je wel! Ik ben zelf met mijn kleine daihatsu cuore naar Duitsland gegaan en mag de auto + trailer gebruiken op mijn vakantieadres.
Ehmmm heeft die auto en trailer een Duits kenteken???
Dan mag jij er in Nederland niet in rijden meis. Vind de douane niet goed, is belastingtechnisch.
Santos_05 schreef:Ik woon bij Emmen. Hier rijden duitse en nederlandse auto's allemaal door elkaar hoor, uitgeleend of eigen![]()
Hooi.... van dit jaar of van vorig jaar? Kleine pakjes?
palousa_boy schreef:Ik mag met m'n Franse auto ook gewoon in nl rijden hoor, geen mens bij de grens die daar moeilijk over doet.
Als je idd in nl woont en vast met een buitenlands kenteken rond rijd (365 dagen per jaar) dan is het idd een ander verhaal.
Weet het zo even niet uit m'n hoofd maar er is wel een maximaal aantal dagen dat een buitenlandse auto aaneengesloten in nl mag verblijven. Ga je tussendoor weer nl uit en dan weer terug zou in theorie de teller weer op 0 staan.
palousa_boy schreef:http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... naal_recht Daar staat nog een stukje over gebruik van een buitenlandse auto. Er zijn wel wat gevallen waar het wel mag, maar ook dat het niet mag
Citaat:Woont u buiten Nederland?