Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amanda schreef:Ginootje ik stuur je een pb.
Biscaya: het is maar net wat jij als stalhouder aanlegt. Niet iedere stal heeft een trainingsmolen (sterker nog, hier zijn er maar weinig) of een Agterbergbodem, maar een ander goed gedraineerde bodem.
Daar zal ook de prijs naar zijn.
biscaya schreef:Amanda schreef:Ginootje ik stuur je een pb.
Biscaya: het is maar net wat jij als stalhouder aanlegt. Niet iedere stal heeft een trainingsmolen (sterker nog, hier zijn er maar weinig) of een Agterbergbodem, maar een ander goed gedraineerde bodem.
Daar zal ook de prijs naar zijn.
Als ik iets doe doe ik t goed..Wil tevreden klanten en tevreden paarden!!
Nies_ schreef:biscaya schreef:
Als ik iets doe doe ik t goed..Wil tevreden klanten en tevreden paarden!!
Dan kun je ook meer vragen, dat is logisch.. Sommige mensen zijn tevreden met een rommel bende en een blubberbak, logisch dat ze dan goedkoper staan.

biscaya schreef:Yvank_ schreef:Heb jij hooi en stro van eigen land + het materiaal om zelf dit te kunnen oogsten en persen? Dat scheelt ook al een hele hoop he
Je doet overkomen alsof geen enkele stal netjes en goed kan zijn omdat de stal geen 300 + kost. Dan zou uik zeggen kom eens kijken je bent van harte welkom.
Nou om een klein voorbeeldje te noemen: een fatsoenlijke bak die altijd rijdbaar is kost 35.000 euro ( agterberg ) en overdekte trainingsmolen kost een slordige 50.000, een Agterberg longeerton kost alleen aan bodem al 6.000 euro, dan reken ik al t hekwerk nog niet mee.. En dan hebben we t lang nog niet gehad over aanschaf/ onderhoud trekker, mest ophalen 1x per 6 wkn, bodembedekking, hooi, brok en bij mij op stal ook dagelijks slobber. Onderhoud vd stallen, rekeningen van gas, water en licht..ect ect ect..
Vrees dat de meeste hier echt geen enkel benul hebben wat t nou echt kost!
?
en hier in het noorden kom je met een grotere stalling (25 paarden) met een bedrag van 200 per maand zat uit je kosten.Yvank_ schreef:Ooit over nagedacht dat er ook mensen zijn die het niet doen voor het geld maar omdat ze het leuk vinden en zo er een beetje aan over houden maandelijk maar hun hoofdinkomen ergens anders uit halen? Zoals goede full time baan van partner oid.
Niet iedereen heeft een stal voor de hoofdinkomsten.
maar moet ik dan maar zeggen tegen de staleigenaar joh die 200 die ik je betaal is veel te weinig hoor! Ik stel voor dat het stalgeld voortaan 350 wordt. Dat slaat toch ook nergens op
moet die toch lekker zelf weten! Amanda schreef:Nies_ schreef:Dan kun je ook meer vragen, dat is logisch.. Sommige mensen zijn tevreden met een rommel bende en een blubberbak, logisch dat ze dan goedkoper staan.
Ja precies
Dan begrijp ik het verschil in prijs ook

marionblo schreef:Yvank_ schreef:Ooit over nagedacht dat er ook mensen zijn die het niet doen voor het geld maar omdat ze het leuk vinden en zo er een beetje aan over houden maandelijk maar hun hoofdinkomen ergens anders uit halen? Zoals goede full time baan van partner oid.
Niet iedereen heeft een stal voor de hoofdinkomsten.
Tuurlijk, dat kan allemaal, en is ieders keuze, maar ik vind wel dat daar dan heel gemakkelijk over gedaan wordt door klanten.
Dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor, maar ik lees en hoor wel commentaar op stalprijzen waar mijn tenen af en toe van krommen.
Wij hebben zelf 16 paarden in pension, en een aantal van onszelf, 24/7 buiten. Dit is een dagtaak voor 1 persoon, maar doen we met het hele gezin. Het is zwaar werk, zeker met slecht weer, dan is het ook nog vies werk, 365 dagen per jaar vroeg op en ook 's avonds nog aan het werk. Ook met Kerst, verjaardagen, oud&nieuw etc, met een ziek paard 's nachts er uit.
Wat ik eraan overhoud is echter bij lange na geen fulltime salaris.
En dat is idd onze eigen keuze, maar een beetje waardering vanuit de klant mag daar wel tegenover staan. Nu zie en ervaar ik dat op mijn stal wel hoor, maar ik lees hier op bokt toch vaak anders.
Een aantal paarden in pension hebben is niet alleen maar leuk. En ik denk dat als je werkelijk alle kosten gaat doorberekenen, je prijs flink omhoog moet, wat je klanten gaat kosten.
Dus ik snap biscaya's gedachtengang zeker!
ilaan schreef:Amanda schreef:
Beetje kort door de bocht om te stellen dat alleen een Agterberg bodem goed is en de rest een blubberzooitje. Wij hebben geen Agterberg in geen van de bakken maar absoluut geen blubberzooitje. Betaal ook wat meer, dat dan weer wel
Ik betaal hier 300 euro per maand.
Hiervoor heb ik:
- binnenbak van 20x40
- binnenbak van 20x50
- buitenbak van (ik gok) 20x40
- buiten longeercirkel
- zomer overdag weidegang
- winter op de paddock
- krachtvoer zit bij de prijs in (2x daags)
- hooi/kuil van eigen land
- ruime stallen met vlas welke dagelijks worden uitgemest
- 2 wasplaatsen
- poetsplaatsen
- warme kantine met koffie, frietjes, tosti etc
- een hele mooie korting op lessen
En dat was het ongeveer wel. Ik sta op een manege, iets waar sommige nogal op neerkijken. Maar ach, dan nodig ik ze uit te komen kijken. Manegepaarden in ruime groep/loop stallen. Lessen op niveau. En nog wel meer dingen die ik als erg positief ervaar!
En het belangrijkste... Een hele leuke groep pensionklanten en een super staleigenaresse met verstand van zaken.
Yvank_ schreef:Nogmaals ik heb jaren paarden aan huis gehad dus ik weet de kostenmaar moet ik dan maar zeggen tegen de staleigenaar joh die 200 die ik je betaal is veel te weinig hoor! Ik stel voor dat het stalgeld voortaan 350 wordt. Dat slaat toch ook nergens op
moet die toch lekker zelf weten!
Je regio maakt echt ook enorm uit voor een huis met wei en stallen betalen we in het westen zowat een keer zoveel als hier.
listiglistje schreef:Ik betaal 300 p/m volpension in Zuidoost Brabant, daarvoor heb ik:
* longeercirkel (Eb en vloed bodem)
* buitenbak 30x60 altijd beschikbaar
* buitenbak 20x40 altijd beschikbaar
* buitenbak 20x60 met springparcour altijd beschikbaar
* binnenbak 22x45 met Equifond Allround bodem en diverse spiegels altijd beschikbaar
* kantine met automaten
* teras tussen de buitenbanen
* springmateriaal binnenbaan
* bodembedekking (stro of zaagsel)
* veel ruwvoer van goede kwaliteit (2 x grote berg binnen, maar ook op de wei wordt ruwvoer bijgevoerd indien gewenst)
* 3x per dag krachtvoer (Horsefood)
* 3 wasplaatsen met koud en warm water (Gratis)
* solarium (Gratis)
* in de zomer en winter hele dag weidegang (10 hectare wei, in kleine groepjes)
* stal van 3 x 4 (met 2 luxe wasplaatsen en zadelkasten ernaast)
* binnen en buiten zetten
* er wordt dagelijk gemest voor je (zondag niet)
* ruime zadelkast
* erf buiten mooi bestraat met ruime parkeergelegenheid
* uitrijmogelijkheden
Er zijn verschillende stallingsmogelijkheden, dus ook verschillenden prijzen:
24/7 met schuilstal (vanaf 140 pm dacht ik)
Groepstalling met inloopstal
Stalling voor gepensioneerde paarden
Opfokstallen en merriestallen
Buitenstallen met buitenluik (290 pm)
Binnenstallen 3 x 3 (280 pm)
Binnenstallen 3 x 4 (deze heb ik en kost dus 300 pm)
Trailer stalling buiten kost 12,50 extra per maand (of 25 voor binnen) en verplicht ontwormen om de 3 maanden.
Poetsen/opzadelen is ofwel in de stal zelf, ofwel buiten. Idem als de smid/DA/TA moet komen, er is niks overdekt. Nuja, er is een schuur met binnenstallen maar die is alleen voor de pensionbaas zelf en is bijgevolg altijd op slot. Ontzettend leuk als het sneeuwt... We hebben ook geen toilet.
Yvank_ schreef:Nogmaals ik heb jaren paarden aan huis gehad dus ik weet de kostenmaar moet ik dan maar zeggen tegen de staleigenaar joh die 200 die ik je betaal is veel te weinig hoor! Ik stel voor dat het stalgeld voortaan 350 wordt. Dat slaat toch ook nergens op
moet die toch lekker zelf weten!
Je regio maakt echt ook enorm uit voor een huis met wei en stallen betalen we in het westen zowat een keer zoveel als hier.
?