Ik moet wel zeggen dat als ik naar mijn vriend ga verhuizen paard welop een stal komt te staan waar ze meer binnen komt. vind het 3 keer niks met dit weer door de blubber te moeten
Susanne
Geplaatst: 23-11-15 17:18
Van mei tot en met ongeveer oktober dag en nacht buiten. In de overige wintermaanden van 10 tot ongeveer half 5. Op de (ruime) gedraineerde paddock met vriendje.
Britta31
Mijn beestjes staan in een (postzegel)paddock van ongeveer 350m2, met onbeperkt hooi. Plan was om een poging te doen tot bijhuren van een stuk achter ons, maar dat zal niet door gaan aangezien shetlief serieus hoefbevangen is geweest na 2 keer een paar uurtjes grazen. Tot eind december komen ze maar max 14 uur op het stuk waar mijn hooi staat, pony is nog steeds herstellende van zijn hoefbevangenheid. 's Nacht staan ze nu in stal, met een kleine verharde uitloop zodat ze toch nog buiten kunnen. Als er een paardje bij komt, zal deze niet thuis staan en hopelijk lukt het me om dat een stal met weidegang te vinden.
Hengst; 23 uur per dag op paddock + inloopstal, nooit alleen, deels verhard, deels zand. In de zomer ook paar uur toegang tot weilandje. 1 uur per dag opgesloten in de stal tijdens etenstijd
Anoniem
Geplaatst: 23-11-15 17:54
Mijn verzorgpaard(en) staan 24/7 buiten. Ze hebben een verhard stuk met een hooistation en kunnen door een stal (6 bij 3 geloof ik) naar een zandpaddock toe.
meggiemeg
Geplaatst: 23-11-15 18:01
's Ochtends om 7 uur eerste voerronde, dan half uur later naar buiten dan hebben ze de paddock en buitenbak tot hun beschikking (2 kwpn-ers) bij elkaar een ruime 1600 m2 . Buiten krijgen ze hooi in netten voor de hele dag. Als het donker wordt komen ze op stal, voerbeurt en de hooinetten gevuld. 's avonds rond 22.00 uur laatste voerronde, controle van de waterbakken en zo nodig bijvullen, hooinetten nog een keer vullen zodat ze genoeg hebben tot de volgende morgen als ik weer kom voeren. Vanaf april gaan ze de wei op zolang als het kan overdag voor een 6 tot 8 uur. Dan in combinatie weer met de buitenbak en paddock tot ze naar binnen gaan als het donker wordt. Ik vind het erg prettig om de paarden 's nachts op stal te hebben staan, de ruin kan nogal een enorme klier zijn naar de oudere merrie. Zo hebben ze even rust van elkaar en kan ik ook mooi controleren hoeveel ze eten en drinken.
_Joelle
Geplaatst: 23-11-15 18:08
mijn pony staat zomers van 7 tot 5 op de wei, s`nachts op stal. en in de winter komt ze s`ochtends in de buitenbak en zet ik haar s`middags zelf nog even buiten of ga met haar wandelen.
danamuts
Geplaatst: 23-11-15 18:10
mijn paard staat nu van 8 tot 8 buiten op de wei met hooi en een vriendje
Vanaf het moment dat de dekens eraf zijn 24/7 met hooi, tenzij het door de hitte of beesten ondraaglijk wordt, dan staan ze van 18.00 tot 9.00 uur buiten.
Weide is in de zomer behoorlijk wat gras, in de winter mogen ze een deel kapot lopen, dit trekt wel weer bij. Enkel bij de ingang is het dan wat drassig, de rest is droog.
Cowgirl
Geplaatst: 23-11-15 18:12
Zomers 24/7 op de wei en s'winters in de loopstal in de kas. Dat laatste is eigenlijk gewoon buiten maar dan droog.
marissa161
Geplaatst: 23-11-15 18:15
Onze sportpaarden staan zomers 24/7 buiten en in de herfst/winter ongeveer van 9-7. Altijd in grote weilanden en met z'n 3en
RiannaB
Geplaatst: 23-11-15 18:18
Die van mij staat het hele jaar 24/7 buiten in een paddock paradise. Vaste kudde van 4 paarden.
V_eraa
Geplaatst: 23-11-15 18:26
Mijn paard staat vanaf april t/m september/oktober 24/7 op de wei + zandpaddock kan ze zelf kiezen.
Vanaf oktober t/m maart/april 's nachts in stal en overdag op de wei+ zandpaddock. Ze gaat dan rond een uur of 8/9 s morgens naar buiten en als het donker wordt weer op stal.
Het ligt een beetje aan het weer wanneer ze 24/7 naar buiten gaan.
Mijn paard komt in de winter 2 uur per dag buiten en in de zomer staat ze zo'n 8 uur op de wei. Ik vind het zelf jammer dat ze in de winter niet langer buiten kan, maar ze is er zelf ook vaak wel klaar mee en staat dan bij het hek te hinniken.
Wanneer het zomertijd is 12/13/14 uur per dag ligt eraan hoe lang het licht is. In de winter 4/5 uur op de paddock en in de avond mag hij ook nog even los.
furioso
Geplaatst: 23-11-15 18:50
Mijn paard staat samen met 2 andere paarden 24/7 buiten. Ze hebben een ruime schuilstal (waar ze bijna nooit instaan ) Meer dan een hectare ruimte, strookbegrazing zodat ze elke dag een nieuw vers stuk gras hebben en onbeperkt hooi ^^
ingaa
Geplaatst: 23-11-15 18:52
Hier staan ze van november tot en met februari van 8 tot 8 in de paddock met 3 keer per dag hooi en in de nachten op stal. Stallen hebben geen tralies dus ze kunnen buurten bij elkaar en maken hier dankbaar gebruik van. De rest van de maanden staan ze 24/7 op het land met strook begrazing. Wij hebben 4 merries die altijd bij elkaar lopen.