Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NiFallor schreef:Hahaha, dat is dan weer een mooie meevaller llora.
Fabster schreef:Ik heb tegels. Ze liggen daar niet. De stallen staan op het bestraatte deel. Ik heb wel eens stro geprobeerd, maar dat was redelijk dramatisch. Bovendien werd het stro als wc gebruikt en ging hij náást het stro, op de tegels, liggen. Dus dat er maar weer uit gehaald. Nu dus gewoon bestrating en ze liggen liever buiten in de paddock dan onder het afdak. Dus daar stort ik steeds extra zand, zodat het daar droog blijft en ze daar kunnen liggen.
Selka schreef:Ben inmiddels wat verder met de uitbreiding van de schuilstal. Ga er 6x4 aanzetten als slaapplek. Wil daar op de grond rubber met stro.
Zag trouwens dat ze ook rubber op rol verkopen. Is dat niet handigere dan tegels??
Ook komt de loonwerker de boel opentrekken en daarna recht leggen. Hopelijk kom ik hier de winter mee door zonder te natte paddock. Nu is het echt slecht.
Yontheke schreef:Dat zou blijkbaar redelijk onstabiel zijn. Het zal misschien nog anders zijn als je echt een betonnen ondergrond hebt. Hij zei dat de dikkere tegels fijner zijn voor het paard en dat de rubber op rol eerder gebruikt wordt op stalgangen en poetsplaatsen.
Ik heb de dikke staltegels besteld bij bos rubber bij een actie in augustus/september en ben er zoo blij mee. Ze kosten even een rib uit je lijf maar dat zijn ze wel waard. Hier in België zijn ze trouwens dubbel zo duur bij mij in de buurt dan wat je bij bos rubber betaald.