Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:52

Wat geweldig zeg, ik hoop echt dat je er een mooi plekje aan gaat krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:53

Klopt! Het is makkelijk te fietsen!

Gypsy, dat hoop ik ook van harte. :j
Alles lijkt nu geregeld te zijn.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:36

terpentijn schreef:
@Spetter: waar sta jij dan?!?

Hoera, ik kan daar nog naar toe fietsen ook, zo dichtbij is het.
Leukerdeleuk!

Wij staan er naast. Tussen marchien en hans. Geen pension maar zelfdoe stal.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:46

Nou dan moeten we maar eens een gezamenlijke buitenrit in mekaar draaien toch?

Ik heb dan wel geen auto of trailer, maar dat valt natuurlijk altijd wel te regelen voor zo'n kort stukje.

Met Hans bedoel je Reitzema?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:49

Ja klopt! Wij huren het van hem.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:54

Ha, ja. Die had ook nog es meegedaan bij een van de eerste edities van de Oefenmarathon Mennen in ons dorp... en meteen gewonnen natuurlijk, met z'n Friezen Heb ik hem nog geschilderd (je weet: schilderij is de hoofdprijs).

Erg leuk, ik wil daar met Jaopie ook wel eens buitenrijden (en later ook met m'n merrie Khavanna).

Jeff3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:03

Als paarden-amateur-houder lopen mijn paardjes reeds een twintigtal jaar 24/7 buiten met een open loopstal. Daarvoor offer ik in de winter een klein stuk weide op, zodat ze ook dan vrij buiten kunnen crossen en rollen in de modder eventueel. Mijn Arabier (schimmel) heeft tot vorig jaar nooit in de modder gerold. Hij is hoogstwaarschijnlijk van de ene manege naar de ander verhuisd. Maar vorige zomer (hij is nu 15 en ik heb hem pas een goed jaar) heeft hij het modderrollen op gekregen en hij is niet meer te stuiten. Zo heb ik een halfuurtje nodig als ik hem terug toonbaar wil maken.... Maar mijn paarden hoeven zelden... omzeggens nooit een dierenarts (enkel vaccinaties) of medicijnen. Ik rijd recreatief zowel onder het zadel als in de koets. Nooit gebruik ik winterdekens. De paarden hebben hun natuurlijke vacht (lang dus). Als ze bezweet zijn en ik moet ze op een stopplaats vastzetten, leg ik in de winter wel een deken op hun lendenstreek (achterrug). Maar eenmaal thuis, gaan ze gewoon in de weide of uitloop. Toch heb ik ooit een pony gehad die 's winters verkouden werd en die heb ik dan 's nachts binnengehouden zolang zijn hoest duurde (&medicatie). Enkele jaren terug had ik een Merens. Die kwam enkel binnen om te eten, soms met een laagje sneeuw op zijn rug ! Mijn fries idem dito. Die brak de staldeur open als hij niet buiten kon (engtevrees?). Mijn paarden staan op een boerderij in de polder (klei!). De oude paardenstallen gebruik ik als open loopstal. In de zomer (april ... oktober) heb ik nog elders een weide omdat ik anders onvoldoende gras heb. Daar hebben ze enkel een boom als beschutting voor de zon.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:09

terpentijn schreef:
Ha, ja. Die had ook nog es meegedaan bij een van de eerste edities van de Oefenmarathon Mennen in ons dorp... en meteen gewonnen natuurlijk, met z'n Friezen Heb ik hem nog geschilderd (je weet: schilderij is de hoofdprijs).

Erg leuk, ik wil daar met Jaopie ook wel eens buitenrijden (en later ook met m'n merrie Khavanna).

Ja prachtig schilderij inderdaad!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:23

Ja hoe hette z'n ene Fries ook al weer..oja... Tordis, die staat ook op het tweespan-schilderij.

Nou Tineke, Maarten, Kim en Elske, ik ben morgen dus jarig, maar neem om het te vieren zometeen alvast een neut whiskey, en ga dus de fles Fryske Hynder (die met die mooie Friese aop de kurk) aanbreken, prosit op jullie nieuwe stek ennee... 2015 wordt JULLIE jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:22

Nou ben ik benieuwd naar een foto van dat schilderij! :))
We zijn daar ook wezen kijken, maar helaas geen mogelijkheid tot 24/7 buiten.

Jeff3, dat klinkt echt als een prima plek!
Zo willen wij het later ook. :j

Alvast heel erg gefeliciteerd!
Ga je morgen nog iets doen? Weg?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:24

Wat fijn dat jullie zo blij zijn, en lekker dichtbij is altijd goed natuurlijk +:)+

Hopelijk is het "in het echt" net zo goed & fijn als het nu lijkt :j
Heb je ook iets van een schuilstal ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:26

Geen schuilstal, maar de paarden hebben dekens op en mocht het echt heel extreem weer zijn, is er altijd nog een stal vrij in geval van nood. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:29

Da's altijd wel een fijn gevoel om achter de hand te hebben :j

Nouja dan maar duimen dat het land inderdaad stevig genoeg blijft en alles zo fijn is als het nu lijkt, dat blijft altijd spannend :P

In ieder geval alvast geweldig dat je dit plekje gevonden hebt en er zo'n goed gevoel van hebt, dat is al heel wat waard! Het is jullie gegund +:)+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:35

Ik zal dan wel degene zijn die de knuppel in het hoenderhok gooit, maar er wordt in dit topic erg afgegeven op mensen die hun paarden snachts op stal hebben. En vervolgens ben je dolblij dat je een plek hebt, maar er is geen schuilmogelijkheid. Dus je gaat je paarden op een land zetten dag en nacht, zonder dat ze in extreem weer ( zoals nu!!) geen droge plek om te liggen. Volgens mij mag het geeneens en zul je zeker de dierenbescherming wel een keer op je dak krijgen, maar ik begrijp ook echt niet hoe je zoiets diervriendelijk kunt noemen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:41

Geen schuilstal wil niet zeggen dat er geen schuilmogelijkheden zijn.

Hier ook paarden al jaren 24/7 buiten (en geen stal achter de hand) maar staan wel in een bosgebied. Schuilgelegenheden genoeg.

We moeten er ook geen watjes van maken vind ik.

Fijn sat je een mooi plekje hebt gevonden Tineke, klinkt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:45

Pmarena, ze hebben een erg groot terrein, ingedeeld in diverse opstellingen.
Een deel van hun terrein was erg nat, maar het deel waar de paarden komen te staan en waar omheen al andere paarden stonden, was echt superdroog en ook niet kapotgelopen o.i.d.
Heel apart om te zien!
Bedankt! :))

R12312, er is een mogelijkheid om bij extreem weer te schuilen en er zijn weides daar die wel een schuilstal hebben.
Daar kunnen ze ook neergezet worden.

XxDiandraxX, inderdaad!
We zijn ook echt heel erg blij en opgelucht. :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:16

KoudbloedKim schreef:
We hebben een plekje!! *\o/*
En ook nog eens súper dichtbij!

Ik moet nu eerst wat dingen regelen en dan geef ik even een uitgebreide reactie. :))

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ben super blij voor jullie!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:17

Da's best een groot spulletje daar dan qua oppervlakte zo te horen? :)

En de omgeving klinkt ook leuk!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:23

Ik vind een weide zonder schuilstal met met bossingels in de windrichting bij de huidige 10-12 graden ondanks regen en wind-weer voor een robuust paard met deken absoluut niet iets om es de dierenbescherming op af te sturen, wegens dieronvriendelijk. Ridiculous.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:06

pmarena schreef:
Da's best een groot spulletje daar dan qua oppervlakte zo te horen? :)

En de omgeving klinkt ook leuk!

Nogal groot idd en toch kleinschalig. En niet zo open dat er geen beschutting is hoor. Denk dat stalhoudster ook echt geen paarden laat verkleumen. En allemaal paardenhouders in omgeving dus komt helemaal goed daar denk ik.
Heb je ook al die hindernissen gezien tineke? Mag altijd graag even gluren tijdens mijn staldienst als dochter daar met pony over de hindernissen sjeest. Prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:46

Klopt. :j
De eigenaresse zei ook dat de voorwaarde om daar te staan sowieso was dat als zij het nodig vond om een dierenarts te bellen (bijv. bij koliek) en wij zouden niet de telefoon opnemen, dat zij toch mag bellen. :j
Het is er inderdaad erg mooi!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:08

Veel plezier op jullie nieuwe stekje, hopelijk is de grond vruchtbaar en is Kim snel drachtig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 00:10

Dankjewel! :))
Dit hebben we ook besproken inderdaad. :j
In Mei gaat het gebeuren! Ben nu al zenuwachtig. :')

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:10

R12312 schreef:
Ik zal dan wel degene zijn die de knuppel in het hoenderhok gooit, maar er wordt in dit topic erg afgegeven op mensen die hun paarden snachts op stal hebben. En vervolgens ben je dolblij dat je een plek hebt, maar er is geen schuilmogelijkheid. Dus je gaat je paarden op een land zetten dag en nacht, zonder dat ze in extreem weer ( zoals nu!!) geen droge plek om te liggen. Volgens mij mag het geeneens en zul je zeker de dierenbescherming wel een keer op je dak krijgen, maar ik begrijp ook echt niet hoe je zoiets diervriendelijk kunt noemen.

ten eerste vind ik dit erg kort door de bocht.
ten tweede kan windsingel of iet dergelijks ook een schuilmogelijkheid is.
ten derde: maak je je paard er blij mee om ze op stal te zetten?
Ik denk dat dat per beest verschillend is.

Zo lopen mijn paarden in een Paddock Paradise kunnen doen wat ze willen.
Ze hebben beschikking over twee schuilstallen. Wat doen ze er mee? niets helaas.
Nou ja niet helemaal niets als het erg warm is en er zijn veel beestjes dan willen ze er een enkele keer uit zichzelf in gaan staan.
Het heeft een berg geld en energie gekost om ze bouwen en of te verplaatsen,
Dus gebruik ik nu een gedeelte voor mezelf als opslag paats voor voer etc.
Waar ik dan weer erg blij mee ben.
Maar voor de paarden had ik het niet hoeven doen.
Ze gaan met dit weer veel liever achter een rij bomen staan.

lisasannexo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:19

hey ik denk dat ik dit helemaal fout neerzet sorry daarvoor , maar ik heb een vraagje ik ben al een tijd opzoek naar een shetlander & dat zou ook van mijn ouders mogen alleen de stalling is moeilijk te vinden bij mij in de buurt..
zou het kunnen dat er in de tuin een stal wordt gemaakt & dat ik voorderest gewoon altijd metde shetlander op pad ben en leuke dingen doe?
zodat hij of zei alleen 's'nachts in de stal staat?