Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Jorienn schreef:Tuurlijk repelsteeltje. Dan weet ik niet waar jij je paarden koopt dat ze dus nu opeens een wintervacht aanmaken.en nogmaals, waar je heel logisch niet op reageert, mijn paard KRIJGT geen portievoer. Geen enkel paard hier tot zover dus snap het niet?
Maartje, spieren verzuren ook tijdens een training. Je traint ze natuurlijk wel, waardoor er OOK spierpijn kan ontstaan. Dan maakt het totaal niks uit of er 6 haren of 7492738473 haren op zitten.
Ow een pagina terug zei je nog 4 porties per dag. En snachts dan ? Portie 4 is zo groot dat het smorgens net niet op is. Heb je hem thuis staan of in pension?
Als ik een paard koop dan wil ik altijd weten hoe hij in het verleden gevoerd is. Vandaar dat ik weet of hij portievoer gehad heeft wanneer hij bij me komt.
Pension en manegepaarden hebben altijd portievoer gehad.
Ik heb de slowfeeders hier afgeschaft. De Shire kreeg er te weinig uit en dat had weer doorslag op zijn gewicht en vacht. Die heeft veel meer hooi nodig dan de andere rassen.
Trouwens, jij zit nog maar in het L1, mijn Shire train ik op L2 niveau dus hoezo niet hard werken. Je doet net alsof je ZZ zwaar traint
Maartje1990 schreef:Jorienn schreef:Tuurlijk repelsteeltje. Dan weet ik niet waar jij je paarden koopt dat ze dus nu opeens een wintervacht aanmaken.en nogmaals, waar je heel logisch niet op reageert, mijn paard KRIJGT geen portievoer. Geen enkel paard hier tot zover dus snap het niet?
Maartje, spieren verzuren ook tijdens een training. Je traint ze natuurlijk wel, waardoor er OOK spierpijn kan ontstaan. Dan maakt het totaal niks uit of er 6 haren of 7492738473 haren op zitten.
wat heeft verzuring er nu weer mee te maken? Dat heeft helemaal niets te maken met het wel of niet hebben van haar, zweten of een natte of droge huid. Dus ik snap niet helemaal wat dit toevoegt.
Jorienn schreef:Hihi volgens mij probeer je naar dingen te zoeken.
Hoe komen ze bij jou aan onbeperkt ruwvoer?? Valt dat uit de lucht dus hoef je het niet te geven?
Wij geven 4x een dusdanige hoeveelheid dat het nooit op is. En 3x brok.
Het ligt er maar net aan hoe je traint. Mijn paard krijgt een intensieve training, sommige wel meer intensief. Dan maakt het niveau geloof ik niet uit, maar we trainen wel degelijk naar de hogere klasses toe. Dat jij je Shire op L2 niveau traint zegt trouwens niet dat je op dat niveau zit. Dan train ik nu Z2!
tine10 schreef:Een hele tijd terug heb ik hier de vraag gesteld hoe jullie dat doen met blote paarden op de wei, waar je ook mee gaat rijden. Als ze vies, onder de blubber zijn, hoe leggen jullie daar dan een tuig/zadel op? Mijn paard is geblesseerd, en mag nu 20 minuten (met zadel gelukkig) stappen. Maar hoe ga ik dat doen bij vies weer en dus een vies paard?
Jorienn schreef:Dat heeft er niet mee te maken, maar ik bedoel daarmee dat DAT ook bij mens en dier gebeurt/voorkomt.
Maartje1990 schreef:Jorienn schreef:Dat heeft er niet mee te maken, maar ik bedoel daarmee dat DAT ook bij mens en dier gebeurt/voorkomt.
Ja, en dus?Dus zijn paarden en mensen opeens hetzelfde? Paarden nemen ook zuurstof op, maar dan zijn het ook nog geen mensen. Ik vind m'n bedje erg lekker, maar daar ga ik m'n paard niet instoppen
Anoniem schreef:Jorienn schreef:Hihi volgens mij probeer je naar dingen te zoeken.
Hoe komen ze bij jou aan onbeperkt ruwvoer?? Valt dat uit de lucht dus hoef je het niet te geven?
Wij geven 4x een dusdanige hoeveelheid dat het nooit op is. En 3x brok.
Het ligt er maar net aan hoe je traint. Mijn paard krijgt een intensieve training, sommige wel meer intensief. Dan maakt het niveau geloof ik niet uit, maar we trainen wel degelijk naar de hogere klasses toe. Dat jij je Shire op L2 niveau traint zegt trouwens niet dat je op dat niveau zit. Dan train ik nu Z2!
Zo, wel 3x brok![]()
Het komt hier idd uit de lucht vallen, uit de voorhef van mijn trekker in balen van pak hem beet 600 kilo.
En ik heb mijn rijbak aan huis gebouwd om er rondjes in te sjokken terwijl ik in mijn neus zit te peuteren.