Mijn paard verveelt zich in de stal dus eet bodem op.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:52

Benthe2014 schreef:
lrtj_ schreef:
Is een snoepjes of wortel bal geen optie?
En een likit appel? Zodat hij toch wat te doen heeft.

heeft ze al gehad wil ook niet die bal snapt ze niet dus laat ze hangen en de likit ia binnen half uur op

Okee een snoepjes bal moet je uitleggen aan wen paard. Zo rolde ik hem altijd en dan zag hij het snoep.
En zo kreeg hij het door.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:54

Beste TS,
Ik heb mijn berichtje heel netjes geschreven, nogmaals vermeld dat ik het niet verkeerd bedoel en je alleen wil helpen. Maar ook aangegeven dat communicatie iets is dat van 2 kanten komt... En hoe jij nu reageerd is het eigenlijk onmogelijk om daar goed op te reageren.

Ik vermeld ook duidelijk dat ik niet kan oordelen of je wel of niet wat van paarden afweet, leg me daarom ook geen woorden in de mond! ( ja die uitroeptekens ken ik ook )
En als je niet van deze sites houd, kom er dan alsjeblieft niet meer op. Want iemand die loopt te happen naar anderen daar wordt niemand vrolijk van.

Probeer een oplossing met je DA te bedenken, dan heb je ook geen last meer van mensen die volgens jou ( naar mijn mening ) onnodige opmerkingen maken.

PS ik snap best dat je gefrustreerd bent door dat het niet goed gaat met je paard, of gefrustreerd wordt als mensen je niet begrijpen. Maar dit is geen manier om met elkaar om te gaan en te reageren.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:02

Wat wij doen is een fijnmazig hooinet met stro en hooi gemengt geven.

dan zijn ze vaak wel ff bezig. als je hem echt goed vult kan ik me niet voorstellen dat ze dat zo snel opkrijgen.

Verder wil ik wel even zeggen dat ik vind dat je belachelijk communiceerd. Je vraagt om tips, en als mensen die dan geven ga je ze af zeiken. zo kom je nergens in deze wereld hoor.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:13

Wow heftige reacties hier! :wow:
Wat ik bij mijn mini pownie wel eens doe is het stro bij mijn paarden uit de stal weg halen en bij hem in de stal leggen. Wel het droge stro natuurlijk, maar als het al door hun "gebruikt" is lust hij het niet meer zo graag.

Dus misschien kun je je andere paard een nachtje op het stro laten staan en dan dat overhevelen naar de stal van je geblesseerde stal? Daaronder misschien nog een laagje zaagsel of hennepstrooisel, eventueel ook eerst in de stal van je andere paard gebruiken?

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:19

Jessix schreef:
Wow heftige reacties hier! :wow:
Wat ik bij mijn mini pownie wel eens doe is het stro bij mijn paarden uit de stal weg halen en bij hem in de stal leggen. Wel het droge stro natuurlijk, maar als het al door hun "gebruikt" is lust hij het niet meer zo graag.

Dus misschien kun je je andere paard een nachtje op het stro laten staan en dan dat overhevelen naar de stal van je geblesseerde stal? Daaronder misschien nog een laagje zaagsel of hennepstrooisel, eventueel ook eerst in de stal van je andere paard gebruiken?

Is ook al een aantal keer gezegd ;) ik ben bang dat bijna alle mogelijkheden al benoemd zijn ;)

femo

Re: Mijn paard verveelt zich in de stal dus eet bodem op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:24

Ja, dan toch lekker niet? Als ze alles op een onaardige manier wegmept, en het zelf allemaal erg goed weet, heeft ze toch geen tips nodig?

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:43

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:47

RenskeLap schreef:
Beste TS,
Ik heb mijn berichtje heel netjes geschreven, nogmaals vermeld dat ik het niet verkeerd bedoel en je alleen wil helpen. Maar ook aangegeven dat communicatie iets is dat van 2 kanten komt... En hoe jij nu reageerd is het eigenlijk onmogelijk om daar goed op te reageren.

Ik vermeld ook duidelijk dat ik niet kan oordelen of je wel of niet wat van paarden afweet, leg me daarom ook geen woorden in de mond! ( ja die uitroeptekens ken ik ook )
En als je niet van deze sites houd, kom er dan alsjeblieft niet meer op. Want iemand die loopt te happen naar anderen daar wordt niemand vrolijk van.

Probeer een oplossing met je DA te bedenken, dan heb je ook geen last meer van mensen die volgens jou ( naar mijn mening ) onnodige opmerkingen maken.

PS ik snap best dat je gefrustreerd bent door dat het niet goed gaat met je paard, of gefrustreerd wordt als mensen je niet begrijpen. Maar dit is geen manier om met elkaar om te gaan en te reageren.

begon zelf niet met die rot opmerkingrn hoor dat deed 1 op deze site. en ik laat zo niet tegen me praten.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:48

Maar zo te reageren los je helemaal niks op. dat snap je wel toch?

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:49

femo schreef:
Wat wij doen is een fijnmazig hooinet met stro en hooi gemengt geven.

dan zijn ze vaak wel ff bezig. als je hem echt goed vult kan ik me niet voorstellen dat ze dat zo snel opkrijgen.

Verder wil ik wel even zeggen dat ik vind dat je belachelijk communiceerd. Je vraagt om tips, en als mensen die dan geven ga je ze af zeiken. zo kom je nergens in deze wereld hoor.

nee mensen drammem hun mening door das heel wat andrts dan tips geven.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:52

femo schreef:
Ja, dan toch lekker niet? Als ze alles op een onaardige manier wegmept, en het zelf allemaal erg goed weet, heeft ze toch geen tips nodig?

jullie drammen allemaal jullie tips door tewijl ik allang heb uitgelecht dat het biet werkt. tuurlijk word ik dan geiriteerd. en ja ik zeg wat wel en niet kan bij mn paard omdat het mijn paard is ik ken haar het allesbeate dus weef wat E doet. er zijn tipt voorbij gekomen die echt kunnen werkem dus die mensen heb ik gwn bedankt.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 13:53

femo schreef:

de meeste zujn teninste stil nu. dus helpt mij wel

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:54

Als jij het zo goed weet en als je dierenarts het zo goed weet, waarom vraag je hier dan om advies terwijl je iedereen afbekt?

Benthe2014 schreef:
femo schreef:

de meeste zujn teninste stil nu. dus helpt mij wel

Ja, knap dat je die de mond hebt gesnoerd zeg. :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:57

Jeetje TS, wat een lastige situatie. Ik heb ooit een paard (haflinger) meegemaakt die altijd zijn hele box leegvrat, of hij nou 8, 10 of 12 uur op de weide had gestaan, zijn box was als hij er een uur in had gestaan leeg en één vieze natte bende.
Paard werd er dik van en kreeg ook gezondheidsklachten, ik begrijp dus helemaal dat je met je handen in het haar zit.
Bij dit paard hebben we uiteindelijk bij het mesten inderdaad schoon stro gemengd met vuil stro en zo at hij iets minder (het vuile bleef liggen :').

Je schrijft dat ze soms haar hooi laat 'staan' voor wat het is en meteen aan het stro op de grond begint, kan het zijn dat ze liever van de grond eet dan vanuit de lucht? Weet je of ze eerder het hooi zou eten als je het bijvoorbeeld uit een fijnmazig net in een speciekuip (verzwaard met stenen) voert? Of uit een andere bak, zolang het hooi maar laag ligt? Dan moet je natuurlijk wel gaan uitkijken dat ze haar benen niet aan die bak kan beschadigen.

Ik hoop dat je iets met deze tip kan en anders dat je wel een goede oplossing kunt vinden. Ik snap helemaal dat je je zorgen maakt om je paardje, ze is natuurlijk ook nog zo jong en dan zo lang op stal (wat jij ook heel erg vervelend vindt).

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:15

Benthe2014 schreef:
RenskeLap schreef:
Beste TS,

begon zelf niet met die rot opmerkingrn hoor dat deed 1 op deze site. en ik laat zo niet tegen me praten.

Owja waar ook, omdat 1 iemand een "rot opmerking" maakt geeft jou het recht om mensen af te blaffen :+

Ik hoop eerlijk dat er een oplossing komt voor je gedrag, alleen ben bang dat het aantal mensen die je willen helpen hard afneemt door je gedrag.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:20

knollentuin schreef:
Benthe2014 schreef:
mensen lees nou eerst een x voordat je reageerd!!!!!! als je geen zin hebt om te lezen ga dan ook niet reageren....

Maar dit is dus wat ik net schreef, let een beetje op hoe je reageert... >;)

ach let toch lekker op jezelf man! bepaal zelf wel hoe ik reageer als mensen hun Zin doordrammen[/quote]

Ik heb je bericht even gemeld bij een mod , ik doe netjes naar jou en heb behoorlijk meegedacht en wens zo niet benaderd te worden, ik wens je sterkte met je oaard

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:34

Ik peer m ook maar weer. Sjeetje mina wat ben jij koekkoek zeg. jij komt er wel. :wow:

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 15:43

knollentuin schreef:
knollentuin schreef:

Maar dit is dus wat ik net schreef, let een beetje op hoe je reageert... >;)

ach let toch lekker op jezelf man! bepaal zelf wel hoe ik reageer als mensen hun Zin doordrammen

Ik heb je bericht even gemeld bij een mod , ik doe netjes naar jou en heb behoorlijk meegedacht en wens zo niet benaderd te worden, ik wens je sterkte met je oaard[/quote]

oke fijn dankjewel:) geen odee wat het is maarja je zal het zelf ook wel niet snappen

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 15:44

femo schreef:
Ik peer m ook maar weer. Sjeetje mina wat ben jij koekkoek zeg. jij komt er wel. :wow:

ik kom dr zeker ik dram niks door dusja

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:49

Beetje vriendelijkheid op zijn tijd als iemand om advies vraagt, mag ook wel. Er zijn genoeg oplossingen geboden en de rest is de keuze van onze (jeugdige?) Benthe2014, haar behandelend DA en haar paardje dat noodgedwongen op stal moet staan.

Kijk voor mogelijkheden om met de hoeveelheid ruwvoer die je nu mag aanbieden, de eettijd te vertragingen. Slowfeeder vorm dus. Er zijn genoeg oplossingen aangedragen. Doe er iets mee of doe er niets mee. Jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid. Een zenuwachtig paard dat te weinig ruwvoer tot zijn of haar beschikking krijgt, kan ook maagzweren krijgen, verstopping en alle gevolgen van dien. Dan ben je straks 3 maanden verder met je paard en heb je een stel maagzweren erbij. Met alle gevolgen van dien v.w.b. maagzweren.

Sterkte en spoedig herstel!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:53

Sorry maar TS je vraagt ons om hulp, een gedeelte leest alleen de oorspronkelijk vraag en reageert, maar er zijn zat mensen die alles hebben meegelezen en vervolgens reageren. Zelfs met de reacties van mensen die uitsluitend de topic opening hebben gelezen moet je eigenlijk blij zijn, ook die mensen proberen je immers te helpen. Dus ook de mensen die in jouw ogen domme reacties plaatsen. En jij maakt ons allemaal nu in de afgelopen pagina's uit alsof je denkt dat wij allemaal gestoorde imbecielen zijn. Als je niets aanneemt van de reacties die wij met alle goede bedoelingen posten denk ik dat bokt inderdaad geen site/forum is voor jou.

En dan nog niet te spreken van het feit dat NIET steeds wordt gespeld als BIET, plus de rest van de spelfouten en niet kloppende zinsopbouw.

Daarnaast wees eens eerlijk, hoe kunnen wij nu vanuit achter onze pc inschatten hoeveel kennis, kunde en ervaring jij hebt met paarden. En hoeveel waarde wij hieraan kunnen hechten.

Ik denk dat er voldoende nuttige tips zijn gegeven zoals hooinetten, vies en schoon stro mengen, verschillende typen stro proberen. Het lijkt er bijna op dat je de nuttige reacties negeert en alleen niet normaal reageert op de resterende reacties. Doe er wat mee, of vraag hulp aan dierenartsen of sluit je topic en probeer zelf een oplossing te vinden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:57

Hier maar een slotje voor overleg.