Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nikass schreef:Ook zou ik graag weten of je gebruik moet maken van `de vaste natural balance bekapper`of dat je ook je eigen hoefsmid mee kan nemen?
En wat ik vreemd vind is dat als je paard wegens blessure helaas tijdelijk op stal moet dat je daar dan voor moet bijbetalen. Het is niet iets waar jezelf voor kiest, je krijgt al een hoop dierenarts kosten en dan wordt ook nog je stalprijs verhoogd. Ik vind dat het gewoon een service van de stal moet zijn. Anders heb je ook nog kans dat mensen hun paard niet op stal zetten omdat ze de kosten niet kunnen of willen betalen, terwijl het op dat moment wel beter voor het welzijn van het paard is. Als bewuste staleigenaar - wat zij volgens mij zijn - moet je denk ik altijd het welzijn van het paard voorop zetten en daar geen extra kosten voor rekenen.
Citaat:eigen hoefsmid en instructeur is allemaal prima. Waarbij bij instructeur wel de eis is dat het om een paardvriendelijke instructeur gaat.
Axel_Valerie schreef:Ik vind 250 euro stalgeld zonder stal eigenlijk sowieso best wel veel geld. Ik weet alleen niks over de omgeving, uitrijdmogelijkheden endergelijke. Mijn paarden staan aan duin en bos en zelfs voor hier is dat aan de dure kant. Ik vind het een heel mooi project en ik zou er bijna niks negatiefs over durven zeggen omdat ik hoop dat er vanzelf meer staleigenaren komen die zo goed nadenken over het paardenwezen.
MariekeB schreef:Maar dan ga je ervan uit dat een stal meer waard is dan 8Ha weide met een schuilstal.
Een stal is veel makkelijker te krijgen in deze regio dan een plek waar ze elke dag alle ruimte hebben. Voor mij is dit veel meer waard dan een luxe stal ( die in Amsterdam al snel meer kost )
superpony schreef:Iedereen doet nu of een pp duurder is, maar een stalgebouw kost ook onderhoud. En dan heb je stallen + weides te onderhouden.
Wij hebben nu een mini pp met 2 stalletjes en buiten is makkelijk mesten hoor. Je pakt ook alleen de mest, dus minder afval dan als er stro of vlas mee komt.
MariekeB schreef:Axel_Valerie schreef:Ik vind 250 euro stalgeld zonder stal eigenlijk sowieso best wel veel geld. Ik weet alleen niks over de omgeving, uitrijdmogelijkheden endergelijke. Mijn paarden staan aan duin en bos en zelfs voor hier is dat aan de dure kant. Ik vind het een heel mooi project en ik zou er bijna niks negatiefs over durven zeggen omdat ik hoop dat er vanzelf meer staleigenaren komen die zo goed nadenken over het paardenwezen.
Maar dan ga je ervan uit dat een stal meer waard is dan 8Ha weide met een schuilstal.
Een stal is veel makkelijker te krijgen in deze regio dan een plek waar ze elke dag alle ruimte hebben. Voor mij is dit veel meer waard dan een luxe stal ( die in Amsterdam al snel meer kost )
R12312 schreef:MariekeB schreef:eigen hoefsmid en instructeur is allemaal prima. Waarbij bij instructeur wel de eis is dat het om een paardvriendelijke instructeur gaat.
En wie bepaald wat paardvriendelijk is?
joyce B schreef:Maar je moet die investeringen wel terug kunnen verdienen. En als ik zie wat hier geinvesteerd is en wat je kunt vragen voor stalling, dan kan dat bedrijfsmatig niet uit als je alle kosten rekent. en je verdient er niet een minimumuurloon mee. de meeste mensen doen iets erbij of er naast. Maar goed. dat is andere discussie. ik snap deze prijzen in die omgeving wel. en schuilstallen zijn dus ook stallen.
Deze opzet is niet puur en alleen weidegang zonder enige voorzieningen.
Yontheke schreef:Ik vind het jammer dat er geen updates etc meer in het topic worden geplaatst. Dit had een leuk volgtopic kunnen zijn.