Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Maar dat kun je wel opvangen door duidelijke regels te maken en bv een week van tevoren de bezoekuren op een briefje te hangen waar iedereen het ziet. Dan kun je de boel ook gewoon op slot houden als ze buiten de genoemde tijden komen.
sympie schreef:anneliesdj schreef:Maar dat kun je wel opvangen door duidelijke regels te maken en bv een week van tevoren de bezoekuren op een briefje te hangen waar iedereen het ziet. Dan kun je de boel ook gewoon op slot houden als ze buiten de genoemde tijden komen.
en dan heb je er die over het hek kruipen ( spreek uit eigen ervaring)...; wat ik wil zeggen , er zijn er altijd die zich NIET aan de regels houden, en die verzuren het voor de anderen..
Tigra_ schreef:ShamalArabs schreef:in geval van TS (paard komt er niet uit en stal wordt niet gedaan) vind ik het wel echt een issue. Maar als de paarden gewoon buiten komen en de stallen gedaan worden zie ik het probleem er niet van als dat 1 of 2x per jaar een dagje zo is.
Andersom, ik heb er gelukkig geen last vanmaar eigenlijk zou ik het zelf heel vervelend vinden als ik niet om die 1 of 2 dagen per jaar zou kunnen/mogen vragen van mijn pensionners. Ik bedoel, ik huur de box (50 euro per box, tis niet mijn terrein he), vraag 100 euro voor een jong paard tot en met 2 jarige leeftijd incl.onbeperkt ruwvoer, krachtvoer indien nodig, incl. bodembedekking. Incl. elke dag weidegang en elke dag uitmesten (en ja, ik leg er op toe bij mijn opfokklanten indd
) en incl. dat ik 24/7 op stal ben als dat nodig is en dan zou ik niet mogen vragen om één dagje van die 365 even geen mensen op het terrein tenzij nood? Eigenlijk belachelijk toch...
Zou ik 500 per paard vragen en er aan verdienen dan zou ik daar dan wel weer heel anders tegenaan kijken denk ik
Je hoeft hun hand toch niet vast te houden als ze komen dus waarom zou je er dan last van hebben als ze gewoon hun eigen ding doen? Je weet toch als je er aan begint dat er mensen op je terrein komen waarom wil je dan die ene dag geen mensen. Je kan als stalhouder dan toch ook gewoon je eigen ding doen. Je hoeft ze niet te zien, je hoeft niet met ze te praten. Je kan gewoon de deur uit naar familie of familie bij jouw laten komen. Maakt dan toch niet uit dat andere er voor kiezen om met hun paard aan de gang te gaan.
Maar als je het besluit als stalhouder is het wel zo handig om dat gewoon van te voren aan te geven voor ze er komen staan. Net zoals klanten er naar moeten vragen. Kan je dan nog beslissen of er betere stallen zijn waar je wel altijd welkom bent als je er een probleem mee hebt.
sympie schreef:anneliesdj schreef:Maar dat kun je wel opvangen door duidelijke regels te maken en bv een week van tevoren de bezoekuren op een briefje te hangen waar iedereen het ziet. Dan kun je de boel ook gewoon op slot houden als ze buiten de genoemde tijden komen.
en dan heb je er die over het hek kruipen ( spreek uit eigen ervaring)...; wat ik wil zeggen , er zijn er altijd die zich NIET aan de regels houden, en die verzuren het voor de anderen..
Kitty1985 schreef:Van een dag op stal, en een dag niet uitmesten gaat paard echt niet dood.
Paard kan niet klokkijken, heeft dus ook geen idee hoe lang hij op stal staat.
Als hij zijn eten maar gewoon krijgt, dan zou het voor mij geen probleem zijn
anneliesdj schreef:Maar dat kun je wel opvangen door duidelijke regels te maken en bv een week van tevoren de bezoekuren op een briefje te hangen waar iedereen het ziet. Dan kun je de boel ook gewoon op slot houden als ze buiten de genoemde tijden komen.