Waarmee ik niet wil zeggen dat dieren die op stal gaan het niet goed hebben; als ze daar gelukkig mee zijn dan vind ik het allemaal prima. Maar míjn dieren zijn blijer buiten dus..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:is een paard hebben wat 24/7 buitenstaat niet veel minder werk?
Gewoon een grote ruif,water, zoutblok...schuilhok en klaar.
Ik heb (omdat ik het zo wil)veel meer werk.Stallen schoonmaken,s'ochtend naar buiten,s'avonds weer naar binnen,dekens wisselen ,hoefjes schoonmaken,borstelen.Ben wel twee uur bezig per dag,en ik rij nieteens.
Soms heb ik het idee dat paarden natuurlijk houden niet ten zeerste voor het belang van het paard is maar meer voor de eigenaar....maar nu krijg ik waarschijnlijk heel veel mensen over mij heen.
unihorses schreef:vandaag nog een discussie gehad met mijn da. die vond dat het voor alle paarden beter was 24/7 buiten, en was er vrij stellig in dat er geen discussie bestaat over wel of niet goed. met aanpassingen kan IEDER paard 24/7 buiten
[***] schreef:unihorses schreef:vandaag nog een discussie gehad met mijn da. die vond dat het voor alle paarden beter was 24/7 buiten, en was er vrij stellig in dat er geen discussie bestaat over wel of niet goed. met aanpassingen kan IEDER paard 24/7 buiten
Nou, dat vind ik toch nogal wat hoor ...
Ja, die van mij kan inderdaad 24/7 buiten, maar vrolijk wordt ie er in ieder geval niet van.
Verder wel met je eens dat 24/7 buiten, als het goed gebeurd, echt wel veel werk isNiet alleen het voeren & mesten etc., maar ook alles nakijken, bijhouden & herstellen...
unihorses schreef:ik denk in alle kleuren van de regenboog hoor!
voor iederprobleem zie ik wel een oplossing daar is niks zwart wit aan![]()
waarom zouden ze het niet fijn vinden?
mika11 schreef:Nina_rex schreef:Binnen staan ze toch pas écht op postzegelstukjes?Je hebt echt geen enorme lappen grond nodig om tegemoet te komen aan de basisbehoeften van paarden!
Wel als je maneges/pensionstallen van 40 of meer paarden hebt.
Hoe hou je dat 's winters goed, met zoveel paarden op postzegelstukjes?
En hoe krijg je schuilmogelijkheden op postzegelstukjes voor zoveel paarden?
unihorses schreef:vandaag nog een discussie gehad met mijn da. die vond dat het voor alle paarden beter was 24/7 buiten, en was er vrij stellig in dat er geen discussie bestaat over wel of niet goed. met aanpassingen kan IEDER paard 24/7 buiten
Musique schreef:Hier staan de paarden in de zomer 24/7 buiten met een schuilstal, gewoon omdat wij vinden dat een paard nog steeds op het land hoort met genoeg gras. Alle paarden staan afzonderlijk in een wei om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. In de winter staan de wedstrijdpaarden 's nachts op stal. Dit komt in de eerste plaats omdat ze na het werk vaak nog bezweet zijn en ze dan niet buiten kunnen (wij trainen altijd 's avonds). Daarnaast vind ik het ook beter omdat sommige paarden niet in hun schuilstal gaan als het regent of heel koud is. Een paard in training is veel vatbaarder en ik zou niet graag een ziek paard hebben.
Overigens vind ik dat een paard sowieso op het land hoort en ik vind het dan ook heel zielig dat er nog steeds zoveel paarden zijn die 24/7 op stal staan. Ik kan dit begrijpen als er sprake is van een ziekte, blessure, etc. maar anders kan ik er met mijn hoofd niet bij. Als er geen plaats of geen geld is voor een stuk wei dan hoef je ook geen paard aan te schaffen
hwn schreef:Sees schreef:Hwn, maar hoe kan het dan dat je minder kruien hebt op de paddock dan in de wei als er evenveel paarden staan?
Heel simpel: is makkelijker scheppen in zand dan in gras, en mijn weides zijn 2 hectaren, mijn piste 800 m2, dus moet dan zoveel afstand niet afleggen.
Yamcha schreef:Denk dat je dat soort dingen per paard moet bekijken, het ene paard vindt het heerlijk, aan het andere paard is het niet besteed.
Ik heb mijn paard 's nachts op stal staan, en zij voelt zich daar prima bij. Heb ook 24/7 buiten geprobeerd, maar blijkbaar vindt ze 's nachts op stal staan fijner. En heeft niks te maken met voeren, ik voer net zo goed buiten. Dus of het voor élk paard het beste is, daar ben ik niet zo zeker van.
unihorses schreef:ik denk in alle kleuren van de regenboog hoor!
voor iederprobleem zie ik wel een oplossing daar is niks zwart wit aan![]()
waarom zouden ze het niet fijn vinden?