Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samblabla schreef:Kan iemand mij dan uitleggen hoe het dan kan dat paarden die de hele dag binnen staan en dan ineens naar buiten gaan (al is het voor een uur) opeens zo explosief zijn als ze de wei ingaan?![]()
Dan mist toch wat aan hun vrijheid toch?
thinka schreef:Samblabla schreef:Kan iemand mij dan uitleggen hoe het dan kan dat paarden die de hele dag binnen staan en dan ineens naar buiten gaan (al is het voor een uur) opeens zo explosief zijn als ze de wei ingaan?![]()
Ach ik ken er zat die dat ook doen die of elke dag buiten komen en zelfs paarden die na het werk of poetsbeurt terugkomen in de wei waar ze 24/7 staan ;)
xSlvna schreef:Samblabla schreef:Kan iemand mij dan uitleggen hoe het dan kan dat paarden die de hele dag binnen staan en dan ineens naar buiten gaan (al is het voor een uur) opeens zo explosief zijn als ze de wei ingaan?![]()
Dus zijn ze even zonder vrijheid geweest, en dus toch blij die vrijheid weer te hebben.
Samblabla schreef:Kan iemand mij dan uitleggen hoe het dan kan dat paarden die de hele dag binnen staan en dan ineens naar buiten gaan (al is het voor een uur) opeens zo explosief zijn als ze de wei ingaan?![]()
Fellor schreef:michelle___ schreef:Maar welke levensbehoeftes mist een paard wat op stal staat dan?
Krijgt toch ook eten, water, beweging? Een paard wat op de wei staat staat ook 9/10 keer stil met zijn neus in het gras..
Dat er serieus mensen zijn die er zo over denken...
xSlvna schreef:Dat zeg ik niet. Die paarden wordt hun vrijheid afgenomen, of dat nu voor 5 minuten is, of voor 16 uur. Zie je toch maar weer hoeveel een paard genieten kan van die vrijheid.
Soraya10 schreef:Hoeveel van deze topics hebben we al en het is een never ending story. Ik denk igg dat het per paard verschild hoe die het ervaart, maar idd is het mij ook opgevallen dat paarden die veel weidegang hebben vaak minder snel een blessure hebben dan paarden die veel stil staan op stal.