Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tine10 schreef:rommulus schreef:Omdat hij voor dek hengst zou gaan (zou ook goed gekeurd zijn)
En het ruinen hem waarschijnlijk zijn leven gaat kosten.
En ik heb geen last van hem en hij heeft ook geen last.
En hij heeft contact met andere paarden.
Dus mijn vraag waarom zou ik hem laten ruinen ?
Waarom zou het ruinen hem zijn leven kosten? Ik heb een van mijn hengsten op 10 jarige leeftijd laten castreren, de andere op 5 jarige leeftijd. Dan worden ze dus op de tafel (over de lies) gecastreerd ipv staand, want dat kan inderdaad met een oudere hengst niet meer.
Varekaj schreef:Oh, ik dacht dat er wel issues waren, mijn excuses![]()
Als ze geen problemen ermee hebben en hij is een schat van een paard dan geef ik je helemaal gelijk.
tine10 schreef:rommulus schreef:Omdat hij voor dek hengst zou gaan (zou ook goed gekeurd zijn)
Waarom zou het ruinen hem zijn leven kosten? Ik heb een van mijn hengsten op 10 jarige leeftijd laten castreren, de andere op 5 jarige leeftijd. Dan worden ze dus op de tafel (over de lies) gecastreerd ipv staand, want dat kan inderdaad met een oudere hengst niet meer.
svdijk schreef:tine10 schreef:
Omdat hij voor dek hengst zou gaan (zou ook goed gekeurd zijn)
Ho, wacht...
Ook een oudere hengst kan staand gecastreerd worden, heb ik zelf bij de hand gehad met een 7 jarige.
Het is wat lastiger, moeten echt flink aan de ballen trekken om ruimte te maken, maar onmogelijk is het niet.
Varekaj schreef:Kan ook gewoon aan de sfeer op die stal liggen, daarom niet persé aan hem of aan jou. Paarden nemen zo'n dingen algemeen over van elkaar, als er eentje begint zie je vaak dat de rest toch ook wat meegaat daarin. Hij is hengst en heeft dan ergens vast zijn instinct "er dreigt wat, moet ik mijn taak als verdediger oppakken?". Vraag is of je daar wat aan kan doen eigenlijk of zelfs moet want zolang hij ondanks alles prima te hanteren is vind ik het ook niet nodig.