[HK] creatief met je paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij wel eens crea met je paard ?

1 ja , elke dag een andere vlecht o.i.d.
50 (17%)
2 soms , als ik niks beters te doen heb .
205 (70%)
3 nooit , wat is het nut ???
36 (12%)

Totaal aantal stemmen: 291

Mossel

Re: [HK] creatief met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:57

Ik doe het ook met vingerverf, dat krijg je er het makkelijkste weer af

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:04

Ik ben het eens met Cherell0.. Maar nu we dan toch een HK topic zijn is het misschien wel leuk om ons even voor te stellen? Het heeft ook wel iets, een HK topic vol met creatieve paardenvlechters :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:14

ik had dan persoonlijk liever 2 aparte topics gehad , maar goed ... :o

ik zal als TS maar beginnen dan (mits niemand sneller typt :P )

ik ben cherell0 (echte naam vind ik niet belangrijk sorry)
ik ben 21jr hard op weg naar de 22jr
ik ben al heel lang met paarden in contact , maar sinds mijn 5 1/2 ong ben ik echt begonnen met rijden .
en mijn grootste punten :
ik ben autist , met FM (vorm van reuma) , perfectionist , zeer nieuwsgierig .

ik heb een shire merrie
vliegenschimmel merrie van 17jr. en 1,80 hoog .
een echte big mama , met (EIGEN)wijsheid en veel liefde .

meer info vragen staan altijd open (je kan me alles vragen , of er een antwoord komt is een 2e :P ;) )

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:29

Ja dat snap ik, dat was wel leuker geweest!

Dan zal ik mij ook maar even voorstellen. Ik ben Anouk, 17 (bijna 18 :D ) en rij nu 11 jaar paard. Ik ben er helaas een jaartje uit geweest vanwege school en een zieke pony. :( Na de zomervakantie start ik dan eindelijk aan de MBO opleiding Onderwijsassistent. Werken met kinderen/mensen vind ik leuk!

Ik rijdt sinds een paar maandjes een super leuke Tinker van net 5 jaar, Connor. Ook super eigenwijs, pakt alles wat los of vast zit beet. :') Maar wel een heel leergierig paard!

En net zoals Cherell0 zegt; Voor vragen sta ik open. :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:36

Ik kwam vanavond deze foto tegen. Heb jammer genoeg maar 2 foto's. Maar zo'n 4 jarige vind ik nooit meer. Die vond alles prima. Als er maar eten en aandacht was.

Afbeelding

Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 00:38

Overigens, het is geen echt HK topic. Het is een hk topic op vsw. Dan hoeven ze one-liners niet te modereren enzo. Maar je word nog steeds geacht gewoon ontopic te blijven enzo.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 08:46

Ik stel me wel even voor als ik achter de conp zit :p

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:28

Fair schreef:
Ik stel me wel even voor als ik achter de conp zit :p

Haha ik ook ;)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:55

Nou,

Ik ben Lotte
Woon in Sneek
Heb 2 verzorgshetlanders en 2 bijrijdpaardjes.
Jammer genoeg hebben 3 hele korte manen en 1 van de shetjes lekker lange manen :)
Rij nu 7/8 jaar op ruitersportcentrum sneek, met een hele gezellige groep.

Hou van tekenen, lijkt een beetje op cartoon, maar ben nu met schaduwen enzo bezig zodat het echter lijkt.

Voor de rest mag je mij ook alles vragen ;)

Misschien heb ik vandaag nog tijd om een foto te maken van de vlecht die ik bij die shet (Karel) altijd maak :)

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:24

Ik ga mij dan ook maar eens voorstellen ;)
Ik ben Daphne.
Ben 22 jaar en heb een zeer lieve zwarte Shire merrie May van 19 jaar.
Met lange manen en voorpluk.
Verder hou ik van lezen, muziek luisteren en creatief bezig zijn(met van alles van tekenen tot iets van kleding naaien).
Mochten jullie verder nog iets willen vragen, vraag maar raak ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:11

dan zal ik me ook maar voorstellen, ik ben margreet en vind dat dit totaal het doel van het topic voorbij schiet ;) het is alleen zodat reacties op het vlechtwerk niet getemd hoeft te worden

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:56

nou heb ik een vraagje en weet niet of jullie er antwoord op kunnen geven maar probeer het toch maar :)

De manen van mijn zwarte ventje verbranden door de zon en daardoor slijt de onderkant steeds af waardoor zijn manen steeds iets te kort zijn, blijven een beetje in een lelijke tussenlengte hangen
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 6822_n.jpg

Nou vroeg ik me af als ik hem in de vlechten zet of ik ze daartegen bescherm of dat het juist alleen maar sneller afbreekt als het verbrand?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:58

Dit heeft mijn verzorgshetlander ook! Als dat werkt, krijgt hij zeker een vlecht ;P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:02

ben zo bang dat dan de hele kwastjes afslijten en het uiteindelijk nog korter wordt of dat juist de bovenzijdes van de vlechten afslijten...owwww dillema's! Ik wil lange lange manen aan mijn ventje :)

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:14

Ik ga ook een hengstenvlecht of merrievlecht uitproberen bij mijn verzorgpony die ik dan op 13 juli (dan 3 weken) kan verzorgen :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:23

Het zijn niet echt vlechten. Maar wel een soort van creatief...

Dit was op buitenrit in de voetbalperiode...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:11

Ik ben Kaat, een meisje van 15 dat in België woont ;) Ik ben in het bezit van 2 leuke shetters en een Tinker. Meer over mij kan je op mijn profiel lezen :)

Vandaag men eerste hengstenvlecht gemaakt, best goed gelukt, al zeg ik het zelf :)) Is wel omhoog komen te staan, hij heeft nog even ermee mogen grazen.
Afbeelding

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:23

Woogy, heb je wel eens geprobeerd om alle dode punten er helemaal af te knippen en het opnieuw te laten groeien. Misschien met wat extra haarverzorging? Conditioner voor mensen erin? Ik roep maar wat hoor ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:32

ik doe nooit iets met de manen van de kinderen eigenlijk. maar weet niet of het nut gaat hebben die einden eraf te knippen gezien ze steeds opnieuw bruin worden van de zon en daardoor afbreken, denk dus als ik ze inkort dat het nog korter wordt.
Doe er wel wekelijks of om de week wat antiklit in omdat meneer heksenknopen krijgt en dan dus echt niets overhoudt.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:36

Nou hierbij stel ik me ook even voor :)
Bianca, 23 jaar en woon in Odijk (provincie Utrecht)
heb 3 hele lieve paardjes (gister nog 4 maar helaas mijn knappe mini hengstje verkocht gister)
- Maquavinci, schwarzwalder fuchs, merrie, 4 jaar
- Infinity, fjord, merrie, 1 jaar
- Kyara, mini shetlander (74 cm!), merrie, 8 jaar, drachtig van mijn mini hengstje Mogli (die dus gister verkocht is)

Ik werk 5 dagen in de week op een dressuurstal en daarbij heb ik mijn eigen pension :) (opstartend pension! site en dergelijke is in aanmaak, ook logo en stickers voor op de trailer zijn in de maak)
Ik heb een eigen weiland van 2 hectare wat er steeds beter uit gaat zien (toen ik het ging huren was het een grote bende..)

Morgen heb ik een fotoshoot met mijn paarden, daarna ga ik lekker vlechten :) Als er iets nieuws uit is gekomen (wat ik zelf een beetje goed gelukt vind) zal ik ze hier plaatsen!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:37

xTammyy schreef:
novito schreef:
@xTammyy sta jij bij de boschoeve??

Nee, toevallig zijn 3 van de 4 foto's daar gemaakt, ben er 3 keer op kamp geweest :)

haha ik herkende het :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:39

Woogy schreef:
ik doe nooit iets met de manen van de kinderen eigenlijk. maar weet niet of het nut gaat hebben die einden eraf te knippen gezien ze steeds opnieuw bruin worden van de zon en daardoor afbreken, denk dus als ik ze inkort dat het nog korter wordt.
Doe er wel wekelijks of om de week wat antiklit in omdat meneer heksenknopen krijgt en dan dus echt niets overhoudt.

Ik denk dat het slim is om eens te proberen met gewone normale vlechten, paar dagen laten zitten en dan weer opnieuw vlechten. Alleen uitpluizen en niet te ruw erdoorheen kammen. Bij de meeste paarden wil dit nog wel helpen :)
Let wel op dat je niet al te strak vlecht, succes!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:41

jullie gaan snel!!! er komen zulke leuke dingen voorbij.
kan iemand mij ff uitleggen wat het betekend HK (ja huiskamer topic) maar waarom is het veranderd??

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:54

Woogy schreef:

Ik zou er niet te veel en te vaak antiklit in doen. Hoor ook vaak dat dat juist slecht is voor de manen! Als je de manen meteen borstelt als je de vlechten eruit haalt en dan weer meteen een vlecht in doet dan is spray niet nodig.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:55

Lauraa90 schreef:
Woogy schreef:

Ik zou er niet te veel en te vaak antiklit in doen. Hoor ook vaak dat dat juist slecht is voor de manen! Als je de manen meteen borstelt als je de vlechten eruit haalt en dan weer meteen een vlecht in doet dan is spray niet nodig.

ik heb gehoord dat zonnebloemolie ook goed kon zijn..?