ingvdh schreef:ik vermoed dat ts dit heeft opgestart omdat ze ten einde raad is en een oplossing wil voor het probleem, ik vind dat ze zeer coulant naar de eigenaresse is geweest en dat die zich onterecht aangevallen voelt door TS. De andere hebben wel een mening over de eigenaresse en dat ze zich daardoor aangevallen voelt kan dat, maar dat heeft ze ook een beetje aan zichzelf te danken door voor een appel en een ei heel veel van haar pensionhouder te verwachten en zelf niet te willen investeren. (tot nu aan toe).
Als het mijn pony was geweest had die allang aan een ketting gestaan en was ik op zoek gegaan naar een mooie oplossing die wat permanter is. Van het geld dat ik uit zou sparen door de zeer goedkope stalling had ik zelf geïnvesteerd in een knap schrikapparaat en palen om de boel shet proof te maken, desnoods op een klein stukje proberen of het werkt en dan verder. Als laatste zou ik via mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering proberen de kosten voor de kapot gemaakt omgeheining te claimen voor de eigenaren van het land. Dat kost je namelijk niets en aangezien jij aansprakelijk bent voor je pony kan je hier gebruik van maken, daar is de verzekering namelijk voor, je betaald niet voor niets premie.
In de verkoop van het huis kan altijd opgenomen worden dat een deel van de omheining en stroomapparaat meegenomen worden.
Aan TS, zoals zovelen hebben geschreven, de draden zoals ze nu hangen hebben geen enkel nut, strak spannen en prikkeldraad weg!
Dat bedoel ik dus inderdaad allemaal. Precies mijn gedachte.
Gister heb ik na alle berichten nog eens door te hebben gelezen ál het prikkeldraad verwijderd. Daarnaast ook mest en oud hooi weg gehaald. De wei word binnenkort gesleept (als het weer ff geregend heeft.)
Eigenaresse heeft haar paarden nog wel achter prikkeldraad staan. Maar dat is haar keuze. Als haar paarden zich daar aan verwonden, is dat ook haar keuze.
Ik heb besloten dat ik dat niet meer wil en dat ik het risico niet meer wil lopen.
Mijn vader heeft ook een nieuwe rol draad geregeld en vanmiddag gaan wij de hele breedte van de wei vernieuwen.
Nieuwe isolatoren, andere palen, schrikapparaat geregeld etc. De paarden staan daarom tijdelijk op een andere wei of stal totdat het allemaal klaar is en het stroom er op gaat.
Pony komt dan niet meer in die wei, kans dat het weer gesloopt word, is te groot...
Wil het risico ook niet meer lopen dat alles weer kapot is omdat mijn (super lieve) vader het nog een keer gaat betalen.
Hoop dat jullie mij ook een beetje begrijpen! Heb het beste met m'n knollies voor, maar jullie zicht op onze wei was wel even een eye-opening en daarom heb ik alles omgegooid en drastisch veranderd. Jammer dat sommige dat nog niet inzien en vinden dat ik niets met tips en adviezen doe, terwijl ik juist alles wat hier gezegd, heb opgenomen en daar wat mee heb gedaan!