Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 08:59

ingvdh schreef:
ik vermoed dat ts dit heeft opgestart omdat ze ten einde raad is en een oplossing wil voor het probleem, ik vind dat ze zeer coulant naar de eigenaresse is geweest en dat die zich onterecht aangevallen voelt door TS. De andere hebben wel een mening over de eigenaresse en dat ze zich daardoor aangevallen voelt kan dat, maar dat heeft ze ook een beetje aan zichzelf te danken door voor een appel en een ei heel veel van haar pensionhouder te verwachten en zelf niet te willen investeren. (tot nu aan toe).

Als het mijn pony was geweest had die allang aan een ketting gestaan en was ik op zoek gegaan naar een mooie oplossing die wat permanter is. Van het geld dat ik uit zou sparen door de zeer goedkope stalling had ik zelf geïnvesteerd in een knap schrikapparaat en palen om de boel shet proof te maken, desnoods op een klein stukje proberen of het werkt en dan verder. Als laatste zou ik via mijn eigen aansprakelijkheidsverzekering proberen de kosten voor de kapot gemaakt omgeheining te claimen voor de eigenaren van het land. Dat kost je namelijk niets en aangezien jij aansprakelijk bent voor je pony kan je hier gebruik van maken, daar is de verzekering namelijk voor, je betaald niet voor niets premie.

In de verkoop van het huis kan altijd opgenomen worden dat een deel van de omheining en stroomapparaat meegenomen worden.

Aan TS, zoals zovelen hebben geschreven, de draden zoals ze nu hangen hebben geen enkel nut, strak spannen en prikkeldraad weg!

Dat bedoel ik dus inderdaad allemaal. Precies mijn gedachte.
Gister heb ik na alle berichten nog eens door te hebben gelezen ál het prikkeldraad verwijderd. Daarnaast ook mest en oud hooi weg gehaald. De wei word binnenkort gesleept (als het weer ff geregend heeft.)
Eigenaresse heeft haar paarden nog wel achter prikkeldraad staan. Maar dat is haar keuze. Als haar paarden zich daar aan verwonden, is dat ook haar keuze.
Ik heb besloten dat ik dat niet meer wil en dat ik het risico niet meer wil lopen.
Mijn vader heeft ook een nieuwe rol draad geregeld en vanmiddag gaan wij de hele breedte van de wei vernieuwen.
Nieuwe isolatoren, andere palen, schrikapparaat geregeld etc. De paarden staan daarom tijdelijk op een andere wei of stal totdat het allemaal klaar is en het stroom er op gaat.
Pony komt dan niet meer in die wei, kans dat het weer gesloopt word, is te groot...
Wil het risico ook niet meer lopen dat alles weer kapot is omdat mijn (super lieve) vader het nog een keer gaat betalen.

Hoop dat jullie mij ook een beetje begrijpen! Heb het beste met m'n knollies voor, maar jullie zicht op onze wei was wel even een eye-opening en daarom heb ik alles omgegooid en drastisch veranderd. Jammer dat sommige dat nog niet inzien en vinden dat ik niets met tips en adviezen doe, terwijl ik juist alles wat hier gezegd, heb opgenomen en daar wat mee heb gedaan!
Laatst bijgewerkt door Giolli op 09-04-13 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:01

Gini schreef:
Het lijkt precies alsof TS niet nee durft zeggen. Wat ook niet verwonderlijk is gezien het feit ze ook eigenlijk niets te vertellen heeft (zijzelf minderjarig, meerderjarige eigenares huurt de grond van vader). Ik kan me ook voorstellen dat deze kwestie wel wat voor discussie thuis gezorgd heeft. De vader die het al lang beu is en geen investeringen meer wil doen.

En sorry, eigenares van pony, maar ik vind dat jij een rare gedachtengang hebt. Heel nobel natuurlijk dat je meehelpt met touwtjes aan elkaar zitten frutselen, maar iedereen weet dat dat nutteloos is. Als een stevige, degelijke omheining jouw pony niet kan houden, dan kan een ineengeknutselde dat zeker niet. En dan zeg je dat als TS haar paarden uitbreken dat dat haar schuld is? Daar had ik zeer zeker een offline gesprek met jou gehad en ik weet niet of je pony nog in mij wei had mogen staan. Stel je voor: dat je twee jaar lang met je handen in het haar zit omdat heel je mooie omheining aan gort ligt, je paarden raken gewond en dan kwakt de huurder zo een opmerking in je nek. Houd je handjes echt bijeen met een verhuurder als TS en haar vader. Bij mij had je al lang je spulletjes mogen pakken.

Juist, en dat probeer ik ook vaak duidelijk te maken. Weinig geld, voor veel lasten. ;)
Ik heb niets te zeggen, maar probeer het wel juist te doen maar langzaam aan ben ik het zat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:02

Ragdollcat schreef:
Ik vind dat de eigenaar van de pony wel wat te ver gaat door te zeggen dat de keuze is van haar paarden die uitbreken of hangen.

Het is immers veroorzaakt door de pony en ik vind niet dat de TS alles moet aanpassen voor 1 pony dat in pension is en dus niet van haar is, ik zou zeggen tegen de eigenaar van de probleempony: ga maar een ander plek zoeken.

Maar als ik ergens betaal om er gestald te staan, verwacht ik wel dat de draad deugt. het is nu 1 bij elkaar geraapt zooitje. Logisch dat er pony`s zijn die dan uitbreken.

Soms moet je gewoon investeren om iets goed te krijgen. Desnoods verkoop je het weer als het huis ook verkocht is.
Evt stalgeld iets omhoog om dit op langere termijn terug te verdienen. Dit heeft nu niet alleen voor haar pony`s voordelen maar ook die van jou. je veulen heeft ontzettend veel geluk gehad, als de pezen door waren had je een groter probleem gehad, een dood paard
dan kun je beter nu 500- euro investeren in nieuw koord, apparaat had je al zei je hiervoor ergens, dan nieuwe lange grondpen erin en klaar.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 09-04-13 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:02

Wat een nare wending heeft dit topic genomen met dat gekissebis -O-

In het begin gaf je al aan dat verhuizing van de shet geen optie was, dus ben daar verder niet op ingegaan omdat ik dacht dat het vanwege de vriendschap was , echter daarvan is m.i. weinig sprake meer :o

Vanwaar niet gewoon een ander plekje zoeken dan ?
Ben je van een hoop ergernissen af en kun je je wei afzetten en indelen zoals voor jouw paarden goed en VEILIG is !

Laat je vooral niet gek maken en laat je ook niet verleiden tot het gebruiken van dieronvriendelijke en levensgevaarlijke zaken als prikkeldraad :n

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:04

Lynn_Nikita schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik vind dat de eigenaar van de pony wel wat te ver gaat door te zeggen dat de keuze is van haar paarden die uitbreken of hangen.

Het is immers veroorzaakt door de pony en ik vind niet dat de TS alles moet aanpassen voor 1 pony dat in pension is en dus niet van haar is, ik zou zeggen tegen de eigenaar van de probleempony: ga maar een ander plek zoeken.

maar als ik ergens betaal om er gestald te staan, verwacht ik wel dat de draad deugt. het is nu 1 bij elkaar geraapt zooitje. Logisch dat er pony`s zijn die dan uitbreken.

Snap ik volkomen! Zou ik ook eisen en verwachten als ik ergens stond. Ookal betaalde ik maar een tientje, het moet gewoon goed zijn. Maar dat was het ook, toen de pony hier net stond. Alles wat niet deugt heeft pony lief zelf veroorzaakt. Er stond stroom op, zaten geen gaten en er was geen prikkeldraad. Gewoon 3 lagen draad, nette palen, alles goed onderhoud. Totdat.. ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:07

Dan is er iets niet goed geweest met de stroom, als er netjes 3 draden met flinke stroom erop staan, komt geen enkel paard of pony eraan. dan heeft de spanning al niet goed gezeten. bij het groene hekwerk zie ik ook geen draden, hebben deze er wel voorgezeten? Ik zie namelijk nergens isolatoren daar in de buurt staan. Bij de eerste schaden meteen goed moeten aanpakken en niet laten doorgaan tot hoe het er nu uitziet

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:10

Als je een pensionner aanneemt heb je inderdaad als pensionhouder te zorgen voor een DEUGDELIJKE omheining voor de betreffende dieren. JIJ kiest ervoor een shet aan te nemen, dan heb JIJ inderdaad de verantwoording voor een deugdelijke omheining te zorgen. Wil je dat niet, dan wijs de pensionner het gat van de deur. Zo simpel is het gewoon. TENZIJ je vantevoren anders afspreekt.

Ik lees dat het beestje keurig achter het stroomdraad bleef staan toen er stroom op stond (ondanks dat de palen erg ver uit elkaar staan). Vervolgens ging de klok stuk en hebben jullie geen nieuwe gekocht??? Sorry, maar hoe verzin je dat? En dan die shet de schuld geven dat ie overal uitbreekt! Echt de omgekeerde wereld dit. Lapmiddelen gebruiken als prikkeldraad in plaats van er weer stroom op te zetten, echt onbegrijpelijk vind ik dat.

En nee, een gaas omheining zonder stroom is geen deugdelijke paardenomheining. Dat sommige paarden daar keurig achterblijven zonder er aan te schuren maakt nog niet dat het ineens deugdelijk is. Jeetje, wat zijn jullie stug en koppig zeg om daar niet gewoon een paar stroomdraadjes (MET stroom erop natuurlijk) voor te spannen.

Gelukkig dat er nu eindelijk een klok gekocht is, jammer dat ondertussen de omheining vernacheld is door dit uitstel. Jammer ook dat de onderlinge relaties nu duidelijk op spanning staan door deze eigenwijsheid.
Hopelijk gaat het nu beter en gaan jullie ook voor de shet en het andere paard een stuk wei afzetten met een aantal lagen stroomdraad op die klok (met palen om de 4 meter). Jullie zijn nu op de goede weg, echt nog even doorzetten met de gedachtenverandering en ook de goede verhoudingen weer herstellen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:12

Lynn_Nikita schreef:
Dan is er iets niet goed geweest met de stroom, als er netjes 3 draden met flinke stroom erop staan, komt geen enkel paard of pony eraan. dan heeft de spanning al niet goed gezeten. bij het groene hekwerk zie ik ook geen draden, hebben deze er wel voorgezeten? Ik zie namelijk nergens isolatoren daar in de buurt staan. Bij de eerste schaden meteen goed moeten aanpakken en niet laten doorgaan tot hoe het er nu uitziet

Nee, die hebben daar niet gezeten. Ik ging er namelijk niet vanuit dat een shetlandpony van hooguit een meter toen die tijd zich een weg zou graven ONDER het gaas door. Niet echt waar ik mezelf op had voorbereid. Als ik dat allemaal van te voren had geweten, had ik het of aangepast, of pony lief was hier niet gekomen. Maar daar heb ik nu helaas niets meer aan...

Het is ook allemaal heel vriendschappelijk gegaan, zonder echt over de concequenties na te denken.
" Mag mijn pony bij jullie staan voor een bepaald bedrag in de maand?"
" Ja, dat kan wel. Zal het even met Pa overleggen."
"Pa vind t goed"
"Oke, *kwak* pony in de wei."

Kortom, we hebben nooit veel dingen afgesproken. Later die tijd wel een contract opgesteld, maar daar staat ook niets in over omheining. Misschien wel iets over schade, ik zal het vanmiddag eens nakijken.
Dat komt omdat we gewoon vriendinnen waren en alles voor zich sprak.
Achteraf zou ik dit nooit zo een tweede keer doen... Maarja, achteraf. -O-
We hadden gewoon betere afspraken moeten maken, maar helaas hebben we daar nu niets meer aan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:13

Volgens mij is er onderling inderdaad meer spanning dan er op de draden staat :))

Maar nogmaals: accepteer GEEN prikkeldraad op je terrein, ook niet in het gedeelte van de huurster :n

Je eigen paarden kunnen altijd uitbreken en ermee in aanraking komen ( buiten dat zou ik ook gewoon niet willen dat andermans paarden er onveilig bij stonden, maar dat terzijde ... )

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:18

NiFallor schreef:
Als je een pensionner aanneemt heb je inderdaad als pensionhouder te zorgen voor een DEUGDELIJKE omheining voor de betreffende dieren. JIJ kiest ervoor een shet aan te nemen, dan heb JIJ inderdaad de verantwoording voor een deugdelijke omheining te zorgen. Wil je dat niet, dan wijs de pensionner het gat van de deur. Zo simpel is het gewoon. TENZIJ je vantevoren anders afspreekt.

Ik lees dat het beestje keurig achter het stroomdraad bleef staan toen er stroom op stond (ondanks dat de palen erg ver uit elkaar staan). Vervolgens ging de klok stuk en hebben jullie geen nieuwe gekocht??? Sorry, maar hoe verzin je dat? En dan die shet de schuld geven dat ie overal uitbreekt! Echt de omgekeerde wereld dit. Lapmiddelen gebruiken als prikkeldraad in plaats van er weer stroom op te zetten, echt onbegrijpelijk vind ik dat.

En nee, een gaas omheining zonder stroom is geen deugdelijke paardenomheining. Dat sommige paarden daar keurig achterblijven zonder er aan te schuren maakt nog niet dat het ineens deugdelijk is. Jeetje, wat zijn jullie stug en koppig zeg om daar niet gewoon een paar stroomdraadjes (MET stroom erop natuurlijk) voor te spannen.

Gelukkig dat er nu eindelijk een klok gekocht is, jammer dat ondertussen de omheining vernacheld is door dit uitstel. Jammer ook dat de onderlinge relaties nu duidelijk op spanning staan door deze eigenwijsheid.
Hopelijk gaat het nu beter en gaan jullie ook voor de shet en het andere paard een stuk wei afzetten met een aantal lagen stroomdraad op die klok (met palen om de 4 meter). Jullie zijn nu op de goede weg, echt nog even doorzetten met de gedachtenverandering en ook de goede verhoudingen weer herstellen.

Zoals ik in mijn vorige reactie al zei, heb ik inderdaad vanaf het begin mij zelf niet goed verdiept in wat een shet allemaal uit kan halen. :=
De accu is niet kapot gegaan. Het draad is kapot gegaan waardoor het stroom niet meer geleide, wat ik ook meerdere keren heb uitgelegd...

1 ding is zeker, pony lief komt niet meer in de wei bij het draad. Blijft gewoon achter de eigen materialen van de eigenaresse.
Zoals ik al zei, dat zij beslist dat haar paarden achter prikkeldraad moeten, dat is aan haar. Niet aan mij :)
Ik heb nooit aan de wei geprutst met stro touwtjes, longeerlijnen, prikkeldraad etc. Dat is niet mijn oplossing geweest.
Mijn oplossing was aan de ketting, maar hier wou eigenaresse niet in mee gaan.

Nogmaals, voordat de pony hier kwam was het allemaal in orde. Misschien had het menig paard niet tegen gehouden. Maar mijn paarden wel.
We hadden gaas, zonder stroom. en in de andere wei, 3 lagen stroom draad met stroom.
Eigenaresse had ook van te voren kunnen zeggen; allemaal leuk en aardig. Maar dit gaat mijn pony niet tegen houden! Willen jullie dit veranderen? En als jullie daar niet voor in zijn, dan zoek ik een andere plek.
De enorme ravage dat het nu is geworden, is puur omdat pony alles gesloopt heeft.
Zoals ik al zei, staan hier geen paarden meer in. Dat is te gevaarlijk. ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:19

Shirley schreef:
Volgens mij is er onderling inderdaad meer spanning dan er op de draden staat :))

Maar nogmaals: accepteer GEEN prikkeldraad op je terrein, ook niet in het gedeelte van de huurster :n

Je eigen paarden kunnen altijd uitbreken en ermee in aanraking komen ( buiten dat zou ik ook gewoon niet willen dat andermans paarden er onveilig bij stonden, maar dat terzijde ... )

:') Grappig die, en zo waar. -O-

Goed idee trouwens, om al het prikkeldraad van het erf af te halen. Ik zal dit eens met mijn vader bespreken... Gevaarlijk blijft het namelijk altijd.

Edit; Het is écht niet bedoeld om eigenaresse zwart te maken, tips in de wind slaan, te bekvechten en kissebissen via dit topic.
Dus hoop dat moderatoren dit in de gaten houden en het topic niet meteen zullen sluiten.
Het is eigenaresse's eigen verantwoording om ook in dit topic te reageren ipv. mij een pb te sturen, of een sms, of een belletje, of gewoon in mijn gezicht.
Dan wil ik ook gewoon graag kunnen reageren op eigenaresse's reactie in dit topic.
Bekvechten met haar, dat doe ik zelf. En ik ben heel blij met jullie reactie's en tips en zoals ik al vaker heb aangegeven ga ik ze zeker gebruiken, en heb ik ook al gedaan.

Heel erg bedankt iedereen! Verdere tips en adviezen, mogen binnen blijven komen. :)
Laatst bijgewerkt door Giolli op 09-04-13 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:23

Giolli schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Nee, die hebben daar niet gezeten. Ik ging er namelijk niet vanuit dat een shetlandpony van hooguit een meter toen die tijd zich een weg zou graven ONDER het gaas door. Niet echt waar ik mezelf op had voorbereid. Als ik dat allemaal van te voren had geweten, had ik het of aangepast, of pony lief was hier niet gekomen. Maar daar heb ik nu helaas niets meer aan...

Het is ook allemaal heel vriendschappelijk gegaan, zonder echt over de concequenties na te denken.
" Mag mijn pony bij jullie staan voor een bepaald bedrag in de maand?"
" Ja, dat kan wel. Zal het even met Pa overleggen."
"Pa vind t goed"
"Oke, *kwak* pony in de wei."

Kortom, we hebben nooit veel dingen afgesproken. Later die tijd wel een contract opgesteld, maar daar staat ook niets in over omheining. Misschien wel iets over schade, ik zal het vanmiddag eens nakijken.
Dat komt omdat we gewoon vriendinnen waren en alles voor zich sprak.
Achteraf zou ik dit nooit zo een tweede keer doen... Maarja, achteraf. -O-
We hadden gewoon betere afspraken moeten maken, maar helaas hebben we daar nu niets meer aan.

Kijk, en dat is netjes dat je nu toegeeft dat jullie het niet goed doordacht hebben. Nu echt even doorzetten en jullie verantwoording nemen:
- Of jullie zorgen voor een (ècht) deugdelijke omheining voor paarden en shet (evt. icm een huurverhoging)
- Of jullie maken nieuwe afspraken met de pensionner (en zetten dat ook op papier)
- Of jullie vragen de pensionner te vertrekken

Vergeet niet dat jullie aansprakelijk kunnen worden gesteld voor schade in geval van een ongeluk (veroorzaakt door loslopende paarden/shet) wanneer blijkt dat jullie geen deugdelijke omheining hebben!

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:27

Klopt. Wij hebben ook geprobeerd de schade terug te halen bij de verzekering van de eigenaresse en pony, maar aangezien de pony niet verzekerd is kunnen wij deze kosten helaas niet terug halen.

Mijn vader gaf aan dat in vorig jaar lente ook wat lammetjes overleden zijn door de pony. Hij heeft dit zelf gezien en heeft toen nog 'er met een stok achter aan gejaagd' maar helaas waren de lammetjes al dood.
(Heb hier ook foto's van, voor de verzekering dachten we toen.) Maar helaas is dat er ook nog niet van gekomen terwijl er toch al behoorlijk wat kosten zijn gemaakt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:29

Dat is niet waar, hoor, pony kan dan wel niet verzekerd zijn voor bijvoorbeeld ziektekosten, maar schade die hij veroorzaakt kan wel degelijk verhaald worden op de eigenaar :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:32

Shirley schreef:
Dat is niet waar, hoor, pony kan dan wel niet verzekerd zijn voor bijvoorbeeld ziektekosten, maar schade die hij veroorzaakt kan wel degelijk verhaald worden op de eigenaar :j

Ik weet niet precies hoe het zit, mijn vader had het er over dat de pony onder gewoon WA verzekering kon net als huisdieren.
Eigenaresse gaf aan dat dit zo was, maar helaas is dat nog niet geregeld.
Als ze hem nu verzekerd, zal de pony de afgelopen 6 maanden schade vrij moeten zijn....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:34

de pony valt gewoon onder wa, dus dat is onzin, als deze schade maakt aan bv een auto wordt dit gewoon vergoed. Hoef je geen aparte verzekering voor af te sluiten, maar je moet natuurlijk zelf wel wa hebben, Hoe oud is de eigenaresse? Onder 18 val je namelijk onder je ouders.

Maar aangezien ze bij jullie betaald gestald staat is dit jullie verantwoording, niet die van de pony
helaas zul je als pensionhouder soms wat moeten investeren. Heb ik ook gehad, pony was erg paniekering en ging vaak door de draad heen. Aantal dingen moeten aanpassen, ook toen er een shet bijkwam ( extra draadje)
Scheelt dat je op een pensionstal normaal meer zou betalen als nu, maar dat houd ook in dat je moet investeren in het weide onderhoud en daar hoort de draad ook bij.

die 95- euro krijg je elke maand, hiervan zul je ook je weide moeten onderhouden, dus zoals iemand anders al noemde

- of alles in orde maken nu en evt stalgeld omhoog-
- pensionklant weg, maar ook dan zul je de prikkeldraad ed weg moeten halen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 09-04-13 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:36

Lynn_Nikita schreef:
de pony valt gewoon onder wa, dus dat is onzin, als deze schade maakt aan bv een auto wordt dit gewoon vergoed. Hoef je geen aparte verzekering voor af te sluiten, maar je moet natuurlijk zelf wel wa hebben, Hoe oud is de eigenaresse? Onder 18 val je namelijk onder je ouders.

Maar aangezien ze bij jullie betaald gestald staat is dit jullie verantwoording, niet die van de pony
helaas zul je als pensionhouder soms wat moeten investeren. Heb ik ook gehad, pony was erg paniekering en ging vaak door de draad heen. Aantal dingen moeten aanpassen, ook toen er een shet bijkwam 9 extra draadje)
Scheelt dat je op een pensionstal normaal meer zou betalen als nu, maar dat houd ook in dat je moet investeren in het weide onderhoud en daar hoort de draad ook bij.

Weide onderhoud snap ik... Maar dat vind ik anders dan schade.
Fijn dat het schijnbaar toch mogelijk is, dan gaan wij proberen alle kosten terug te halen.
Als wij daadwerkelijk zoveel verantwoording voor de pony moeten dragen, vraag ik me af of dit voor mijn vader nog wel te doen is om dit te blijven betalen voor een pension klant voor zo weinig stalgeld. Dan zou of dat drastisch moeten verhogen, of mijn vader moet beslissen geen pensionklanten meer te willen.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 09-04-13 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:37

weideonderhoud valt zoiets ook onder, jullie zijn laks geweest door na de eerste keer draad stuk niet meteen goede maatregelen te nemen, en het zo uit de hand te laten lopen,

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:38

Lynn_Nikita schreef:
weideonderhoud valt zoiets ook onder, jullie zijn laks geweest door na de eerste keer draad stuk niet meteen goede maatregelen te nemen, en het zo uit de hand te laten lopen,

Klopt. Daar is het allemaal mee begonnen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:39

dus, was het de eerste keer maar een kleinigheidje, en is er niks mee gedaan, en is het daarna uit de hand gelopen en is er meer vernield ( logisch als er geen stroom meer op staat) en moet je nu meer vervanger dan eigenlijk nodig zou zijn

wat gebeurd er met de 95- euro die jullie elke maand ontvangen? zal niet alleen maar voerkosten zijn, wat gebeurd er met het geld wat overblijft?
als ze er al een jaar staat, zou je toch zeker 50- per maand overhouden. daar had je nu 600- voor gehad en mooi kunnen investeren in de omheining

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:41

Lynn_Nikita schreef:
dus, was het de eerste keer maar een kleinigheidje, en is er niks mee gedaan, en is het daarna uit de hand gelopen en is er meer vernield ( logisch als er geen stroom meer op staat) en moet je nu meer vervanger dan eigenlijk nodig zou zijn

wat gebeurd er met de 95- euro die jullie elke maand ontvangen? zal niet alleen maar voerkosten zijn, wat gebeurd er met het geld wat overblijft?

Hier zit hooi, land en stalling bij in. Het geld gaat naar mijn vader dus ik weet niet wat hij hier mee doet. :)
Over het geld heb ik werkelijk niets te zeggen.. wat ik ook niet gek vind.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:41

Gisteren toevallig ook een shettenuitbreekprobleem gehoord die man heeft uiteindelijk een singeltje omgedaan met een ijzerdraadje die de huid raakt en een cm of 20 omhoog. Scheen eruit te zien als een teletubbie maar het bleek zeer effectief :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:56

MarjanB schreef:
Gisteren toevallig ook een shettenuitbreekprobleem gehoord die man heeft uiteindelijk een singeltje omgedaan met een ijzerdraadje die de huid raakt en een cm of 20 omhoog. Scheen eruit te zien als een teletubbie maar het bleek zeer effectief :D

Goh, wat een idee. := Heb dat nu vaker langs zien komen hier. Misschien is dat inderdaad wel een idee!

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:17

TS, respect voor je manier van reageren, ook op reacties naar je pensionklant/vriendin. Dat respect kan ik niet opbrengen voor de reactie van jullie pensionklant naar jullie (dat hoort niet op bokt maar gewoon direct naar betrokkenen). Vraag je vader of hij het stalgeld kan verdubbelen oid, dan vertrekt ze om die reden en kunnen jullie vriendinnen blijven. Anders ben ik bang dat dit niet lang goed gaat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:18

Ja had het ook al geopperd, die man had het eerst geprobeerd met een draad aan het halster maar de shetten namen een aanloop, hoofd naar beneden en zoefden er zo onder door. Met de singel bleven ze hangen en kregen ze een flinke opdonder :')