Opzegtermijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:05

tinkerplein schreef:
Nikass,wat moet een pensionhouder dan betalen als iemand een trap van een paard krijgt?Dat is toch je eigen verantwoording.?

Ik den k dat de 'pensionhouders'die hier (niet alleen door jou hoor!)beschreven worden miss meer hobbyboeren zijn?
Ik zal echt nooit en te nimmer een paard minder goed verzorgen omdat het weggaat,heeft het paard toch helemaal niks mee te maken?Hoop alleen maar dat ie op zijn nieuwe plekje goed terecht komt.

Enne,ik wil echt mijn zakken niet vullen over de ruggen van de paarden hoor.Als je niks met paarden hebt kun je dit ook niet doen,soms moet je dag en nacht klaarstaan(bijv ziek paard,geboorte)

Nee, ik heb het hier over een FNRS manege!
* De ruiter reed op een paard in de binnenbak. De eigenaresse reed op een nieuw paard ook in de bak. Zij passeerde de ruiter aan de binnenkant waarbij het paard uithaalde en haar vol op haar been raakte. In dit geval is de eigenaresse aansprakelijk en moet hun verzekering betalen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:07

lady62 schreef:
tinkerplein schreef:
Nikass,wat moet een pensionhouder dan betalen als iemand een trap van een paard krijgt?Dat is toch je eigen verantwoording.?

Ik den k dat de 'pensionhouders'die hier (niet alleen door jou hoor!)beschreven worden miss meer hobbyboeren zijn?
Ik zal echt nooit en te nimmer een paard minder goed verzorgen omdat het weggaat,heeft het paard toch helemaal niks mee te maken?Hoop alleen maar dat ie op zijn nieuwe plekje goed terecht komt.

Enne,ik wil echt mijn zakken niet vullen over de ruggen van de paarden hoor.Als je niks met paarden hebt kun je dit ook niet doen,soms moet je dag en nacht klaarstaan(bijv ziek paard,geboorte)

Ik denk ook inderdaad dat dat het misverstand is dat veel mensen maken.
De meesten mensen die hier reageren hebben een of meerdere negatieve ervaringen.
Dat wil niet zeggen dat de meeste stallen slecht zijn.
Een goede pensionstal heeft wel degelijk hart voor het paard en die zijn er genoeg.
Net zo goed dat er negatieve ervaringen zijn met pensionklanten want dat gebeurt ook net zo goed.
Terwijl er ook klanten zijn die super zijn en altijd netjes op tijd betalen en fijn in omgang.

Natuurlijk zijn er ook goede stallen, zonder twijfel. Maar het gaat hier niet om één vervelende ervaring op één stal ofzo. Het is hier huilen met de pet op in regio Amsterdam, is mijn mening.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:41

Ik heb met mijn voormalige paard op meerdere stallen gestaan. Eerst in regio gelderland op een -doe-het-zelf-stal-, waarbij de eigenaar geen echte paardenman was. Daar best wel wat 'problemen' gehad, maar met normaal communiceren heb ik daar toch altijd met heel veel plezier gestaan en heeft mijn paard daar altijd puik gestaan. Netjes een maand vantevoren opgezegd.
Daarna verhuist naar Zuid-Holland (hoi, Ruitje, even zwaaien! Van haflinger Moonlight, al is het lang geleden) naar een all-incl stal, waar ik ook heerlijk heb gestaan. Alleen woonde ik zelf nog niet in die regio toen mijn paard er al kwam staan (ik werkte daar al wel) en toen we eenmaal een huis hadden gevonden, vond ik de afstand te groot, dus heb ik een stal dichterbij gezocht. Ook gewoon een maand van tevoren opgezegd en ook daar NOOIT iets gemerkt van een mindere verzorging van mijn paard of een andere behandeling van mezelf.
In de regio van Delft ook op een prima stal gestaan, heel gezellig en ook daar met normaal communiceren probleempjes op kunnen lossen, want meningen en ideeën verschillen nou eenmaal wel eens. Ook daar een maand van tevoren opgezegd en ook daar wederom niets gemerkt van ander gedrag naar mij of mijn paard toe. Ik ging daar overigens weg, omdat ik weer terug ging naar Gelderland.

En in Gelderland weer op stal 1 terecht gekomen. Ik was daar tenslotte op een normale manier weg gegaan en ben ook nooit vreemd aangekeken op het terug komen. En heb daar in die tijd weer heerlijk gestaan, tot ik mijn paardje vanwege financiele redenen moest verkopen.

Ik heb dus wel heel wat speurtochten naar stallen gehad en het gevoel moet wel goed zijn, maar verder ga ik er altijd vanuit dat de pensionhouder mij en mijn paard netjes behandelt en mag hij (of zij) er vanuit gaan dat ik hetzelfde respect naar hem (of haar) zal opbrengen. Lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk. Ik weiger om negatief te denken en er al bij voorbaat vanuit te gaan dat ik of mijn paard er de dupe van zullen worden.

Dus een maand opzegtermijn vind ik heel redelijk. Mocht een pensionhouder je paard echt verwaarlozen, dan zou ik hem/haar er op aanspreken en kijken of je er samen uit kunt komen en anders heeft hij/zij toch serieus een probleem, want dan word mij niet geleverd waar ik voor betaal.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:00

Hey zeg, wat leuk! In welke stal stond je? Ik kan je nu zo 123 niet meer herinneren, zal het eens aan mijn ouders vragen, misschien dat die het nog weten!

Ik vraag mij ook echt af wat voor stallen er dan in de regio Amsterdam zitten, zijn dat vooral hobbystallen o.i.d.? Als bedrijf maak je toch gewoon je naam en inderdaad de kans dat iemand terugkomt stuk.

Ervanuitgaande dat de klant zelf netjes blijft natuurlijk ;)

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:41

Wij hebben een pensionstal, maar ik vind het niet meer als normaal. Aangezien je kan rekening houden dat er iemand weg gaat. En mocht je wat met de eigenaar hebben, daar word zeker het paard de dupe niet van.

lady62

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:35

Is het niet zo dat de mensen alleen kijken naar de prijs en het voer en mesten ed.
En daardoor vaak terechtkomen bij de niet professionele stallen of stallen waar veel mis is.
De slechtere stallen gaan echt wel van mond tot mond dus ik snap eigenlijk niet goed dat je bij een slechte stal terecht kunt komen als je je van te voren goed informeert.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:15

lady62 schreef:
Is het niet zo dat de mensen alleen kijken naar de prijs en het voer en mesten ed.
En daardoor vaak terechtkomen bij de niet professionele stallen of stallen waar veel mis is.
De slechtere stallen gaan echt wel van mond tot mond dus ik snap eigenlijk niet goed dat je bij een slechte stal terecht kunt komen als je je van te voren goed informeert.

Stallen kunnen ook verslechteren...
Ik heb het hier oa over een fnrs manege. Paarden staan in vieze stallen (volpension, je mag er niets zelf aan doen) en krijgen weinig en vies snelweg-kuil. Er wordt erg goed les gegeven, maar daarna houdt het op. Als je voorzichtig wat kritiek probeert te uiten kun je vertrekken en wordt je paard in de resterende tijd nog maar af en toe gevoerd en zeker niet uitgemest.

Bij een doe het zelf stal worden de paarden na opzegging nog wel goed verzorgd maar wordt de eigenaar getreiterd en vernederd. De pensionhouder kan het niet uitstaan wanneer je zijn stal niet perfect vindt en daarom weggaat.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:12

ruitje schreef:
Hey zeg, wat leuk! In welke stal stond je? Ik kan je nu zo 123 niet meer herinneren, zal het eens aan mijn ouders vragen, misschien dat die het nog weten!

Ik vraag mij ook echt af wat voor stallen er dan in de regio Amsterdam zitten, zijn dat vooral hobbystallen o.i.d.? Als bedrijf maak je toch gewoon je naam en inderdaad de kans dat iemand terugkomt stuk.

Ervanuitgaande dat de klant zelf netjes blijft natuurlijk ;)

Ik geloof graag dat je me niet meer herinnert, hahaha. In eerste instantie in een hoekbox in de stal vlakbij 'de oude buitenbak'. En daarna heeft hij in een buitenbox gestaan (die zitten bij die binnenboxen, een stuk of vier, voor de paddocks). Hij stond toen naast een vospony, geloof ik, en soms wilden ze bij het naar binnen gaan wel in elkaars boxen gaan staan. De boef.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:30

Lady62 dat was bij mij zéker niet het geval. Ik bespaar niet op mijn paarden. Zoals Nikass, zegt, soms verslechtert de verzorging gewoon en soms wordt de verzorging pas slecht op het moment dat er een conflict ontstaat. Overigens heb ik ook op prima stallen gestaan hoor waar helemaal niet moeilijk werd gedaan over opzeggen.