Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kendra schreef:fokfanaat schreef:En met wideapuntjes in de ijzers glijden ze echt niet uit.
Ik heb daar ook wel eens over nagedacht, maar het lijkt me zo eng, loop je niet het risico dat ze zich bij een rare bok verwonden? Of heb je er van die kleintjes in? En draai je die er dan iedere ochtend in, of laat je ze zitten?
(Gelukkig deze winter hier even niet aan de orde, alles ijzerloos - wel zo gemakkelijk)
nadita schreef:Hier geen sneeuw, maar wel een hard bevroren grond. Paarden lopen op een wei met vlakke bodem.
3 paarden op bloten voeten, eentje met sneeuwbeslag met wideastiften.
De stiften laat ik erin zitten. Paard heeft dan 24/7 rondom springschoenen aan tegen eventueel verwonden van de kroonranden.
LoveUggs schreef:Die van mij gaat alleen naar buiten als er een weg naar de bak toe is, die sneeuw en ijsvrij is. Hij heeft ijzers en artrose, en aangezien ik het de eerste keer niet wist dat dit echt onwijs gevaarlijk was (ik had het na 12 jaar wel moeten weten maar als zoiets je nooit verteld is, denk je er minder snel bij na), ging mijn paard het laatste stuk glijdend naar de bak toe. Gelukkig had ik hem met nog 2 andere stalgenoodjes vast.
o0melis0o schreef:Hoe is het bij iedereen eigenlijk dan gesteld met de weides? Zijn die allemaal vlak bij jullie of.. ?
Bij ons op stal zijn die namelijk echt helemaal ongelijk getrapt in de modder door de regen laatst en is er dus echt geen vlak stuk te vinden in de wei en slepen is geen optie, in ieder geval nu sowieso niet.. En dat is nu dus helemaal opgevroren met een dikke laag sneeuw er overheen. En dat vind ik toch wel een minder fijne gedachte, dat mijn paard daar overheen moet lopen, want da's gewoon gevaarlijk met overal opgevroren gaten, echt overal
mang schreef:o0melis0o schreef:Hoe is het bij iedereen eigenlijk dan gesteld met de weides? Zijn die allemaal vlak bij jullie of.. ?
Bij ons op stal zijn die namelijk echt helemaal ongelijk getrapt in de modder door de regen laatst en is er dus echt geen vlak stuk te vinden in de wei en slepen is geen optie, in ieder geval nu sowieso niet.. En dat is nu dus helemaal opgevroren met een dikke laag sneeuw er overheen. En dat vind ik toch wel een minder fijne gedachte, dat mijn paard daar overheen moet lopen, want da's gewoon gevaarlijk met overal opgevroren gaten, echt overal
Daarom staan ze dus bij ons met te veel regen niet op de weides maar op de paddocks..