Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

Mirthe91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:35

Mijn paard gaat op dit moment rond een uur of 9 naar buiten en rond een uur of 5 weer naar binnen. Dit blijft nog zo tot het echt te nat wordt en dan moet hij naar stal en komt hij een uurtje buiten los buiten in de bak + nog een keer rijden. Ik weet dat dit niet de ideale situatie is, maar het kan hier niet anders.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:36

Ik woon hier ook landelijk, maar de enige paarden die ik 24/7 buiten zie staan zijn enkele pony's of jongere paarden waar nog niks mee gedaan wordt.
De rest staat allemaal 's nachts op stal en ik ken toch echt een hoop stallen en particulieren in de buurt. :D
Dus ik weet zeker dat de uitslap van deze poll ergens niet klopt.
Of mensen durven niet eerlijk te zijn of alleen een bepaalde groep mensen reageert.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 17-10-12 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:37

Mijn paarden staan niet op manege, dus meer zelf bepalen, met regenachtig weer gaan ze eerder naar binnen, desondanks zoveel mogelijk buiten of met staldeur open (zodat ze eigen keuze hebben), maar nu met slecht weer staan ze permanent op stenen paddock, waarvan er een een stukje modder tot zn beschikking heeft.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:38

Mijn pony staat van 09:00 tot 19:00 uur buiten in de wei, bagger of niet.
Snacht's lekker op stal aangezien ze al 34 jaar is. In de zomer 24/7 buiten.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:38

Bij mij (Zuid-Holland) staan de pony's ook 24/7 buiten (of binnen als ze dat zelf willen). Mijn pony's staan in een soort van hele lange laan met allemaal boerderijen en heul veel land, maar ik denk dat wij de enige zijn die ze buiten hebben. Boeren willen gewoon niet dat hun land compleet stuk wordt gelopen, dus rond deze tijd van het jaar is de pret op het land gewoon afgelopen. Daarvoor hoef je echt niet in de randstad te wonen. Wij kiezen er overigens voor om ze het hele jaar door buiten te houden, al betekent dat wel dat het land nu een zwembad en modderpoel in een is.

Ik denk dat degene die hun paarden alleen maar binnen hebben hier niet eens meer willen reageren, want die komen niet meer uit dit topic zonder dat ze zwaar aan zijn gevallen. Ik denk dat er echt heel veel stallen zijn waar paarden er alleen uitkomen om te rijden/longeren oid.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:39

Bij ons gaan ze zo'n 6 uur per dag naar buiten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:40

Solvy schreef:
Ook hier in de randstad (tegen rotterdam aan) staat mijn paard gemiddeld vanaf 8 uur smorgens tot savonds 7 uur buiten in de paddock (na 7-en meestal rijden/longeren) en 'snachts op stal, vanaf ongeveer 1 mei tot 1 oktober dag en nacht op de wei. (Soms langer als het weer het toelaat).

Zo'n stal is wel heel lastig te vinden, daarom ben ik ook wel heel blij met mijn plekje! Voerbeurten wisselen we met stalgenoten, dus ideaal!

Zoiets zocht ik dus ook, maar ik heb een hele tijd de paarden in de tuin gehad en ik weet dat 's ochtends voor het werk nog even voeren/buitenzetten toch wel veel tijd in gaat zitten (vooral omdat ik in mijn pak naar mijn werk moet, dus dan nog even wil omkleden en soms nog snel even douchen :p). (en stiekem te veel ervaring met stalgenootjes die opeens niet komen opdagen en alles ;))

Maar het bestaat hier in de buurt dus wel dat paarden nog veel buitenkomen :p (rond zitten kijken en het was of alles zelf doen wat ik qua tijd niet haal, of niet naar buiten :S)

Mirthe91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:40

Over deze poll, ik heb hem voor dit moment ingevuld dat is meer dan 4 uur, maar straks in november zal ik 1 a 2 uur moeten stemmen. Denk dat de Poll in november gewoon nog een keer gegeven moet worden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:42

Ies_ schreef:
Ik denk dat degene die hun paarden alleen maar binnen hebben hier niet eens meer willen reageren, want die komen niet meer uit dit topic zonder dat ze zwaar aan zijn gevallen. Ik denk dat er echt heel veel stallen zijn waar paarden er alleen uitkomen om te rijden/longeren oid.

Dat "land mooi houden" heb je in alle plaatsen extreem... Mooie droge weides die hoog liggen --> maar toch nog "nee, in de winter komen ze er niet meer, want dan lopen ze het kapot.. Een droge zomer "nee, ze gaan nu maar 4 uur naar butien want het gras gaat kapot anders" :') ben daar heel snel weggegaan.. Maar ze kwamen er "veel buiten" als je kijkt naar de buren ja (3x per week 2,5 uur :'))

Ik wil voor mijn paard zoiets absoluut niet, maar ik geef heel eerlijk toe, als ik hier in de buurt rondkijk, lijkt het wel normaal te zijn soms :s

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:43

NatasjavE schreef:
Caesar schreef:
Ik geloof deze verhoudingen nooit. Als ik alleen al naar mijn werk kijk, zie ik nog maar een aantal paarden staan in hun weiland. De rest is allemaal binnen. En ik woon landelijk. En ook als ik kijk naar mijn paard, komt die nu niet zolang meer buiten als in de zomer. Ze kunnen gewoon niet meer de wei op voor landbehoud dus ze staan in de bak. Ik denk dat ze gemiddeld per dag nu 3-4 uur buiten komt naast haar beweging, zeker met dit weer. Met mooie dagen gaan ze eerder naar buiten en krijgen ze hun hooi in de bak. Maar als ik hier de reacties lees dan denk ik; waarom heeft de dierenbescherming ooit die spotjes gemaakt.... terwijl het merendeel optie 1 kan invullen; alleen als ik ga rijden komt ze uit haar stal. Edit: voor de 24/7 buiten stallers. Hebben jullie je paard met of zonder deken staan? Rijd je dan minder in de winter?
Tja het meerendeel reageert niet meer in deze topics. Je kop wordt er af gehakt als je "toegeeft" dat het bij jou anders is. Mijn paard komt "gevarieerd" de winter door. iedere ochtend 3/4 in de stapmolen, in de middag met een vriendje 1 a 2 uur in de paddock en daarnaast beweging(rijden/longeren). Ik heb gelukkig nog een meisje die met haar aan de hand gaat grazen langs de bosrand. Ze komt dus zo'n 4 x per dag eruit. Meer is bij ons niet mogenliijk in de winter. Ja ik zie ze hier staan hoor. 24/7 buiten op een heel klein landje met z'n drieen in een poel van modder op een heel klein stukje. Een soort onoverdekte buitenbox maar ja,...wel ter grootte van een buitenbak.
*zie dikgedrukte: Bedoel je hiermee 3 tot 4 uur?!?!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:43

Al onze paarden, zowel de sportpaarden als de fokmerries en jonge dieren, staan vanaf 9uur 's ochtends buiten. In de zomer komen ze rond 10uur 's avonds binnen. In de winter meestal tussen 5 en 7 's avonds.

De paarden blijven alleen binnen als het onweert, hagelt of regent het grootste gedeelte van de dag, en als er sneeuw ligt. Als er sneeuw ligt maar het verder goed weer is, mogen de paarden in hun vaste groep ongeveer 2uur naar buiten in de voorste wei. Daarna is de volgende groep aan de beurt en zo gaan we door tot alle paarden buiten zijn geweest.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:44

Wat denk je zelf Maartje? 3/4 uur is 45 minuten...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:49

Hinke schreef:
Ik sta in de randstad met mijn paard (rond amsterdam)

Omdat hier op bokt altijd wordt gedaan alsof je aan dierenmishandeling doet wanneer je paard 1 of 2 uurtjes buiten en de rest van de tijd op stal staat

Ik maak op uit je beginpost dat jij zelf vind dat 1 of 2 uurtjes frisse lucht en vrije beweging voldoende zijn, en dat je die ophef niet zo begrijpt? Die toon heeft je post althans.

Ik sta ook in de buurt van Amsterdam.
Ik heb net zolang gezocht totdat ik een plek vond waar ik ze zo lang of zo kort buiten/ binnen wil hebben als ik nodig vind.
Daar ben ik zeer tevreden mee.
Door continue bewegen zijn ze fitter, en ze hebben de hele dag frisse lucht in hun neusgaten en vrienden om mee te ravotten... dus ja: ik ben zeer tevreden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:49

Ik sta ook in de randstad, Den Haag/Wassenaar. Bij ons gaan de paarden na het ontbijt - dus rond 09.00 - naar buiten en komen voor het avondeten - tussen 16.00 en 17.00 - weer naar binnen. Dit blijft heel de winter zo. :)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:50

helaas, bij ons is het elke dag anders. ligt aan het weer en wie er buiten en binnenzet . de pension klanten bij ons (zijn er maar 3 ) moetenzelf onderelkaarhet buitenzettenregelen , hierdoor staat hij de ene keer maar een uur buiten en de andere keer 4 uur .
ongeveer is het zoo maandag 4 u , dinsdag 2 a 3 uur, woensdag,1 uur , donderdag 4 uur , vrijdag 1 uur, zaterdag 2 uu en zondag weer 4 u .

op de dagen dat hij minder dan 3 uur buiten staat word hij nog ruim een uur gereden of gelongeerd.

zelf wou ik dat het anders kon , maar helaas is niet anders :(

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:50

Goed ik zal heel bokt wel over me heen krijgen
Maar mijne staat op stal
Wel stal met lekkere dikke laag stro en wordt ook bijgehouden
Als ik er ben gaat ze eerst lekker in de bak tijdje en dan rijden
Binnen of buitenritje
Ze heeft ook wel buiten gestaan, maar ze kwam er dan af met bijtplekken....
Ik wil haar zowieso in de zomer wel buiten hebben ook al is t in de buitenbak
Ze gaat als t het nat is ook nog wel geregeld op d'r plaat

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:51

wij hebben 2 weides, 1 voor de zomer en 1 voor de winter

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:53

corientjuhh, op de stal waar ik vroeger reed kwamen de paarden nooit buiten, ook niet in de zomer. Stonden 23 uur per dag op stal. Ben er geen voorstander van maar soms is het niet anders.
Zou er zelf overigens niet voor kiezen :)
Hier in Den Haag zijn sowieso maar een stuk of 5 stallen waar de paarden naar buiten komen en dat zijn kleinschalige pensionstallen met grote wachtlijsten :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:55

laetitia schreef:
Wat denk je zelf Maartje? 3/4 uur is 45 minuten...

Staat er niet duidelijk bij, er staat staan 3/4 in de stapmolen. Bedoelt ze daarmee 3/4e van een uur (dus inderdaad 45, ik hoop het!) of 3 tót 4 uur.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:56

corientjuhh schreef:
Maar mijne staat op stal
Binnen of buitenritje

Mag ik vragen waarom je daarvoor kiest?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:56

frummels
Nee wil zelf ook liever dat ze lekker buiten is...
Sportpaarden staan binnen
Fokmerries en alles wat niet gereden wordt staat buiten..
Komt in winter wel binnen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:57

corientjuhh schreef:
Maar mijne staat op stal
Binnen of buitenritje

Bijtplekken horen er toch een beetje bij, ze gaan er niet dood aan. Plus dan is de groep nog niet stabiel waar ze in loopt. Hier hebben ze nooit bijtplekken, maar ze staan altijd bij elkaar en hoeven dus niet de rangen steeds opnieuw uit te zoeken. En het zijn merries en die spelen toch minder lomp dan ruinen onderling is mijn ervaring. Dat ze uit haar plaat gaat is niet gek als ze niet veel buiten loopt, die energie moet er toch uit. Juist dan krijg je meer risico op blessures.

Verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten, jouw paard, jouw manier van doen. Maar mijn pony's zouden er erg ongelukkig van worden.

Zelf heb ik 24/7 ingevuld, maar vaak slapen ze 's nachts wel binnen in hun stal. Maar dat ligt ook aan het weer, als het niet te nat en te koud is dan slapen ze ook vaak buiten. Ik merk dat ze met dit natte gure weer ook veel voor hun stal en in hun stal staan. Zelfs mijn shetties met hun dikke vacht :')

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:58

Het is niet mijn eigen paard
Ik zie haar liever ook buiten hoor
Maar die bijtplekken zijn 1 van de redenen waarom ze niet buiten staat..
Maar ook omdat ze dus bereden wordt
Zodra ze niet meer gereden wordt gaat ze de wei weer op
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 17-10-12 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:59

corientjuhh schreef:
Maar mijne staat op stal
Binnen of buitenritje

Ligt er ook aan wat het paard gewend is en van heel de poll klopt niets... Of alle stallen waar ze in de winter niet naar buiten komen, daar moeten geen bokkers zitten die reageren ;)

Persoonlijk vind ik het ook minder, maar komt ook omdat ik aan mijn paardje echt merk dat ie naar buiten "moet"... Dan is ie soepeler, fitter, vrolijker... Maar ik weet wel dat mijn oude verzorgpaardje weer liever binnenstond... Ook toen ze een schuilstal hadden, stond hij er bijna altijd in in de winter etc.(hij hield gewoon niet van regen/modder :p)

Dus mjah... Mijn pony komt dan ook nooit te staan op zo'n stal.. ook al krijg ik er geld bij. En geen andere keuze.. tjah... vraag het me altijd af. (Ok, bij mij is de situatie nu ook extreem, paard is achtergebleven bij ouders/zusje zodat ie wel nog veel buitenkomt omdat ik hier gewoon geen stal kan vinden waar het wel zo is en hij het daar goed is en we vooral in het bos rijden leuk vinden en dat heb je hier ook niet :p)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:00

Mijn paard staat nu binnen, maar gaat zo vaak mogelijk los. Maar met regen mogen ze het land niet op.

Zijn er mensen hier die meewillen doen aan me onderzoek (zie onderschrift). Gaat over dit onderwerp.