Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solvy schreef:Ook hier in de randstad (tegen rotterdam aan) staat mijn paard gemiddeld vanaf 8 uur smorgens tot savonds 7 uur buiten in de paddock (na 7-en meestal rijden/longeren) en 'snachts op stal, vanaf ongeveer 1 mei tot 1 oktober dag en nacht op de wei. (Soms langer als het weer het toelaat).
Zo'n stal is wel heel lastig te vinden, daarom ben ik ook wel heel blij met mijn plekje! Voerbeurten wisselen we met stalgenoten, dus ideaal!
Ies_ schreef:Ik denk dat degene die hun paarden alleen maar binnen hebben hier niet eens meer willen reageren, want die komen niet meer uit dit topic zonder dat ze zwaar aan zijn gevallen. Ik denk dat er echt heel veel stallen zijn waar paarden er alleen uitkomen om te rijden/longeren oid.
NatasjavE schreef:*zie dikgedrukte: Bedoel je hiermee 3 tot 4 uur?!?!Caesar schreef:Tja het meerendeel reageert niet meer in deze topics. Je kop wordt er af gehakt als je "toegeeft" dat het bij jou anders is. Mijn paard komt "gevarieerd" de winter door. iedere ochtend 3/4 in de stapmolen, in de middag met een vriendje 1 a 2 uur in de paddock en daarnaast beweging(rijden/longeren). Ik heb gelukkig nog een meisje die met haar aan de hand gaat grazen langs de bosrand. Ze komt dus zo'n 4 x per dag eruit. Meer is bij ons niet mogenliijk in de winter. Ja ik zie ze hier staan hoor. 24/7 buiten op een heel klein landje met z'n drieen in een poel van modder op een heel klein stukje. Een soort onoverdekte buitenbox maar ja,...wel ter grootte van een buitenbak.Ik geloof deze verhoudingen nooit. Als ik alleen al naar mijn werk kijk, zie ik nog maar een aantal paarden staan in hun weiland. De rest is allemaal binnen. En ik woon landelijk. En ook als ik kijk naar mijn paard, komt die nu niet zolang meer buiten als in de zomer. Ze kunnen gewoon niet meer de wei op voor landbehoud dus ze staan in de bak. Ik denk dat ze gemiddeld per dag nu 3-4 uur buiten komt naast haar beweging, zeker met dit weer. Met mooie dagen gaan ze eerder naar buiten en krijgen ze hun hooi in de bak. Maar als ik hier de reacties lees dan denk ik; waarom heeft de dierenbescherming ooit die spotjes gemaakt.... terwijl het merendeel optie 1 kan invullen; alleen als ik ga rijden komt ze uit haar stal. Edit: voor de 24/7 buiten stallers. Hebben jullie je paard met of zonder deken staan? Rijd je dan minder in de winter?
Hinke schreef:Ik sta in de randstad met mijn paard (rond amsterdam)
Omdat hier op bokt altijd wordt gedaan alsof je aan dierenmishandeling doet wanneer je paard 1 of 2 uurtjes buiten en de rest van de tijd op stal staat
corientjuhh schreef:Goed ik zal heel bokt wel over me heen krijgen
Maar mijne staat op stal
Wel stal met lekkere dikke laag stro en wordt ook bijgehouden
Als ik er ben gaat ze eerst lekker in de bak tijdje en dan rijden
Binnen of buitenritje
Ze heeft ook wel buiten gestaan, maar ze kwam er dan af met bijtplekken....
Ik wil haar zowieso in de zomer wel buiten hebben ook al is t in de buitenbak
Ze gaat als t het nat is ook nog wel geregeld op d'r plaat
Maar mijne staat op stal
Binnen of buitenritje
Maar mijne staat op stal
Binnen of buitenritje