Beroerde foto omdat ik moest inzoomen maar hier staan ze ook nog lekker hele dagen op de wei
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Jazen, ohhhhhhh!!! Inderdaad stik jaloers!!!
Percy jij ook al, grrr.
Onze wei.... nu uiteraard paardloos.
[ Afbeelding ]
En de paarden...Zijn ook al zo blij met het weer.
[ Afbeelding ]
joyce B schreef:Hoe Groot zijn die paddocks Focussed?
Hier staan ze, als ze niet in de wei lopen, in hun leefpaddock.
Een ruime inloopstal (ruim 6 bij 7) met meerdere in- en uitgangen, rondom ruim bestraat, aan beide kopse kanten een pleintje, bij het ene pleintje de drinkbak en doorgang naar de rijbak, aan de andere kopse kant een pleintje met de overkapping en de ruwvoerbakken. dan de lange zijdes een klinkerpad van 4 meter breed langs de stal met aan de ene kant van de stal en het pad een stukje bos en aan de andere kant van de stal en het pad de zandpaddock van ong. 450m2 met binnenkort toegang tot een kort rondlopend zandpad om een waterbuffer/natuurlijke drinkplaats.
Een ander deel van het zandpad loopt bij nattigheid tijdelijk dood omdat er aansluitend nog een deel graspad is en dat in de winter niet (vaak) te gebruiken is.
Vanmorgen hebben ze de bak er bij gekregen voor de afwisseling omdat ze gisteren alleen in de paddock stonden. We hebben wat vers gras langs de graskanten verspreid zodat ze wat te sneupen hebben en in de paddock hangen en liggen verspreid een aantal fijnmazige hooinetten met stro, wat hooi en wat vers gemaaid gras. Veel werk, maar nodigt wel uit tot veel rondwandelen en tegen de verveling.
De huidige drie staan al heel lang bij elkaar, maar als er nieuwe paarden bij komen deze winter moet de ruimte eerst opgesplitst worden (tenzij die dieren 's nachts op stal gaan en overdag in een deel van de bak of een stukje wei zouden lopen. Dan wordt de leefruimte dus ineens de helft kleiner.
Ik had wel gewild dat ik geschikt land had waar ze ook in de winter goed op konden, maar probeer het zo goed mogelijk te maken met de middelen en de beperkingen die ik heb.
Hier is ook heel veel water gevallen. Het ligt gewoon op het land en vooral in de greppels en de sporen van de landbouwmachines die de voordroog van het land hebben gehaald, staat flink wat water.
Snorro schreef:Sjolvir schreef:Jazen, ohhhhhhh!!! Inderdaad stik jaloers!!!
Percy jij ook al, grrr.
Onze wei.... nu uiteraard paardloos.
[ Afbeelding ]
En de paarden...Zijn ook al zo blij met het weer.
[ Afbeelding ]
Oei! Vervelend zeg.
Je hebt je paarden gelukkig nog wel buiten staan ondanks een spetje regen, een hoop zetten ze gelijk op stal.
Quellian schreef:Snorro schreef:Oei! Vervelend zeg.
Je hebt je paarden gelukkig nog wel buiten staan ondanks een spetje regen, een hoop zetten ze gelijk op stal.
Die van mij gaan gelukkig naar binnen als het giet, want daar worden ze écht niet gelukkig van.