Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:12

Was benieuwd hoe het vandaag was afgelopen.
Jammer dat er weer niets geregeld kon worden.

De posten van Zosja zijn idd onleesbaar. na 1,5 zin haak ik al af :? Is geen touw aan vast te knopen.

Ik kan me idd ook iets van een topic herinneren dat Gohya een huurster had die een wei van haar nogal verwaarloosd had....wist echter niet hoe dat nu was afgelopen en dat om diezelfde wei ging.

Ik snap dan ook het verhaal van Zosja niet, dat ze eerst het weiland hebben gemaaid en bemest en daarna achter in de wei tussen de distels(?) nog oude rotzooi vinden?
Dat zie je toch liggen als je gemaaid hebt? En waar komen die distels zo snel vandaan als je gemaaid hebt? Dat groeit toch niet zo snel op 1 maand tijd?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:16

Het is de keuze geweest van de nieuwe huurster deze omheining in gebruik te nemen. Ta, zie hier de gevolgen.
Huurster en Zoja hadden ook de keuze kunnen maken daadwerkelijk en meteen de palen en koord te vervangen, en deze spullen netjes op te bergen zodat Gohya ze inderdaad kon ophalen. Deze drama is toch echt eigen schuld dikke bult. Je weet dat het spul niet van jou is, maar toch je paarden in de wei knikkeren en het spul lekker laten staan... :n

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:17

Isabonny schreef:
Was benieuwd hoe het vandaag was afgelopen.
Jammer dat er weer niets geregeld kon worden.

De posten van Zosja zijn idd onleesbaar. na 1,5 zin haak ik al af :? Is geen touw aan vast te knopen.

Ik kan me idd ook iets van een topic herinneren dat Gohya een huurster had die een wei van haar nogal verwaarloosd had....wist echter niet hoe dat nu was afgelopen en dat om diezelfde wei ging.

Ik snap dan ook het verhaal van Zosja niet, dat ze eerst het weiland hebben gemaaid en bemest en daarna achter in de wei tussen de distels(?) nog oude rotzooi vinden?
Dat zie je toch liggen als je gemaaid hebt? En waar komen die distels zo snel vandaan als je gemaaid hebt? Dat groeit toch niet zo snel op 1 maand tijd?

Maar Zosja staat er pas 2 weken ?
zosja24 schreef:
ik sta daar pas sinds 2 weken en had voor die tijd school...

Ik snap inmiddels van het hele gebeuren geen klap meer van, denk dat de meiden het niet meer via bokt moeten communiceren, desnood PB.
Anders komt er nooit een einde aan en is het allemaal maar modder gegooi en heeft Gohya haar spullen nog niet terug.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:17

Gohya ik weet niets van die afspraken alleen die ene toen je me smste,
maar dat was zoals ik al eerder zij een comunicatie fout daardoor gaat het elke keer zo...
We comuniceren niet duidelijk met elkaar alleen via internet en tel.
Je koop toch ook geen huis als je alleen belt of mailt. Ga je toch ook vragen mondeling bespreken?
Dat is nog niet 1 keer gebeurt gohya mag zegen dat ik lieg maar heb jij rond de tafel gezeten met de nieuwe huurder over afspraken? nee en dit is niet om jou aantevallen maar de nieuwe huurder deed het ook niet.
Daarom zitten we nu zo in dit gezeur.
Zijn we nou volwasen of hoe zit het?

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:21

Britt schreef:
Ultimatum stelle en anders toch maar een dagje de tijd nemen om te kijken hoe zij alle isolatoren omwisselt denk ik.

Ja ik denk dat dit idd goeie optie is. En misschien wat druk achter zetten?
Ik heb het zelfde probleem gehad. De omheining was oud waar mijn shet gestald was dus ik heb zelf wat palen en draad en uit eindelijk ook stroom voorziening aangeschaft. En toen ik daar weg ging wou ik die dus zeker wel mee. Want dat was toch wel aardig prijzig. Ik snap echt wel dat je dat niet zomaar achter laat. In mijn geval hebben ze uit eindelijk ze overgenomen na veel wikken en wegen. Maar goed in jou situatie lijkt dit dus geen optie?
lastig, tja ik denk toch dat je eens langs moet gaan bij die mensen gewoon bij ze thuis kunnen ze zeg maar niet echt een kant op. Gewoon om te laten weten dat jij je poot stijf houd. En jij je spullen wilt hebben.

Ik zie net de post boven mij. Hmm misschien zit daar toch wel wat in ja. Misschien is een afspraak onder mekaar om er over te praten idd wel een goed idee. Want communicatie problemen is niet fijn natuurlijk zeker als alles langs mekaar heen gaat. Misschien blijkt alles wel heel anders te liggen als je eenmaal om tafel zit. Nou ik wens je veel succes en hopelijk komt alles weer goed :)
Laatst bijgewerkt door Gytrash24 op 24-09-12 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:23

Een huis kopen of je eigen omheining terug halen... Maar je hebt gelijk; jullie moeten dringend met elkaar kletsen. Misschien met landeigenaar er bij.

Gohya; succes. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:24

Zosja jij weet niet eens wat van mij is,je zei ja die isolatoren zijn van L.Nee die zijn niet van L,ze gaf het zelf ook toe.En de palen langs de koeien zijn ook allemaal van mij.
Zosja jij weet de helft niet over de afspraken.L zou me bellen om het geld te brengen toen ze alles wilde overnemen.Ik ben op mijn weiland,word gebelt dat jij en L bij mij in huis zitten.Dat was ook niet de afspraak,onaangekondigd bij iemand op de stoep staan,en dan als ik thuis kom gezellig op de bank zitten aan de cola.Ze zou gewoon betalen en klaar,ik hoef geen gezelligheid in huis van L,zat daar echt niet op te wachten.En daarbij had L niet eens al het geld bij der,want jij zei me ook,ze wilde je nog wat vragen.Uiteraard wist ik wel wát ze wilde vragen,de termijnen dus.En ook was opeens haar mobiel raar aan het doen,maar de dag erna deed die weer normaal,tuurlijk.Zoveel smoesjes die ze toen noemde.
Zosja jij had hier buiten moeten blijven,dat je het opneemt voor L snap ik best,jou pony's staan nu bij haar op het land.Ik wil gewoon weten of iemand ook zoiets heb mee gemaakt en hoe die zijn/haar spullen terug kreeg.

Ik weet nu dus dat jullie de omheining er pas uit zouden halen als jullie klaar waren met het weiland opknappen.En dat kan je niet maken.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:29

niensschaap dat probeer ik al meerdere keren te zegen ook ook duidelijk voor de anderen .
Maar er niks tegen in te brengen.
Ik wil gewoon dat mijn paarden er netjes staan
De grond is door de eigenaar gedaan maaien en bemesten later zijn de paarden er pas opgegaan.
en die van mij pas sinds 2 weken .
Ik heb erg veel als gedaan maar soms weet je er geen begin.
je bent bezig met het hekwerk en ziet overal weer plastic tussen in en raak je geiriteerd dat het zo'n puinhoop is.
Waarom de paarden er staan?
nieuwe huurder als nood oplossing, ik sta er omdat mijn pony zeer agressief werd doordat ze bij mij thuis geen ruimte had genoeg had voor veulen en merrie .
Nu de merrie daarstaar is het een GEWELDIGE pony.
Alleen mijn probleem is ik heb altijd het zicht gehad je hebt ze thuis dus je ziet ze altijd.
en dan zijn ze in ene uit het zicht op een weide.
Ik slaap er redelijk slecht door omdat ik een piekeraar ben... en de heletijd denk van goh wat nu en o wat als.
Voor mezelf haal ik ze het liefst terug . Maar daar doe ik mijn pony niet ten goede mee.
Je wilt ook echt niet weten hoe de eerste nacht voor mij was.
De pony'S kende geen stroomdraad en heb alleem maar gedacht straks knallen ze erdoor en worden ze aangereden.
Ik ben iemand die houd van juiste afspraken.
Gohya weet van mij als je een afspraak met me maak ik ben altijd optijd .
Alleen dit is voor mij gewoon erg veel werk en probeer zoveel mogelijk te doen met de nieuwe huurder maar onze tijden matchen soms ook niet, door mijn school

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:30

Of afspraken maken wanneer je je spullen op kan halen, of langs gaan met prikpaaltjes...

-O- Ik vermoed dat dat het tweede gaat woorden...

En zosja, niet zo miepen dat het weiland zo vuil is en gevaarlijk, kijk je daar niet naar voordat je je paarden op het land zet?

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:34

nee eigenlijk kun je dat niet maken geen ik gelijk in gohya
maar toen stonden alleen de paarden van L der en stond er zelf jacobs kruid in? bij de brammen heel veel dus daar waren we eerst erg druk mee .
Ik ben in de vakantie echt elke dag bij die weide geweest.
En heb er echt zitten zwoegen.
Als alles normaal had verlopen en L niet als nood oplossing daar heen moest was de omheining al veel eerder klaar geweest.
maar nu zitten we gewoon allemaal met een probleem..
en ik weet niet wat je nou vind van mijn oplossingen?
maar dit lijkt mij het redelijkste elkaar niet verder de grond in helpen maar gewoon die enkele dag van je leven alles regelen en klaar!

zosja24

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:36

Ik had zeker beter kunnen kijken maar gelukkig is er niks gebeurd en is alles nu afgezet zodat ze in die hoek niet kunnen komen.
Zoals ik al zij ik ga morgen verder met kijken en doen dan alles eens opschrijven,
Maar ik geloof dat het bij ons totaal niet duidelijk is wat van wie is .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:38

Zosja vertel me wát ik moet regelen met L? ik hoef me niet meer aan te passen aan haar dagen en tijden.
En áls er uberhaupt iets geregeld is,L komt ze niet na.
En bij mij is het overduidelijk wat van mij is,en L weet dat dondersgoed.Zij heb mij toen immers zelf nog geholpen met de palen in de grond zetten,isolatoren indraaien.Zij weet exact welke palen van mij zijn.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:39

Ik zeg stuur mij een pb met de dagen en tijden dat JIJ kan niet WIJ
dan kunnen we kijken of dat te matchen valt

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:40

Volgens mij is die "enkele dag" al een paar keer afgesproken en telkens is het mis gegaan. Afspraken worden niet nagekomen of er wordt "spontaan" gedacht van de tegenpartij.

Ik kan erg geduldig zijn, maar de tegenpartij had bij mij echt niet op de bank moeten zitten hoor. Respect voor Gohya dat ze zo rustig blijft.

Daarbij nog 1 keer Zosja... Je bent nu al zo ver dat je leestekens gebruikt, goedzo.. Nu de onnodige spellings fouten nog. Lees eens je eigen tekst na voordat je het plaatst want ik snap er echt geen bal van.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:41

Zolang gohya het begrijpt is het goed.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:42

zosja24 schreef:
Zolang gohya het begrijpt is het goed.

Nee dat is dus niet goed. Nogmaals: boktregels

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:42

Dit topic gaat vast snel op slot, dan moet je toch ook buiten bokt om de boel regelen.
Waarom doen jullie dat niet meteen? :+

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:43

Maar ik ga zo slapen gohya graag ontvang ik nog van jou een pb met dagen en tijden .
Want dit schiet niet op en wekt alleen maar stres op.

Ariebren

Al 10 bladzijdes vol geschreven over een paar paaltjes, isolatoren en wat draad.

Maar actie nemen door degene die zijn paaltjes terug wilt ??
Ik zeg, gewoon doen.
Maar het probleem is en blijft, zonder zwaar gereedschap zoals een trekker met hef, krijg je de palen niet de grond uit. :7

Nog even en iemand zet op face book dat er een palen feestje is op de ex wei van Gohya.

zosja24

Ik bied het vaak aan maar het is allemaal eigenwijzigheid....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:44

:') eigenwijzigheid ja... dat zal het zijn :')

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:44

Ariebren XD sorry vind die opmerking wel grappig niet verkeerd bedoeld XD

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:45

Ja bijden willen niet praten met elkaar? dan comuniceer je ook niet goed en zijn de afspraken ook niet goed.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:46

Zosja, hierbij de een van de regels op bokt:

Citaat:
De voertaal op Bokt is Standaardnederlands. Varianten als dialect, MSNtaal of ‘br33zer’ zijn lastig leesbaar en mogen niet worden gebruikt. Spelfouten en het ontbreken van hoofdletters en leestekens maken je tekst onleesbaar: verdeel lange lappen tekst onder in alinea's en gebruik witregels om je tekst duidelijker te maken. Gebruik de 'voorbeeld' functie en kijk je tekst nog even na op spelfouten voordat je het op het forum zet. Als je van jezelf weet dat je moeite hebt met spelling kan je altijd de spellingscontrole van een tekstbewerkingsprogramma gebruiken. Ook overdreven opmaak vermindert de leesbaarheid en is daarom niet toegestaan. Teksten in vet, cursief of kleurtjes en titels met ALLEEN HOOFDLETTERS of versieringen worden aangepast

Er zijn al meerdere mensen die hebben aangegeven in dit topic dat je posts erg onprettig lezen, dat is natuurlijk ook niet fijn voor jou, omdat dan de kans is dat je verkeerd begrepen word, voor iedereen dus prettiger als je dit probeert te verbeteren. :)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:47

Ariebren schreef:
Al 10 bladzijdes vol geschreven over een paar paaltjes, isolatoren en wat draad.

Maar actie nemen door degene die zijn paaltjes terug wilt ??
Ik zeg, gewoon doen.
Maar het probleem is en blijft, zonder zwaar gereedschap zoals een trekker met hef, krijg je de palen niet de grond uit. :7

Nog even en iemand zet op face book dat er een palen feestje is op de ex wei van Gohya.

En waar slaat dat nu weer op..
En zwaar gereedschap.. pak een schep, kom je ook al een eind.
Lees even wat bladzijdes terug, dan zie je dat er wel degelijk actie ondernomen wordt , maar dat het elke keer weer tegen de grond gewerkt wordt.

@Zosja:: zoals al meerdere bokkers hebben gezegd, het gaat niet alleen om de leesbaarheid maar vooral ook vanwege de regels hier op het forum.