Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Een aantal jaren geleden hebben we een zomer gehad met continu temperaturen van rond de 30 graden.
In die zomer is er in mijn buurt heel veel schade ontstaan aan de huizen door de droogte,
Grond klinkt in, huis verzakt.
Mijn voordeur zit nu nog steeds scheef in de verzakte sponning.
Ga maar earth googelen op mijn adres, en je ziet de droge weides.
Dus twee daagjes warm weer, wie heeft er een probleem ??
Bravura schreef:Blabla1980 schreef:Ik hoorde vandaag dat paarden door de warmte eerder last van koliek kunnen krijgen? Nooit geweten!
? Misschien als ze ineens teveel koud water drinken?
gohya schreef:Ik hoorde vandaag dat paarden door de warmte eerder last van koliek kunnen krijgen? Nooit geweten!
#
? Misschien als ze ineens teveel koud water drinken?
#
Dat denk ik ook.Ze zijn al zo warm en dan ineens heel koud water?
Grondwater is al steenkoud.De zon verwarmt het water bij mij vrij snel,zodat ze niet dat ijskoude water hebben.
Marije_jiplover schreef:Ik heb vanmorgen een heerlijke ochtendrit gemaakt. Bij vertrek van stal (7.42) was het 22,5 graad, bij terugkomst (9.32) 25 graden. In de tussentijd een heerlijke toch door het bos en een stukje langs de hei gemaakt, 14 km in totaal. Genoten van de omgeving, wild gespot, er stond een lekker briesje.
Bij terugkomst ponylief lekker helemaal afgedoucht en daarna nagetrokken met een zweetmes en lekker in het zand laten rollen. Daarna terug de wei in (met schuilstal die verkoeling geeft en bomen die voor schaduw zorgen) met een grote bak natte slobber en nog wat hooi.
Hij komt de dag wel door, denk ik zo.