Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 14:19

Is het, wat betreft de huisvesting-verbeterings-piramide ( http://zorggoed.webklik.nl/page/huisvesting-piramide ) wellicht een idee om deze weer te geven in laagjes in de kleuren van de knoppen van http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... review.jpg ,

en dan in elk laagje een verzameling icoontjes te plaatsen, die tekst geven zodra je er met de muis overheen gaat?

De icoontjes zijn dan bvb. een heel simpel maar duidelijk tekeningetje van een stal, en zodra je daar met de muis overheen gaat verschijnt de omschrijving van de stal in die laag. In de onderste laag dan bvb. , dat de stal licht, luchtig en ruim genoeg moet zijn. Op die omhoog komende korte tekst kun je dan weer klikken als je meer info wilt. En zo bij alle icoontjes op elke laag, een tekstvakje onder een mouse-over voor een korte uitleg van wat er bij hoort in die laag, en dan er op klikken voor meer info daarover.

Het icoontje van de stal kan in de verschillende lagen iets aangepast worden, naar een icoontje van een schuilstal bvb, met de hele deur open i.p.v. alleen de bovendeur, of een stal met een uitloopje er achter :)

Daarnaast op dezelfde laag is dan een icoontje voor "sociaal". Dit kun je dan in de onderste laag bvb. uitbeelden door 2 paardenkopjes met een streepje er tussen. In de volgende lagen kun je het streepje weghalen of half hoog maken, zodat ze in stal contact kunnen hebben, weer hoger in de piramide kun je ze steeds meer samen laten staan / met meer paardjes gezelliger er op zetten :)

Daarnaast dan weer het icoontje voor "ruwvoer" , een tekeningetje van een baaltje hooi ofzo :P
Met wellicht een klokje-rond er klein rechtsboven naast om aan te geven dat ze onbeperkt toegang krijgen, of een ander subtiel verschil in de andere lagen.

Daarnaast dan een icoontje voor "beweging" , in de onderste laag bvb. uitgebeeld met alleen een mens erbij, en dan hoger op weer steeds iets anders, met bvb. rechts er boven de tijd , bvb *lopend paardje* 6-8 :)
En hogerop in de piramide kun je dan bvb. weer een groepje rennende paardjes van het icoontje maken :)

Daarnaast dan nog een icoontje voor de extra mogelijkheden voor soorteigen gedrag / extra prikkels, zoals een pad rondom de wei i.p.v. een saaie vierkante paddock, een rolplek, voor weidepaarden een mogelijkheid om van onderaf (modder) en van bovenaf (regen) droog te blijven...enz. enz.

A.d.h.v. de icoontjes op elke laag moet je dan puur op beeld al een goede indruk krijgen van het idee,door de korte tekstjes onder de mouse-over wordt dat nog even iets verduidelijkt, en als mensen daar meer info over willen dan kunnen ze daar op klikken :)

Zoals het ruwvoer-icoontje, met iets simpels als een klokje geeft dat aan dat er ineens 24 uur ruwvoer beschikbaar is, terwijl er in de laag daaronder niet zo'n klokje naast staat. Zet je je muis op dat icoontje dan verschijnt een tekst zoals bvb: "RUWVOER - 24 uur per dag toegang tot ruwvoer. Bijvoorbeeld met slowfeeders." En dan de mogelijkheid om er op te klikken zodat men naar de pagina gaat met meer uitleg over de mogelijkheden die er zoal zijn om 24 uur per dag ruwvoer ter beschikking te stellen, en daar vandaan kunnen de mensen dan weer door klikken naar bvb. een pagina over slowfeeders: pagina over hooinetten, pagina over hooibakken, pagina over andere oplossingen zoals een hooi-kliko, ton of kast geïntegreerd in de afrastering, en een ruwvoer-automaat zoals gebruikt in de actiefstallen :)

Dat kun je allemaal vanuit die hele simpele, duidelijke, overzichtelijke, kort maar krachtige piramide met icoontjes beschikbaar maken :)

Maar alles staat of valt met hoe aansprekend we die piramide en icoontjes in beeld kunnen brengen, en daar komen de creatieve en handige technische mensen van pas :)

Icoontjes is overigens maar een suggestie hoor, misschien is er wel een veel betere manier maar aangezien er eigenlijk nog niet echt suggesties zijn roep ik ook maar wat in de hoop 1 en ander van de grond te krijgen :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:33

Icoontjes vind ik heel goed klinken, icoontjes worden deze tijd heel veel gebruik en men is al 'gewend' om hiernaar te kijken. Nog een idee van mijn kant als toevoeging op dit idee met iconen:

Over de piramide, is het daarvan de bedoeling dat daar wel begeleidende tekst in blijft staan? zoals de tekst in het voorbeeldje; zelfontplooiing, waardering en erkenning, sociaal enzovoorts. Dat kan eventueel gerealiseerd worden met mouseovers.

Uitleg van hoe ik die mouseovers zie;
De pagina waarop men binnenkomt, ziet er dan grotendeels uit zoals deze:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... review.jpg (inclusief de tekst in de piramide)
Wanneer men met de muis over zo'n piramide verdieping gaat, kan er, per verdieping, een rij icoontjes zichtbaar worden. En wanneer er dan een mouseover op een van de icoontjes is, komt de korte tekst.

Ik heb ook een idee om aan te kunnen geven dat er 2 piramides op de website staan (stalpaard, weidepaard), weet niet goed hoe ik hem kan verwoorden dus ik ga hem gewoon even ontwerpen :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:57

Oproepje!

Om nu echt lekker verder te kunnen zou ik toch heel graag foto's willen, dus als iemand foto's heeft die ik mag gebruiken, dan zou ik het erg op prijs stellen als ik die mag ontvangen. Dat kan via PB of desnoods ook via email, dan zal ik ze ook uploaden op de website en staan ze direct op de juiste plek. Mijn email adres staat bovenaan in mijn profiel, gelieve die alleen voor dit project te gebruiken.

Reden voor de oproep is omdat ik graag materiaal wil gaan aanleveren aan de website bouwer zodat hij ook aan de slag kan, want die kan nu (neem ik aan) nog maar weinig doen. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 16:32

Telpeva schreef:
Icoontjes vind ik heel goed klinken, icoontjes worden deze tijd heel veel gebruik en men is al 'gewend' om hiernaar te kijken. Nog een idee van mijn kant als toevoeging op dit idee met iconen:

Over de piramide, is het daarvan de bedoeling dat daar wel begeleidende tekst in blijft staan? zoals de tekst in het voorbeeldje; zelfontplooiing, waardering en erkenning, sociaal enzovoorts. Dat kan eventueel gerealiseerd worden met mouseovers.

Uitleg van hoe ik die mouseovers zie;
De pagina waarop men binnenkomt, ziet er dan grotendeels uit zoals deze:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... review.jpg (inclusief de tekst in de piramide)
Wanneer men met de muis over zo'n piramide verdieping gaat, kan er, per verdieping, een rij icoontjes zichtbaar worden. En wanneer er dan een mouseover op een van de icoontjes is, komt de korte tekst.

Ik heb ook een idee om aan te kunnen geven dat er 2 piramides op de website staan (stalpaard, weidepaard), weet niet goed hoe ik hem kan verwoorden dus ik ga hem gewoon even ontwerpen :o

De woorden die er nu in staan die zeggen mij eigenlijk niets, die voegen niet echt iets toe vind ik, IK lees er al overheen omdat het wat "natural" bla-bla klinkt en dan val ik nog wel in de categorie die waarde aan die zaken hecht :)

Het lijkt mij (puur mijn mening hoor, niet iets dat per-sé moet ofzo :P ) veel beter om gewoon een piramide met die kleurtjes aan te houden, en dan de icoontjes in gewoon zwart ofzo, er in. Dan zien mensen direct die icoontjes, en dat wekt (hoop ik) ook wat nieuwsgierigheid op :)

Het zou inderdaad wel heel erg mooi zijn als mensen al snel zien dat ze kunnen schakelen tussen een weidepaard en een stalpaard piramide :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 16:34

Telpeva schreef:
Oproepje!

Om nu echt lekker verder te kunnen zou ik toch heel graag foto's willen, dus als iemand foto's heeft die ik mag gebruiken, dan zou ik het erg op prijs stellen als ik die mag ontvangen. Dat kan via PB of desnoods ook via email, dan zal ik ze ook uploaden op de website en staan ze direct op de juiste plek. Mijn email adres staat bovenaan in mijn profiel, gelieve die alleen voor dit project te gebruiken.

Reden voor de oproep is omdat ik graag materiaal wil gaan aanleveren aan de website bouwer zodat hij ook aan de slag kan, want die kan nu (neem ik aan) nog maar weinig doen. :)

Foto's had ik er gisteravond al een aantal op gezet, maar die zijn verdwenen geloof ik ;(

Ik ga er vanavond weer een zooitje op zetten maar wil ze wel een beetje goed onderverdelen, heb eerder vanmiddag al wat categorieën aangemaakt :)

Ik zal nu even snel een paar er in zetten maar moet zo echt weg.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:36

Telpeva schreef:
Oproepje!

Wat voor foto's zoek je? Ik heb er wel een aantal die je zeker mag gebruiken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 16:47

Foto's met betrekking op huisvesting, sociaal gedrag / paarden in weide / paddock / op stal , slowfeeders, verschillende types van stallen...dat soort dingen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:21

Solleke_Noah schreef:
Telpeva schreef:
Oproepje!

Dat zou heel gaaf zijn +:)+ ik denk dat we op dit punt vrijwel alles kunnen gebruiken. Van sociaal knuffelende paarden, tot speelse veulentjes in de wei, trotse hengsten, spelende jonge paarden, and so on. Standfoto's of portretfoto's van paarden zijn ook goed te gebruiken, ik zoek bijvoorbeeld nog een stoer prachtig gepoetst glanzend paardenhoofd dat het 'stalpaard' type moet uitstralen, en een paard dat het 'weidepaard' type kan uitdrukken.

Ook foto's van omgevingen zijn welkom, liefst mooie foto's die 'diervriendelijk' zo dik mogelijk benadrukken :) maar als er bijvoorbeeld foto's zijn van een mooie bloem in een weiland, een bloemenveld, een prachtig stralend blauw lucht, een koddige stalkat (of hond, of ander dier wat je bij paarden vind)... dan heeft dat (voor mijn gevoel) allemaal potentie om erin verwerkt te kunnen worden, niet elke pagina heeft een paardenfoto nodig, naar mijn mening krijgt het met vele paarden foto's veel sneller een penny gevoel dan wanneer er ook andere foto's in verwerkt zijn.

Denk dat we met het plaatsen van rijfoto's op moeten passen, denk dat op dat punt mensen teveel van mening kunnen verschillen van wat vriendelijk is en niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 17:34

Mee eens, ik denk dat we het echt puur huisvesting-gerelateerd moeten houden :j

Dingen zoals manier van trainen, harnachement, wel of geen ijzers...ik denk dat we er maar fijn buiten moeten laten omdat dat weer wat te ver van het punt af wijkt dat we willen maken :)

Misschien in een later stadium, maar het gaat hem om die huisvesting en als mensen daar wat meer over na gaan denken dan volgt de rest vanzelf :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:44

Telpeva schreef:
Telpeva schreef:
Oproepje!

Dat zou heel gaaf zijn +:)+ ik denk dat we op dit punt vrijwel alles kunnen gebruiken. Van sociaal knuffelende paarden, tot speelse veulentjes in de wei, trotse hengsten, spelende jonge paarden, and so on. Standfoto's of portretfoto's van paarden zijn ook goed te gebruiken, ik zoek bijvoorbeeld nog een stoer prachtig gepoetst glanzend paardenhoofd dat het 'stalpaard' type moet uitstralen, en een paard dat het 'weidepaard' type kan uitdrukken.

Ook foto's van omgevingen zijn welkom, liefst mooie foto's die 'diervriendelijk' zo dik mogelijk benadrukken :) maar als er bijvoorbeeld foto's zijn van een mooie bloem in een weiland, een bloemenveld, een prachtig stralend blauw lucht, een koddige stalkat (of hond, of ander dier wat je bij paarden vind)... dan heeft dat (voor mijn gevoel) allemaal potentie om erin verwerkt te kunnen worden, niet elke pagina heeft een paardenfoto nodig, naar mijn mening krijgt het met vele paarden foto's veel sneller een penny gevoel dan wanneer er ook andere foto's in verwerkt zijn.

Denk dat we met het plaatsen van rijfoto's op moeten passen, denk dat op dat punt mensen teveel van mening kunnen verschillen van wat vriendelijk is en niet.[/quote]

Ik heb je al enkele foto's als 'test' doorgestuurd, laat maar weten of het iets is, dan zoek ik er nog meer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:49

Solleke_Noah schreef:
Ik heb je al enkele foto's als 'test' doorgestuurd, laat maar weten of het iets is, dan zoek ik er nog meer.

Ik heb ze gezien, prachtige foto's zij het, hier kunnen we zeker wat mee! heel erg bedankt :j +:)+ !

Edit: ik zie dat er inmiddels ook wat foto's bij zijn gekomen op de website zelf, heel gaaf dan kan ik meteen verder met ontwerpen uitwerken :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:00

Ok, prima, dan stuur ik er nog enkele door, roep maar 'ho' als je er teveel hebt :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:06

Oooooh die foto's zijn echt leuk... de bonte met het masker op, met de plukjes grasjes in zijn mond is echt zoo leuk <3 hele mooie foto's ook, dit kunnen we allemaal echt prima gebruiken! ik probeer ze tegelijkertijd ook meteen te uploaden naar de website, dan kunnen de andere ontwerpers ook meteen kijken :):)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:10

Ik zie alleen de mijne nog maar :P

Persoonlijk hoop ik vooral op foto's van sport-types, ik heb zelf een heel zooitje foto's met daarop Rena (ras onbekend), een Shet, Fjord en Haflinger. Er komt volgend weekend als het goed is nog een Haflinger met veulen bij :)

Maar dat zijn toch de pony types die toch al vaak in de wei staan, sportpaarden in de wei zijn moeilijker vindbare plaatjes :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:11

Hebben we, ik ben ze aan het uploaden!

Ik heb alleen een beetje ruzie met uploaden, dus als het even duurt... dan komt het daardoor :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:16

Pfffft hij is bij mij ook ineens rete-langzaam zeg...en hij was zo snel :+

Ik pas even dan met uploaden, ga eerst weer wat foto's bij elkaar zoeken om in de verschillende categorieën er bij up te loaden, geef jij even een seintje als je klaar bent :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:18

Waar kan je iedereen zijn foto's + opbouw van de website juist zien?

Hmm, sporttypes zijn ze niet echt, wel paarden zeg maar, maar we rijden western :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 19:40

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:25

Gezocht, (grafische) mensen die eventueel wat taken van mij over kunnen nemen, aangezien ik inmiddels een flinke waslijst heb;

- Iemand die aangeleverde foto's kan ontvangen, en kan sorteren op bruikbaarheid.
- Grafisch iemand die goed en netjes foto's vrijstaan kan maken, met transparante achtergrond.
- Grafisch iemand die foto's kan bewerken, denk hierbij bijvoorbeeld aan rommel, hekwerk, en drollen weg photoshoppen.
- Grafisch iemand die icoontjes kan ontwerpen (zie een eerdere post van Pmarena)
- Grafisch iemand die zich met het uiterlijk van de homepage kan bezighouden.

Dit zijn zoal de dingen waar ik mee bezig ben, ik vind het allemaal leuke taken maar het zijn er inmiddels een beetje veel :D en als er wat taken verdeeld kunnen worden gaat het werk veel sneller en kan de website sneller de lucht in *\o/*
Wel één verzoek van mijn kant :o , liever geen beginners op grafisch vlak, want het moet wel een professioneel geheel worden.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:10

waar verzamelen jullie die foto's? Kan ik die ook ergens bekijken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 16:59

Nee, foto's zijn niet te bekijken, die zitten op de server waar we aan het bouwen zijn :)

Ik wil wel graag de foto's sorteren op bruikbaarheid, want wie dat ook doet ik ga er toch nog een keer overheen :P

Als mensen foto's beschikbaar willen stellen dan kunnen ze mij een PB sturen :)

We hebben al behoorlijk wat foto's, maar wat we nog zoeken:

- leuke foto's van paarden op stal: nette, ruime, lichte stallen en tevreden, mooie paarden
- slowfeeders, liefst met paarden die er aan eten: bakken, kliko's, tonnen en dergelijke. De rechthoekige netten daarvan hebben we al genoeg foto's :)
- foto's van paarden in een nette paddock
- foto's van (paarden in) een actief-stal
- foto's van (paarden in) een Paddock Paradise

En natuurlijk mensen die de info willen schrijven en goede links willen verzamelen voor de pagina's behorende onder de knopjes van deze tijdelijk verzamel-site:
http://zorggoed.webklik.nl/page/homepage

Wie voelt zich geroepen om welke pagina te doen?

Komop mensen, laten we hier wat moois van maken :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:19

ik wil wel proberen om het Duitse LAG Schema over de soorten huisvesting en in hoeverre dat tegemoet komt aan de verschillende behoeften van het paard vertalen en in een tabel zetten.
Ik ben echter geen grafisch persoon, dus iemand anders zou dat dan weer grafisch aantrekkelijker moeten maken.

Eventueel wil ik wel proberen de verschillende soorten huisvesting kort te omschrijven of die omschrijvingen op te zoeken. dan is daar een begin mee gemaakt en kan het altijd nog aangepast worden.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:46

Als ik eerlijk mag zijn vind ik de layout niet zo mooi.. Ik weet niet of daar wat aan gedaan gaat worden? Qua informatie kan ik je niet goed helpen denk ik :p maar als je hulp wilt met het uiterlijk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 17:47

Dat zou super zijn Joyce! +:)+

Die meer-info-pagina's hoeven op zich ook niet veel meer te zijn dan een tekst die een goede basis-indruk geeft van dat onderwerp, met een aantal interessante links die wat dieper op de materie in gaan.
En dan wat foto's erbij voor de beeldvorming, als we passende foto's beschikbaar hebben.

Vooralsnog zijn vooral de teksten en de dieper er op in gaande links wat we nog hard nodig hebben :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 17:48

mirthheee schreef:
Als ik eerlijk mag zijn vind ik de layout niet zo mooi.. Ik weet niet of daar wat aan gedaan gaat worden? Qua informatie kan ik je niet goed helpen denk ik :p maar als je hulp wilt met het uiterlijk?

Welke lay-out? Er IS immers nog geen lay-out :P

Maar hulp is altijd welkom natuurlijk, zie de posts van vandaag en gisteren, met de "open klussen".

Als je hier iets in bij kunt dragen: GRAAG +:)+