Ik ga wel eens op slippers naar stal maar neem dan altijd jophurs mee en zodra ik paard uit de wei haal en borstel doe ik die aan. Heb wel eens met slippers aan paard binnen gehaald en vond dat dood eng
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij mij zelf is het meer de reden dat als een paard zijn hoef afzet op mijn voet, niet meteen mijn hele huid er als een afgescheurde lap naast ligt... maar niet om mijn tenen. 

als ik bij huis lekker bezig ben en ik bedenk dat ik even bij de paarden wat moet, ruil ik niet eerst mijn slippers in voor schoenen, misschien niet slim, maar mijn paard weet waar ik loop en is best voorzichtig..
paatie schreef:Zelf doe ik nooit slippers aan hoor, maar snap eerlijk gezegt nooit waarom mensen denken dat je tenen met slippers meer gevaar lopen dan met rubberlaarzen? als een paard zijn hoef op je teen zet houd die milimeter stof toch niks tegen of ben ik nou gekBij mij zelf is het meer de reden dat als een paard zijn hoef afzet op mijn voet, niet meteen mijn hele huid er als een afgescheurde lap naast ligt... maar niet om mijn tenen.

ik loop al 10+ jaar op slippers (of hoge hakken, al dan niet in galajurk, mantelpak of bikini) bij de paarden. Alleen als de veulens bekapt worden trek ik wat anders aan als ze nog heel klein zijn, want dan heb je ze in de houtgreep en dan staan ze altijd op je voeten. En als het heel erg modderig is, dan heb ik laarzen aan. Ooit 1x een volwassen merrie op mn voet gehad, die gleed uit terwijl ik haar vasthad en ze zette haar voet opzij om zichzelf op te vangen... Niets aan overgehouden, alleen een beetje pijn eventjes.
mest is niet erg, al is koeienmest fijner dan paardenmest (warm en vloeibaar en je voeten worden baby-billetjes-zacht ervan
). Je voeten wassen hoor je toch dagelijks te doen vind ik