Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:48

Ik zie het bij ons op stal ook en krijg echt kriebels ervan...
Ik ga wel eens op slippers naar stal maar neem dan altijd jophurs mee en zodra ik paard uit de wei haal en borstel doe ik die aan. Heb wel eens met slippers aan paard binnen gehaald en vond dat dood eng :=

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:56

Ik doe nooit teenslippers aan als ik bij de paarden ben. Ook niet met alleen poetsen.
Als ik weet dat ik alleen maar even ga kijken dan wel. Maar nooit met poetsen , in de wei zetten etc.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:03

Zelf doe ik nooit slippers aan hoor, maar snap eerlijk gezegt nooit waarom mensen denken dat je tenen met slippers meer gevaar lopen dan met rubberlaarzen? als een paard zijn hoef op je teen zet houd die milimeter stof toch niks tegen of ben ik nou gek :o? Bij mij zelf is het meer de reden dat als een paard zijn hoef afzet op mijn voet, niet meteen mijn hele huid er als een afgescheurde lap naast ligt... maar niet om mijn tenen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:08

Ik kom net de wei uit om een stukje gras te geven en wat had ik aan, slippers :+

Blote voeten, sneakers, klompen, stalschoen en laarzen, het wisselt iedere keer wat ik aantrek, maar net wat het dichtst bij de deur ligt. En dat met een vernachelde teennagel die al een jaar of 15 een doorn in mijn oog is :=

Overigens voer ik al jaren op allerhande schoeisel en heb ik dan echt nooit problemen, mijn ruimte is mijn ruimte en daar hebben ze uit te blijven. Gaat tot nu toe altijd goed. Als ik ga rijden, wassen, borstelen oid heb ik meestal wel mijn stalschoenen of laarzen aan.

@ Paatie, dat vraag ik me ook altijd af.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:14

Ik doe het ook nooit meer eigenlijk :n
Ik heb het wel eens gedaan, op stage in de zomer nog ff gauw deken wisselen of op stal, even gauw deken wisselen of ff paardje vasthouden maar ik krijg er echt de kriebels van...

Nu al ga ik zelfs maar gewoon even naar het ringrijden kijken.. ik trek altijd dichte schoenen aan als ik van te voren weet dat ik in de buurt van paarden kom. Behalve met bijv. eventjes de wei uitmesten ofzo, dat wil ik best op slippers doen als dat het enigste is wat ik even gauw moet doen, maar zodra ik weet dat echt dicht bij een paar ga komen.. zal ik geen open schoenen dragen. Het idee alleen al, wanneer er eentje op je voet gaat staan :x

Ook op de manege waar ik werkte hingen wij in de zomer een bordje dat het niet toegestaan was de boxen te betreden met slippers. Door de gangen lopen à la (zat een vakantiepark bij dusja, veel ouders en aanhang die wel op slippers liepen) maar nìet bij de paarden zelf komen ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:18

Nooit,een hele enkele keer ga ik op sokken naar de paarden om te voeren,maar dan blijf ik echt uit de buurt van de paardenhoeven.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:24

Ja ik heb het weleens gedaan, maar ga nu altijd met dichte schoenen. Er heeft eens een paard op mn voet gestaan met dichte stalschoenen, en toen was m'n kleine teen gekneusd. Dus sinds dien ben ik wel iets voorzichtiger.

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:32

Ja ik ben schuldig!! :o als ik bij huis lekker bezig ben en ik bedenk dat ik even bij de paarden wat moet, ruil ik niet eerst mijn slippers in voor schoenen, misschien niet slim, maar mijn paard weet waar ik loop en is best voorzichtig..
en ja ook dan gaat het wel eens mis voet open aan het ijzer, blauwe tenen.. maar ja ik ben nou eenmaal eigenwijs :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:35

paatie schreef:
Zelf doe ik nooit slippers aan hoor, maar snap eerlijk gezegt nooit waarom mensen denken dat je tenen met slippers meer gevaar lopen dan met rubberlaarzen? als een paard zijn hoef op je teen zet houd die milimeter stof toch niks tegen of ben ik nou gek :o? Bij mij zelf is het meer de reden dat als een paard zijn hoef afzet op mijn voet, niet meteen mijn hele huid er als een afgescheurde lap naast ligt... maar niet om mijn tenen.

Omdat dan inderdaad vel van je teen eraf ligt en je wel wat kwetsbaarder bent met slippers aan...
En dat een paard niet in jou ruimte hoeft te komen heb je gelijk in Depende maar een paard kan ook schrikken en per ongeluk op je teen komen, hoef niet eens zoveel voor te gebeuren.
Mensen moeten het zelf weten maar ik krijg er altijd de kriebels van :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:59

Yonker, de mijne doen dat eigenlijk niet in mijn richting. Raceshetter ging net ook weer een sprintje trekken, dan loop je meer gevaar van een hoef tegen je hoofd dan op je teen. Bij andere paarden zou ik het niet zo snel doen, maar ik ken ze nu al een jaar of 13 en de keren dat er een op mijn teen heeft gestaan zijn echt op 1 hand te tellen. Ja het kan altijd mis gaan, maar dat kan altijd en met alles.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:33

Klopt maar daarom krijg ik altijd de kriebels :')
Velletje van teen af lijkt me nou niet fijn _O-
Iedereen moet het ook zelf weten... maar ik moet eerlijk zeggen dat als er dan een keer paard op teen gaat staan terwijl ze met bloten voeten zijn ik ook zoiets van eigen schuld.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:37

Als het mis gaat, gaat het toch wel mis. Ik heb ook al wel eens iemand gezien waarbij de rand van de stalen neus van de schoen in haar voet gedrukt werd, nou daar wordt je ook niet gelukkig van.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:42

Nee dat snap ik ook wel maar ik doe ook geen stalen neuzen aan bij de paarden :D

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:42

als ik op de shets met mijn vriendin ga rijden heb ik slippers en korte broek. (in de zomer dus) en soms ga ik daarna naar mijn eigen pown dan even opjagen in de paddock ofzo :P
of alleen kroelen :P

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:53

Ik doe het heel af en toe, maar alleen bij mijn eigen paard, de andere paarden die ik heb sta ken ik niet goed genoeg om dat risico te nemen. En dan alleen als ik wat ga kroelen in de wei, of hem even van wei naar stal of andersom moet brengen. Daarna gewoon weer dichte schoenen/laarzen aan!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:07

Heel af en toe en ook alleen bij mijn eigen paard die in zo'n 8 jaar tijd misschien 2 keer op mijn tenen is gaan staan. En ik hou met slippers wel extra afstand. Soms komt het gewoon zo uit, zit ik al in de auto en denk ik oh, dan kan ik nu wel meteen paardlief binnen/buiten gaan zetten.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:10

Ik heb het weleens gedaan, maar dan ben ik wel extra voorzichtig.
Maar er heeft weleens een groot paard op me voet gestampt terwijl ik teenslippers aanhad dus ik kijk wel uit voortaan. :j
Maar bij mijn twenter doe ik géén slippers aan want dat gaat soweiso fout. :')

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:12

Ik beken schuld.. Nu net nog, vanuit huis waar ik altijd slippers draag even snel de paarden buiten zetten.
Ze staan aan huis en ben dan gewoon te lui even schoenen te wisselen. :o

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:12

Op slippers nooit, maar ik heb wel eens op blote voeten naast mijn paard gelopen nadat we hadden gezwommen.
Doodeng, liep er met een grote boog naast. :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:45

:') ik loop al 10+ jaar op slippers (of hoge hakken, al dan niet in galajurk, mantelpak of bikini) bij de paarden. Alleen als de veulens bekapt worden trek ik wat anders aan als ze nog heel klein zijn, want dan heb je ze in de houtgreep en dan staan ze altijd op je voeten. En als het heel erg modderig is, dan heb ik laarzen aan. Ooit 1x een volwassen merrie op mn voet gehad, die gleed uit terwijl ik haar vasthad en ze zette haar voet opzij om zichzelf op te vangen... Niets aan overgehouden, alleen een beetje pijn eventjes.

Ook tussen de koeien gewoon op slippers overigens, hakken dan niet met die roosters :') mest is niet erg, al is koeienmest fijner dan paardenmest (warm en vloeibaar en je voeten worden baby-billetjes-zacht ervan :+ ). Je voeten wassen hoor je toch dagelijks te doen vind ik :j

Zolang het geen vleeseters zijn stinkt het ook niet en is het heel plantaardig dus minder smerig dan hondepoep ofzo. Ook de bacteriehuishouding is anders ;)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:47

Ik kreeg bij de Hyporama bij aankoop van iets een gratis paar HV Polo teenslippers.
Maargoed, ik draag eigenlijk nooit slippers maar meestal gewone gympies. Mijn paard is net iets te lomp. :+
Wij hadden wel meiden op stal die op hun birkenstocks gingen paardrijden. :=

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:55

Ik wel hoor, er naast en erop (dan wel zonder zadel, niet met beugels).

Ik ken 't risico en ik let zo goed mogelijk op, ik weet dat 't onverstandig is.

kuscarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:06

Teen slippers zitten nooit goed vast. Heel vaak schiet dat bandje los en dat kan voor problemen zorgen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:49

Shahazai schreef:
Ik wel hoor, er naast en erop (dan wel zonder zadel, niet met beugels).

Ik ken 't risico en ik let zo goed mogelijk op, ik weet dat 't onverstandig is.

Trouwens ook helemaal zonder schoeisel.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:51

Ik loop heel vaak op teenslippers bij de paarden. Wandelen doe ik dan niet. Ik pas wel op, met schoenen vind ik dat al eng naast haar :')
Maar binnen zetten, en voeren, ja hoor.. Ik kom vaak vanuit werk of vrienden, dan heb ik niets anders bij..