Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gohya schreef:Meiden ook al staat hij op gras,het gras wat er nú staat is veel te weinig én er zit nog niets in.
Word dat weiland ook uit gemest?
Er moet sowieso een D.A. weer bij komen om de schimmel? die het beestje heeft te behandelen.
Je kan op de foto niet zien of hij mager of dik is,hij heeft een veel te dikke vacht.
De eigenaar moet echt beter voor de shet zorgen.Jammer dat de shet niet van jullie zelf is,dan werd hij wél goed verzorgd.
geerke schreef:de nog levende pony ziet er ook slecht uit en heeft volgens mij ook nog luizen of schimmel..of beiden.
En wormen....
pmarena schreef:Het is jammer dat de eigenaars zelf niet reageren hier om 1 en ander wat te verduidelijken.
Het is best een leuk plekje geloof ik om te zien, het is ook niet heel duidelijk hoe de eigenaars er nou eigenlijk in staan en hoe het verhaal van hun kant is.
Zoals het nu over komt hebben ze geen verstand van paarden en verwaarlozen ze de beestjes wat teveel.
Of dat dan is doordat ze er te weinig interesse voor hebben of een andere reden dat is niet duidelijk, maar op de foto's zie je slecht verzorgde dieren die gewoon niet gezond zijn.
Mager, dikke wormenbuikjes, huidklachten.... en er is er al 1 overleden. Zijn er nou eigenlijk plannen om het met die 2e beter te gaan doen, of is het nu afwachten totdat die ook omvalt...
Dergelijke huidproblemen daar moet gewoon een DA bij komen zodat het behandeld kan worden want zulke dingen worden over het algemeen vanzelf niet beter, alleen maar erger.
Het diertje staat nu dus ook alleen daar, te hopen dat iemand zich ècht er om gaat bekommeren en er goed voor gaat zorgen
Hoe groot is de kans dat het beestje het (zeer binnenkort) beter gaat krijgen
DoxLover schreef:geerke schreef:de nog levende pony ziet er ook slecht uit en heeft volgens mij ook nog luizen of schimmel..of beiden.
En wormen....
heeft geen wormen!!!!!
Echt niet ik snao niet hoe je kunt zien op een foto dat een pony wormen heeft !
En we hebben nog de verze poep open gemaakt om te kijken of er wormen in zaten niet dus !
gohya schreef:Sportbrok heeft een shet niet nodig,dat is voor paarden die moeten presteren.
De eigenaar zou de shet aan jullie moeten geven! [als jullie er plek en tijd voor hebben].
capopjekop schreef:Ik zou meer hooi voeren als ie dun blijft. Volgens mij heb je daar meer aan dan sportbrok geven. Hoeveel brok geven jullie bij? Zou daar wel mee uitkijken dat je dat niet teveel voert. Je zou ook wat omegaolie over het voer kunnen doen, dat gaf ik mijn hoefbevangengevoelige pony bij toen ze te dun was.
linnie050 schreef:Wormen zie je pas in de mest als de besmetting heel erg is!
Dus je hoeft dit niet gelijk te zien in de mest.
Als paarden al even met wormen lopen gaan de flanken invallen.
Je hebt mest onderzoeken dna stuur je mest op.
Maar de meeste mensen geven bv 1 of 2x in het jaar standaard een wormen kuur.
Hoe oud is de shetlander die nog leeft?
Sportbrok is echt onzin...de shetlander verricht geen sport prestaties...
Hoeveel hooi vinden jullie veel hooi?
is er een foto van het lichaam van de shetlander?
Fijn in ieder geval dat er al veel eiken blad weg is.
Vitamine kuur kan inderdaad nooit kwaad!
Andere tips zijn wel gegeven.
is de shet al wat ouder geeft dan senior voer.
Me verzorgpaard is 22 jaar na de winter was hij ook iets mager.
Hij krijgt nu weer masters senior voer het moet even een paar uur staan voordat hij het mag eten maar ziet er weer top uit!
Maar de paarden krijgen op stal krijgen meerdere keren op een dag hooi
biks en meusli en me verzorgpaard krijgt er nog seniorvoer bij.
Hoop dat het goed komt met de levende shetlander.
DoxLover schreef:heeft geen wormen!!!!!
En we hebben nog de verze poep open gemaakt om te kijken of er wormen in zaten niet dus !
pmarena schreef:DoxLover schreef:heeft geen wormen!!!!!
Meis, je bedoelt het goed maar dit kan je met het blote oog niet altijd zien. De DA neemt daarom mest mee en doet dit onder de microscoop.
Eitjes zijn simpelweg te klein om met het blote oog waar te nemen. Anders zou iedereen het toch wel zelf onderzoeken denk je niet?