Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:15

takkie_muis schreef:
ik wordt hebberig van dit topic :') ik ben paardloos geldloos en boerderij loos _/-\o_

Hihi same here, arme wij _O-
Komt nog wel :))

mariska1408

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:22

Gewoon volhouden... komt vanzelf :D

ik word ook wel een beetje hebberig, al heb ik een prachtige stal :D ben er nogsteeds heel erg trots op :D
hihi sorry takkie_muis:P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:34

mariska1408 schreef:
Gewoon volhouden... komt vanzelf :D

ik word ook wel een beetje hebberig, al heb ik een prachtige stal :D ben er nogsteeds heel erg trots op :D
hihi sorry takkie_muis:P

Ja precies, komt wel, echt. :D
En ik kan me heel goed voorstellen dat je trots op je stal bent! :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:35

Citaat:
Over die paddockparadise; mijn vorig paardje die nam telkens een plukje hooi om hem eerst even in zijn drinkbak te soppen om dan op te eten (ja, bij elke hap!), dus die zou niet zo blij geweest zijn als ik zijn hooi en water in de andere uiteinde van de wei zou zetten :') (maar bon, dat was dan ook wel een geval apart denk ik :+ )

Hier nog eentje die dat doet ! hij neemt een hap hooi en dompelt het onder in de drinkenbak , en als je meneer dan nat hooi geeft moet ie het niet hebben :') met gevolg dat heel zijn drinkensbak vol hooi ligt. Nu we op een nieuwe manege gaat is het ander hooi , niet meer zo droog precies en nu doet ie het niet mee :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:51

Wij hebben een weiland paradise, mag dat ook?

In de ene wei worden ze s'ochtends gevoerd, water staat aan de andere kant. Dan moeten ze over een smal paadje langs 5 andere weilanden en dan komen ze op de rolplaats.
Bij de waterbak is automatisch de modderplas natuurlijk.....

Er is keuze uit: schaduw- zon- modder- zand- gras- hooi- kuil- water en soms iets lekkers als een biet of zo.

Als je het verbindingsstuk en de weilanden meetelt heb je denk ik zo een stuk van.... 300 meter of zo? Goed voor een stevig sprintje in ieder geval, de mijne is te lui om van het ene uiteinde naar het andere te rennen...... over het smalle paarden wordt wel altijd gerend, of op zo'n dom sukkeldrafje, ha ha!

Ik zal eens een foto van de stallen opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:07

Die vorige foto met die mest loopplank is wel heel handig, wij moeten het zelf bovenop scheppen. Niet iedereen kan/wil dat dus voor diegene die het wel doen is het lekker veel werk. :7

Waar mijn paard staat is niet super luxe ofzo maar we hebben wel mooie stallen imo, vooral handig met het hooi/kuil.
Afbeelding
Afbeelding

Komen overigens prachtige stallen voorbij :j

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:35

pmarena schreef:
Ja ben je langs gekomen Jastie ? :)
Wat waren de ponies aan het doen...vreten zeker :P

Haha jou paardje was idd aan het eten en de fjord werd opgezadeld ;) Wist niet dat er aan die kant van het dorp zoveel paarden stonden joh..er ging een wereld voor me open haha.

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:51

Heb het topic even gevolgd en leuke ideeën opgedaan :D
Mijn pony's staan nu tijdelijk in de garage (al twee jaar ondertussen) maar er moet toch echt nog eens een nieuwe stal komen.
Maar goed, voorlopig werkt de garage ook, al ziet het er natuurlijk niet zo luxe, zeker niet na, ook hier, een beverplaag...

Afbeelding
De eerste minuten in de nieuwe stal. Inmiddels is de palomino overleden en heb ik twee Shets. De stal van Nora is afgebroken en de stal van Edelweis is door m'n vader vakkundig door de helft gedaan met behulp van oude schuttingplanken. Hier heb ik helaas nog geen foto's van, die moet ik snel eens maken!
Het is zeker niet ideaal, 't past allemaal precies met de shets en ze kunnen ook niet zelf naar buiten. Maar wil ze ook zeker zo snel mogelijk 24/7 buiten hebben.

Afbeelding
En buiten ziet er zo uit (vanuit m'n slaapkamerraam *\o/* ). Linksonder het dak van het deel van de garage waar de pony's staan. En daarachter een wei van 0,65 ha (naar links nog eens zo groot als je hier op de foto ziet. Véél te véél voor de Shets, maar ze krijgen in de zomer hulp van een paar koeien }:0

De nieuwe stal moet een uitloop worden met bestrate paddock en liefst ook nog een ruime paddock/bak met zandbodem.
Op dit moment gebruik ik om te langeteugelen de bak bij iemand hier in de straat, maar zou natuurlijk lekker zijn om dat thuis ook te kunnen ;)

Het is allemaal dus niet heel luxe, maar de paardjes staan aan huis, kan heerlijk m'n eigen zin doen en altijd tussendoor even een knuffel halen bij m'n meiden :)

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:59

Wat leuk al die stallen, zo gezellig :D
Ik mis het stalgebeuren best wel, kan niet de ideale stal vinden hier in Noord Holland.
Gezocht:
Een stal waar de paarden:
24/7 naar buiten kunnen ( voorkeur )
Uitloop van stal naar paddock cq weiland (mogen ook binnen en buiten geplaatst worden )
Rijbak
Uitrijmogelijkheden naar bos/duin en/of strand
No nonsens stal ( wel ordelijk )
Gezelligheid, waar een ieder wat over heeft voor elkaar <3
Volwassen publiek.
Vandaar mijn vraag naar fotos van Noord Holland ( castricum, egmond, heiloo, gezien bos en duin )
Kan hier iemand iets mee 8)7

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:35

Weer veel moois gezien.
Zweden is top.
Maar ruimte genoeg natuurlijk en stuk minder regels.

Ik zal bij ons ook wat fotos maken, alleen geen luxe.

Uitloop stal van 10*4 voor nrps, forest en fjord, uitloop 20*14 beton platen, daarachter paddock 15*15 en pad naar zomer bak en 3 kleine weitjes.

Binnen 5 boxen, waarvan 1 voeropslag.
4 staan open, paarden lopen in en uit, op t erf en in de wei.
Erf moet hier dit voorjaar wel beter op worden aangepast want veel vertrapt.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:25

Wat een mooie huisvestingen komen er weer voorbij :j

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:36

Ook al zo'n leuk topic :D wij twee jaar terug een klein boerderijtje gekocht hier in het binnenland van eiland Djerba in het zuiden van Tunesie. Daarvoor stonden de paarden in pension, ook heel mooi (direct aan het strand) maar aan huis is natuurlijk altijd fijner! Stallen hebben we zelf laten bouwen. Had vorig jaar al een keer een topic gemaakt: [VVDD] Een jaar werk; onze stallen onder de Tunesische zon
Maar hier een paar fotootjes.
Overzichtje:
Afbeelding

Er zijn 6 stallen van 3x4 waar de paarden onderling contact kunnen hebben met elkaar:
Afbeelding

De stallen van voren:
Afbeelding

Onder de paillotte waar de eettafel staat, zicht op de longeerring en de stallen..
Afbeelding

Voeropslag en de nieuwe paddock (work in progress...) met afdak voor twee van onze ventjes:
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:36

Afbeelding

Stallen zelf gemaakt door mijn ventje :j

Stallen zijn 3.5 x 3.5 en 2.7m hoog,
de linkse stal is de in- en uitloopstal van mijn haflinger.

De andere 2 worden uitsluitend gebruikt als 'noodstal' als er een paard ziek of gekwetst is.
Verder hebben we nog een grote inloopstal, zadelkamer, paddock, buitenpiste en zo'n 8000m² land.

Wegens de vele diefstallen ga ik echter niet té veel online gooien :-)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:37

@lakshmi: zucht, wat heb jij een droom daar in Tunesië zeg!!!

Als ik niet zo'n vliegangst had kwam ik wel eens op vakantie bij jou!!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:48

Mijn tink staat in pension, dus dit is niet van mij :P

Schuur met 5 stallen. Deze kant zie je er 3 en er zitten nog 2 stallen tegenover deze 3 stallen met een gangpad ertussen. Ervoor zit de paddock met stukje overkapping.
Afbeelding

Stallen hebben een buitenluik
Afbeelding

Paddock vanaf de schuur aangrenzend aan een wei, en de bak links. Eromheen liggen ook nog weides.
Afbeelding

5 min stappen van stal af zit nog een "openbare bak" waar ik ook nog wel eens rij. Heerlijk daar!
Afbeelding

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:23

waaaaaaaaaaaauw, wat een geweldige plek heb je daar in tunesie. amazing!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:55

Mijn paardje staat ook in pension.
Zo is haar stal aan de binnenkant
Afbeelding

En met luikjes naar buiten
Afbeelding

Dit is de bak en daar achter de wei
Afbeelding

en dan hebben we verderop nog een grote wei die we mogen gebruiken
Afbeelding

luca_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:58

ik ga ook maar snel een foto maken!!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:59

Mooi hoor lakshmi :j

@kevje06: waarom nou meteen weer oordelen als je geen idee hebt waar je over praat?
Hier in Zweden zijn de regels heel wat strenger dan in NL als het op het houden van paarden aan komt.
Zo moeten de afmetingen van de boxen aan bepaalde voorwaarden voldoende, zijn er eisen voor het ventilatieoppervlak in een stal, mogen paarden hier niet 24/7 buiten staan, maar ook niet 24/7 binnen en zo kan ik nog wel even doorgaan! De regelgeving rondom paarden en sowieso alle dieren in Zweden, is enorm streng. Het grote verschil is dat iedereen hier zich aan die regels houdt en daar is geen handhaving voor nodig zoals in Nederland soms wel het geval is. De sociale controle is hier des te groter, dus mocht je de regels overtreden dan wordt je daar door je buurman wel op gewezen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:26

Prachtige plekjes komen hier voorbij! Van strakke stallen, tot heerlijke knusse stalletjes. Dat laatste zou meer wat voor mij zijn, bij van die strakke stallen zou ik bij elk scheef liggend strootje al zenuwachtig worden denk ik :)) Ik zal ook eens fotos maken. Onze stallen zijn 3.5 bij 4 ongeveer. Oude koeienstallen, van de voorkant met spijlen tot de grond, en verder heerlijk 'troepje' bij elkaar. Lekker gezellig :)
Zomers weidegang (24/7), swinters zet ik ze zoveel mogelijk in de bak. Het liefst zoek ik nog iets voor 24/7 buiten met schuilmogelijkheden of iig ALTIJD in de winter hele dagen buiten zonder dat ik dat zelf hoef te doen.
Helaas is dat lastig. Als er zoiets hier in de omgeving zou zijn, is het vaak in groepsverband of in kleinere paddocks. En tja, dan maakt het gedrag van mijn merrie het onmogelijk. Die is absoluut asociaal - maar kan ook niet alleen. En die heeft echt de ruimte om zich heen nodig. Hier wle eens een paddockje gemaakt van 10x5 maar dat is al te klein om mijn shet erbij te zetten :(:)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:53

Weet wel degelijk waar ik over praat. Familie in zweden en zijn al 2,5 jaar bezig met verhuisplannen die kant op.

En gaat meer over vergunningen verschaffen dat dat makkelijker is omdat de regels stenger zijn om paarden te houden.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:58

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:24

Als ik al die stallen zie word ik zo jaloeeerss...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:06

Prachtige stallen en weilanden komen hier voorbij :) Ben vooral jaloers op de pistes, die hebben wij niet helaas. We hebben wel veel weiland en enkele open stallen. De paarden lopen continu buiten met toegang tot de stallen.

Weiland 1, een hectare en ze kunnen ook nog het bos in, waar ze regelmatig onder de bomen staan te dutten
Afbeelding

Weiland 2, anderhalve hectare, met paddock en open stallen erbij, de weide is ook nog in twee stukken gedeeld om het gras wat te sparen, ze hebben altijd toegang via elke weide tot de paddock en stallen.
Afbeelding

Niet zo'n goede foto van de stal (met verzopen paard erin ^^), ze zijn vrij open wat hier een voordeel is voor dampig paard, zaagsel en rubber tegels op de grond. De stal stond er al, die zijn we nu verder aan het opknappen, stal heeft ook een afdak waar ze veel gebruik van maken in de zomer tegen de zon.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:19

wat een leuk topic!

Dit is [***] zijn thuis:

zijn box, hij staat hier alleen soms voor wat eten, of als hij ziek is:
Afbeelding

En verder staat hij altijd hier met 4 vriendjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het goede leven gaat hem alleen iets te goed en afgelopen weken is ie iets te Billie Turf geworden wat iknu er af probeer te krijgen :+