Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FahyaFemke schreef:oei bedoelde het ook niet zo naar jou he!
ik bedoelde dus ook voor mezelf: daar sta je dan met je mooie onbeperkt voerbeleid![]()
want de mijne laten het graszaad dus mooi liggen.. maar toch zie ik ze ook stiekem wel weer eten daar als ik langs kom, dus het zal ook allemaal wel meevallen
FahyaFemke schreef:Ariebren schreef:Pas op met Engels Raai graszaad.
Daar kunnen groeiversnellers in gemest zijn en dat geeft bij paarden bepaalde ziekte beelden.
welke ziektebeelden?
Brainless schreef:Ariebren schreef:Ja, waarom niet.
Ik gaf al aan dat goed en regelmatig, minimaal 3 keer per dag hooi voldoende is.
Maar ook veeartsen komen zaken tegen in een praktijk en denken dan dat het algemeen zo is.
Maar doen die veeartsen in het noorden dan ook onderzoek naar, hoe de paarden gehouden worden ?
Wolvega is een bekende omgeving van Dravers in de sport.
Emmeloord, heeft veel opgefokte kwpn, enz, hengsten op stal voor de dekhengsten keuring.
Ja ik weet wel dat je een paard lekker naar buiten moet doen op een groot natuur gebied.
Maar mag jouw hond en kat ook dag en nacht buitenlopen om zijn kostje bij elkaar te scharrelen ?
Een beetje koude winter met sneeuw en ijs, heel Nederland gaat piepen, omdat die zielige paardjes en koeien niks te eten hebben.
Jij vroeg om onderzoeken?!
De kliniek in Utrecht blijkt (ook?) onderzoek naar maagzweren gedaan te hebben.
Neem anders contact met hen op, ze zijn vast bereid deze naar je te mailen.
Duhelo schreef:Doe ik mijn paarden tekort door ze de helft oud hooi te geven?
it_is_me schreef:Welke hoeveelheid voordroog per dag is eigenlijk een normale hoeveelheid voor een paard van rond 500/600 kg? Van hooi ben ik al wel meerdere keren tegengekomen, maar niet van voordroog. Wel weet ik dat je van voordroog meer van kunt voeren in vergelijking met hooi vanwege het vocht in voordroog.
Dit wil ik graag weten, aangezien mijn paard nu in totaal 2,5x een gevulde fijnmazige hooinet (klein formaat) in de tijd van rond 17:00-10.00 uur verorbert alvorens hij in de loop van de ochtend de paddock in gaat. In de paddock voer ik niet, vanwege het vervuilen van het zand.
tamary schreef:Duhelo schreef:Doe ik mijn paarden tekort door ze de helft oud hooi te geven?
Nee. Ze eten door omdat het zo lekker is, niet omdat ze honger hebben. Bij het oude hooi eten ze tot ze genoeg hebben, omdat de smaak niet uitnodigd tot volvreten.
.
keona schreef:voordroog die grof stengelig is en bijna zo droog als hooi,niet van die spinazieit_is_me schreef:En wat versta je onder echt paardenvoordroog? Wat gemaakt is van paardengras of anders?
buiten schreef:Mijn gepensioneerde pony's staan thuis aan huis en hebben ook altijd onbeperkt hooi sinds 2 jaar. Zij stoppen echt met eten en eten nu zelfs minder dan toen ik ze 3x per dag voerde. Voor mij echt een uitkomst. IN het begin aten ze wel even door maar na 2 maanden werd dat minder