Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:01

Uhuh :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:01

De mijne kost 350euro per maand en je krijgt;
-binnenbak van 20op60
-twee buitenbakken waarvan 1 van 30op80 om te springen
-twee solaria
-wasplaats met warm water
-verschillende poetsplaatsen
-water en voer
-hooi en stro
-stal wordt gedaan
Altijd weidegang of een paddock ter beschikking
Niet echt de duurste dus :D

Wel is er een stal een minuutje verderop die vragen 1500euro in de maand denk ik...
Stal Van Ingelgem.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:02

Ow, bij Phiel Plijnaar in Groenekan, is het goedkoopste 480 euro. En de duurste 800 euro...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:04

wow dat is echt duur 800 pm

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:05

Ben ik blij dat ik op een betaalbare stal sta...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:07

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:09

GewoonNoor schreef:
Ow, bij Phiel Plijnaar in Groenekan, is het goedkoopste 480 euro. En de duurste 800 euro...

Heb net even op de site gekeken, 480 euro en je moet ook nog zelf uitmesten en opstrooien.. :=

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:10

ik vindt het niet mooier of beter dan waar ik nu sta hoor. ik weet niet wat je daar betaald?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:11

nicky_rilana schreef:
ik vindt het niet mooier of beter dan waar ik nu sta hoor. ik weet niet wat je daar betaald?

Tege wie heb je het nu? Als je het tegen mij hebt; 1500 euri per maand

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:12

Heleennn schreef:
nicky_rilana schreef:

Tege wie heb je het nu? Als je het tegen mij hebt; 1500 euri per maand

ja
ik sta voor 280 met ongeveer het zelfde

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:13

Wow :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:16

ja dat scheeld nog al wat, wij hebben zelf een grotere binnen bak 25 x 80

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:29

Hier in de buurt ligt het tussen de €300 - €400 euro gemiddeld. En dan heb ik het over de wat grotere stallen, dus met een 20x60 binnenbak.
Ik ken ook een stal en daar betaal je €450,-. Heb je alleen een goede binnenbak, buitenbak is prut, stallen zijn prut en je hebt alleen koud water. ;)
Hier in de buurt bij een boer of privé stal betaal je gemiddeld tussen de €100 - €250 per maand. Scheelt ook heel veel wat je ervoor krijgt. Bij ons heb je een 20x40 buitenbak, twee paddocks, ruime stal en omdat er maar een paar paarden staan veel rust. Wel zelf mesten maar onbeperkt stro en hooi/kuilgras. Zelf voeren, brokken moet je ook zelf betalen. Vanaf januari wordt het €200,- per maand i.v.m. de stroprijs en de nieuwe paddocks. Daarnaast moet de bodem van de bak helemaal vernieuwd worden wat ook aardig wat centen kost.
Toch sta je bij ons, in combinatie met alles wat erbij zit, heel goedkoop.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:35

Waar ik vroeger altijd reed was op een manege,

daar had je een 20x40 binnen bak
en een 20x60 buiten bak
een spuitplaats met alleen koud water
en een paddock

Maar de binnenbak is keihard en waren ook manege lessen in,
de buitenbak is weer zwaar net zoals de paddock..

Daar betaalde je voor een paard 325 zelf uimesten
en 350 inclusief uitmesten..

Ik sta nu zelf bij iemand aan huis,
Daar staat ze overdag buiten en 's nachts in een ruime box,

ik heb daar een binnen paddock ( om los te gooien of te longeren )
en een rij bak op loopafstand ( 10 min. )
En ze krijgen onbeperkt hooi, 2 maal kracht voer, ze worden uitgemest en binnen en buiten gezet :D

Inclusief bak huur ( de rijbak ) betaal ik 225
Maar voor de stalling inclusief alles ( behalve dus de rij bak aangezien die van een ander is )
betaal ik 190 ,- Dat vind ik toch aardig knap midden in de Randstad :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:42

Ik woon ook midden in de Randstad, stal van 4x4, eigen privé paddock, swinters worden ze daarin buiten gezet, zomers op weide met mogelijkheid tot 24/7. Onbeperkt ruwvoer en stro en er wordt voor je gevoerd (3x) en je mag ook zelf pakken als je wilt. Verder eb en vloed (automatisch systeem) baan en longeerbak.
Kosten zijn gemiddeld €145,- (zomer en winter prijs zijn anders)

Dus ook niet duur!

Wat ik ken in de omgeving is 1 stal à €325,- pm, incl 5x pd voeren en mesten, box van 3x 4. Maar je moet zelf buiten zetten (uurtje mag per dag). Dus qua buiten komen is het in de winter erg schraal. Zomers mogen ze van 8 tot 4 op de weide..

Een andere stal is €400 pm. Ik dacht boxen van 3x3 incl voeren en mesten. Maar ook niet buiten zetten, ik dacht zelfs dat ze daar in de zomer maar 4 uur per dag mogen...

Het lijkt bijna altijd wel hoe duurder het is, hoe meer luxe voor de ruiter en hoe minder voor t paard :+
€800,- pm bij die phiel huppeldepup... En dan hebben ze zon gevangenis stal met een piepklein raampje tussen de buren in, en swinters staat alles binnen! En daar betaal e dan zoooooooveel voor!!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:48

Omdat ik volgend jaar ga samen wonen ben ik opzoek naar een plekje voor mijn pony. Mijn vriend opperde om eens bij die ene stal te kijken waar we weleens langs komen ( Midden Heuven )
Toen ik hem vertelde dat de kosten voor een paard € 475 per maand zijn en hem vroeg of ie dan mee wilde gaan betalen was ie niet zo enthousiast meer :-P.
Ik heb overigens niet zoveel keus, mijn pony kan niet op stal staan, die wordt echt knettergek.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:59

Manege de 5 eijken, in Rijen kost het 500 euro, all in. Mijn vriendin staat daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:42

Wij betaalden op de oude stal (met 3 paarden) 1120 euro per maand. Dan hadden ze een paardenbox, werd er 2x per week uitgemest, iedere dag 2x gevoerd (ruwvoer en brok).

Dan had je een 20x40 bak, waar je in los mocht gooien (intekenen van tevoren ,zelfde geldt voor longeren, beperkte tijd)
20x60 bak (mocht je alleen in rijden / stappen, niet longeren of losgooien)
paddock (helaas niet/slecht gedraineerd
en een hele grote buitenbak die op te splitsen was in meerdere rijbanen, 2 binnen spuitplaatsen en 1 buiten spuitplaats en je mocht meerijden in de manegelessen.

Nu staan we voor 800 euro per maand met de 3 paarden op een andere stal. Ze worden iedere dag uitgemest, en iedere dag staan ze de hele dag buiten, als ze de wei niet opkunnen gaan ze in de rijbak / paddock (dan worden ze onderverdeeld, staan in totaal nog geen 10 paarden). Meerdere weitjes en dus de rijbak en paddock, met hooiruiven ook zodat ze de hele dag lekker kunnen eten :) Het is toch wel een verschil, ben blij dat de paarden nu lekker iedere dag de hele dag buiten staan en ze kunnen in de stal met hun hoofd naar buiten hangen. Die binnenbak mis ik niks aan gezien ik er ook liever niet dan wel gebruik van maakte, en de lessen reed ik niet in mee dus daar mis ik ook niks aan :) En ze worden uiteraard ook 2x per dag gevoerd en we hebben 3 gigantische kasten.. die 3 kasten zijn bij elkaar nog groter dan 6 van de kasten op de oude stal.. Dus kan héél veel troep nou gaan kopen voor m'n pony :D

Moet alleen wat langer met de auto / bus ( in noodgevallen) maar als ik een dag niet kan, is dat ook niet erg, dan zijn ze buiten geweest, worden ze gevoerd en uitgemest dus heb er in feite geen omkijken meer naar :) Dan maar wat langer rijden, tis heel fijn voor de paarden!

edit: wil niet zeggen dat de vorige stal slecht was o.i.d. maar we zijn puur voor de lol met paarden, dat rijden is leuk maar is geen vereiste, en dus stonden we gewoon niet op onze plek voor dat geld :) Het is ongetwijfeld een hele gave en mooie stal; maar niet voor ons :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:47

Ik geloof dat hier in de buurt een stal is die gewoon bijna 500 euro per maand vragen. Dan heb je wel alles buitenbaan,binnenbak,spring materiaal, mooi grote ruime stallen, solarium, kantine en je bent meteen in het bos.
De paarden komen in de zomer maanden of alleen 's ochtends buiten of alleen 's middags en in de wintermaanden komen ze geloof ik helemaal niet buiten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:21

Heb op een stal gestaan waar ik 355,- per maand kwijt was en voor de zomer heb ik toen nog een landje bij hun gepacht voor 500,- zodat paardlief overdag de wei op kon.
Werden ook manegelessen gegeven, wel stapmolen, solarium, 2 binnen en 3 buitenbakken. Maar het was niets voor mij :') .

Betaal nu 180,- per maand voor een eigen stukmet paddock en inloopstal, dit delen mijn paard en shet. Moet wel alles zelf doen maar kom incl hooi/stro en brok rond de 250,-/270,- per maand uit.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:35

Pfoei wat betalen sommige mensen veel!

Ik ben 230 kwijt per maand, incl hardvoer dat ik zelf koop 250.
En daarvoor heb ik longeerbak, paddocks, 20x80 buitenbak, 20x60 binnenbak, stapmolen, kuil, stro, wormenkuren, spuitplaatsen en solarium. En voor mezelf zijn die enorme kast en de verwarmde kantine erug fijn :)
Moet alleen zelf mesten, en eens in het jaar smiddags voeren (53 paarden) en eens in de maand zondagavond voeren (25 paarden). En altijd zorgen dat ze zelf buiten komt, paddock en vanaf eind april tot eind oktober weide (overdag).

One, ik ben vanaf nu 240 kwijt, box met buitenluik is een tientje meer. :)

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:37

calice schreef:
Heb op een stal gestaan waar ik 355,- per maand kwijt was en voor de zomer heb ik toen nog een landje bij hun gepacht voor 500,- zodat paardlief overdag de wei op kon.
Werden ook manegelessen gegeven, wel stapmolen, solarium, 2 binnen en 3 buitenbakken. Maar het was niets voor mij :') .

Betaal nu 180,- per maand voor een eigen stukmet paddock en inloopstal, dit delen mijn paard en shet. Moet wel alles zelf doen maar kom incl hooi/stro en brok rond de 250,-/270,- per maand uit.

Hoe groot is je wei? En je paddock en je schuilstal? Ik vind 180 euro eerlijk gezegt voor kale huur ook nog best aan de prijs, vooral als je alles zelf moet doen. Hoe is het geregeld qua omheining etc als dit kapot zou gaan? Of andere onvoorziene kosten aan je plekje?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:43

Schuilstal is 2,5x4m , paddock 7,5X10m. Wei rond de 40x80m.
Paddock is verhard dus goed schoon te houden.
Omheining is hardhout. Er is genoeg materiaal aanwezig om het te maken mocht het nodig zijn.
Watertonnen waren al aanwezig, zadelkast was al aanwezig.Eigenaar is v/d zomer een paar keer het onkruid komen maaien aangezien ik zelf geen benzinemaaier heb.
Verder is het aan het water en zijn hier bijna geen pensionstallen in de omgeving. Ik ben nu voor 2 paarden minder kwijt dan voor 1 op een pensionstal.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:08

ik zie hier prijzen voorbij komen waarvan ik denk hoe staan die paarden er in godsnaam bij!?
en dan bedoel ik de lage prijzen.

Ik heb mn paarden bij huis gehad en was toen per maand al gemiddeld 200 per paard kwijt aan verzorging. Vind het dan ook erg knap dat men en goede stalling, en goede verzorging voor minder kan aanbieden!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:16

Ik sta voor 180 in de winter en 115 in de zomer. Onbeperkt stro en mooie droge en grofstrengelig voordroog onbeperkt! Maar dat komt allemaal van eigen land en kost dus in principe alleen tijd om te oogsten ed en afschrijving van de machines. Verder ook nog eens hele mooie faciliteiten en incl eigen paddock en ze worden ook in de winter buiten gezet en binnen gehaald. Dus t kan wel voor die prijs.
Zomers is het zo goedkoop omdat ze dan in principe 24/7 buiten staan en dus geen stro en hooi verbruiken. Wil je dat wel (bijv bijvoeren of snachts op stro) dan betaal je 140.