Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Mindim schreef:Als de prijs dusdanig veel stijgt, mag je toch vraagtekens hebben? Dan maak je de boeren toch niet gelijk uit voor uitbuiters? Ja, sommigen zullen het onderste uit de kan willen halen, maar dan moet je daar als klant niet kopen. Ja, paarden houden is duur, daar vertel je niks nieuws mee, evenals dat iedereen winst wil maken, ook niets nieuws onder de zon. Paarden houden is al tientallen jaren geen noodzaak meer, maar de prijzen blijven stijgen. Prima, zoals dit jaar, er is te weinig dus de prijs gaat omhoog, maar stel je voor dat volgend jaar het aanbod goed is, denk je dan dat de prijs gaat zakken?
Je kunt er voor kiezen je eigen producten te produceren? Nou niet iedereen heeft een lap land naast het huis om van te hooien hoor.
Mijn prijs in elk geval niet, want verwacht niet dat de kosten voor de loonwerker zullen dalen...
Pashon schreef:uryanne, ondanks dat het andere topic uit de hand liep kan er naar mijn mening nog best goed gediscussierd worden zolang men maar netjes naar elkaar blijft en daar ontbrak het aan in het vorige topic.
Tuurlijk is het regio gebonden maar je kan wel proberen uit te leggen dat sommigen willes en wetens toch teveel blijven betalen.
linnie050 en dat is nou net een punt wat ik probeerde duidelijk te maken, de hoge prijzen zijn in principe niet nodig daar er genoeg van het land gehaald is maar men toch kunstmatig de prijzen hoog houd.
Laat ik duidelijk zijn dat ik niet alle boeren/ loonwerkers over 1 kam wil scheren en de prijzen dus best her en der kunnen verschillen.
mirka1994 schreef:Pashon schreef:uryanne, ondanks dat het andere topic uit de hand liep kan er naar mijn mening nog best goed gediscussierd worden zolang men maar netjes naar elkaar blijft en daar ontbrak het aan in het vorige topic.
Tuurlijk is het regio gebonden maar je kan wel proberen uit te leggen dat sommigen willes en wetens toch teveel blijven betalen.
linnie050 en dat is nou net een punt wat ik probeerde duidelijk te maken, de hoge prijzen zijn in principe niet nodig daar er genoeg van het land gehaald is maar men toch kunstmatig de prijzen hoog houd.
Laat ik duidelijk zijn dat ik niet alle boeren/ loonwerkers over 1 kam wil scheren en de prijzen dus best her en der kunnen verschillen.
Ik ben het helemaal met je eens hoor! En moet de discussie nog met de boer aangaan waar ik mijn paarden houd dat ik de prijzen belachelijk vind! Heb dan ook nog niet meer betaald dan normaal. (Kan dit niet eeuwig volhouden helaas). Maar we kunnen er niets aan veranderen ben ik bang..
_daf_ schreef:Ik ben boer en 8euro netto heb ik de afgelopen 6 jaar nog niet verdiend. Momenteel leggen wij 2500 euro per dag bij. Dus ja er zijn echt wel arme boeren hoor.
joenohoe schreef:_daf_ schreef:Ik ben boer en 8euro netto heb ik de afgelopen 6 jaar nog niet verdiend. Momenteel leggen wij 2500 euro per dag bij. Dus ja er zijn echt wel arme boeren hoor.
Niet om vervelend te zijn, maar als je 2500 Euro per dag bij kunt leggen ben je stinkend rijk volgens mij ? De boeren hier in de omgeving rijden allemaal in mooie auto's en hun boerderijen staan er picobello voor, dus genoeg geld schat ik in.
Henkjan schreef:Ik kom even het topic binnenvallen.
Dit zijn juist de dingen waarom ambtenaren niet bij iedereen zo gelieft zijn...
joyce B schreef:nee, maar jij hebt ook geen honderd? koeien te voeren, machines te betalen, energie rekeningen van alle apparatuur en de hypotheek op die nieuwe ligboxenstal met melkrobot en voercomputersWeet niet of €2500 euro per dag verlies reëel is hoor, heb nog nooit in de boekhouding van een groot boerenbedrijf gekeken... Maar er zitten hier mensen die die inzichten wel hebben...
Mindim schreef:Bij de plaatselijke manege gaan de kosten voor stalling met 25 euro per maand om hoog, de lesprijzen stijgen ook behoorlijk. Met als reden, de gestegen prijzen voor ruwvoeder en bodembedekker. Ik snap dat prima, heb daar begrip voor, wanneer er volgend jaar een overschot is aan dat alles, gaan de prijzen helaas niet omlaag. Ik denk dat daarom de mensen wel eens struikelen over prijzen. Het gaat omhoog om niet weer omlaag te gaan, ook als daar geen aanwijsbare reden meer voor is.
joenohoe schreef:_daf_ schreef:Ik ben boer en 8euro netto heb ik de afgelopen 6 jaar nog niet verdiend. Momenteel leggen wij 2500 euro per dag bij. Dus ja er zijn echt wel arme boeren hoor.
Niet om vervelend te zijn, maar als je 2500 Euro per dag bij kunt leggen ben je stinkend rijk volgens mij ? De boeren hier in de omgeving rijden allemaal in mooie auto's en hun boerderijen staan er picobello voor, dus genoeg geld schat ik in. En ja, als mijn vorige hooiboer tegen mij zegt dat hij ook zoveel geld vraagt omdat een ander dat ook doet ??? Heb nu viavia een hooiboer gevonden die het voor de normale prijs van 3,50 verkoopt. Goed hooi en ze vinden het lekker.