z0rr0 schreef:joolien ik snap je mening. en ik vind ook niet kunne dat paarden dag in dag uit buiten staan.
maar dat is weer iets anders dan buiten moeten staan.
Binnen neem ik aan toch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
z0rr0 schreef:ik heb een hond die overdag mee gaat naar t werk, en de rest van de dag mee buiten huppelt...
ze is er aan gewend en als ze keuze heeft ligt ze vaak ook liever binne
trouwens hebben wij zo;n kooi voor me hond hoor wel is waar 6 bij 3 met overdekt gedeelte.
maar mevrouw gaat liever mee
joolien ik snap je mening. en ik vind ook niet kunne dat paarden dag in dag uit buiten staan.
maar dat is weer iets anders dan buiten moeten staan.
kimmie261 schreef:tuurlijk is een paard een huisdier,een doorgefokte mega grote kwpner is niets natuurlijks meer aan hoor,net zo goed als dat een chihauhau geen wolf meer is en schapen hoort te vangen als levensbehoefte...
Lusitano schreef:Amanda, ik maak zelf wel uit waar ik over 'zeik'. We hebben hier een volwassen constructieve discussie waar je gewoon van kan wegklikken als je er niet meer tegen kunt.
Dat is het mooie van internet!
eigenlijk mogen de mensen die er een andere mening op nahouden dan jij er dus eigenlijk gewoon niet meer over zeuren?
Dani_ schreef:Lusitano schreef:Dat is natuurlijk nog niet helemaal een antwoord. Vind je het zielig als zo'n hond de hele dag in een kooitje zit? Natuurlijk wel groot genoeg om te kunnen liggen en zich om te kunnen draaien.
Maar dan enkel in zijn eigen pis en stront.
z0rr0 schreef:Joolien schreef:
Binnen neem ik aan toch?
haha ja sorry, gaat helemaal goed hoorbinne buiten ik begin t nu zelfs door elkaar te halen.
Lusitano schreef:euh Amanda, dit is echt een typische splinter/balk situatie.
er wordt niemand op de persoon aangesproken. De manier van huisvesten staat alleen ter discussie. Vanuit discussie ontstaat groei. Wellicht steken we nog iets van elkaar op.
Ik vraag me wel af wat er in jou gebeurt dat je het zo lastig vindt dat andere mensen een andere mening hebben over dit onderwerp.
kimmie261 schreef:tuurlijk is een paard een huisdier,een doorgefokte mega grote kwpner is niets natuurlijks meer aan hoor,net zo goed als dat een chihauhau geen wolf meer is en schapen hoort te vangen als levensbehoefte...
mirgino schreef:tuurlijk reageren die mensen niet [nog steeds reageren hier geen mensen die geen of weinig land ter beschikking hebben. raar want kijk naar een 5(?) sterren manege chardon. het staat er bomvol maar toch lijkt heel bokt een eigen stal te hebben en heeft heel bokt tig uren per dag land. ]
dan word je hier helemaal afgebrand dat je geen paard waardig bent.
daar zijn al wat topics over geweest.
amanda1980 schreef:Lusitano schreef:euh Amanda, dit is echt een typische splinter/balk situatie.
er wordt niemand op de persoon aangesproken. De manier van huisvesten staat alleen ter discussie. Vanuit discussie ontstaat groei. Wellicht steken we nog iets van elkaar op.
Ik vraag me wel af wat er in jou gebeurt dat je het zo lastig vindt dat andere mensen een andere mening hebben over dit onderwerp.
ik spreek ook niemand persoonlijk aan. ik vind dat niet nodig omdat ik nogmaals van mening ben dat wanneer jou paard gelukkig is 24/7 buiten, daar niks mis mee is. maar ik vind het ook niet verkeerd als een paard het doet met minder landuren, voldoende beweging en uitdaging krijgt en gelukkig is.
hier op bokt word je nog net niet beschuldigd van dierenmishandeling als je je paard minder als 12 uur per dag buiten hebt staan. die veroordelingen gaan mij te ver
z0rr0 schreef:Lusitano schreef:ok, dus je hebt zelf niet voldoende land tot je beschikking?
ik? ik sta op een pensionstal.
zomers paarden in t land.
s'winters gebruik van bak en paddocks
Lusitano schreef:je moet toch ergens beginnen. Ik zeg nergens dat mensen niet mogen mee discussieren.
Ik heb een mening, dat is handig in een discussie. Waar ik nog niet zeker van ben is wat jouw mening in deze is. Behalve dan dat je het erg onprettig vindt dat er op (in onze ogen) tekortkomingen in de richting van je paard wordt gewezen. Als jij zo overtuigd bent van zijn welzijn kan je je toch totaal niet druk maken om wat ik daar over te zeggen heb?
amanda1980 schreef:Lusitano schreef:euh Amanda, dit is echt een typische splinter/balk situatie.
ik spreek ook niemand persoonlijk aan. ik vind dat niet nodig omdat ik nogmaals van mening ben dat wanneer jou paard gelukkig is 24/7 buiten, daar niks mis mee is. maar ik vind het ook niet verkeerd als een paard het doet met minder landuren, voldoende beweging en uitdaging krijgt en gelukkig is.
hier op bokt word je nog net niet beschuldigd van dierenmishandeling als je je paard minder als 12 uur per dag buiten hebt staan. die veroordelingen gaan mij te ver