Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soraya85 schreef:Ik heb om te testen al 2 hooinetten in elkaar gedaan; maar weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik hiervan vind.
TanteFlavie schreef:Misschien vinden jullie op deze site ook inspiratie?
http://slowfeeding.com/constructions.htm
Zelf ben ik op zoek naar een palletbox of fruitbox om ook eentje te maken. Al hebben mijn paardjes momenteel door dat "gestolen" hooi lekkerder is dan "gekregen". Dit wil zeggen dat ze liever onder de deur hooi stelen dan te eten uit hun hooibak. En dat gaat ook stukken trager... en ze morsen zo goed als niet. (is een kier onder de deur van mijn hooihok, ik plaats tegenwoordig ook opzettelij het hooi tegen die kier)
De man heeft er zijn eigen constructies geplaatst met voor- en nadelen. Hoe lager je scrollt hoe "wijzer" je wordt!
Grit schreef:Soraya85 schreef:Ik heb om te testen al 2 hooinetten in elkaar gedaan; maar weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik hiervan vind.
Mag ik vragen wat jij merkt als de voor- en nadelen?
Ik overweeg ook om nog een extra net over het hooinet te doen (epplejeck, 3 cm). Het gaat nog steeds te snel naar mijn zin en er valt teveel door de mazen. Bij ons hangt het net, door het gewicht rekt 3 bij 3 al snel op naar groter, ondanks dat het touw wel stevig is en niet kapot gaat.
pmarena schreef:merrieveulen schreef:misschien is het iets typisch, net zoals het feit dat we de graaskorf van Mone de haflinger hebben moeten voorzien van een stukje gaas omdat dat ene gat van 2 cm niet klein genoeg was....
*snork* dat meen je niet