Hit-actief stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Re: Hit-actief stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:03

Hij is aardig relaxed. :j Mijn vriend heeft vandaag even met 'm geclickerd en ik heb eventjes gereden en hij was gewoon superbraaf.

Heb er zo'n zin in dat hij de groep in gaat. :j Dat zullen we uiteraard ook filmen. :j

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:53

Hij staat idd super relax, en heeft volgens mij nieteens door dat de rest op de wei staat, zo rustig istie :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:39

Vandaag met de metro naar Rhoon geweest en de rest gefietst, maar wat is de omgeving mooi daar! Binnenkort met paard op ontdekkingstocht!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:05

We zouden dus vanmorgen om 08:30 Fin in de groep gaan zetten. Rijden we uitgerekend vandaag de band van de scooter lek onderweg. -:(- Scooter bij tankstation thv Zuidplein geparkeerd, met de metro verder gereden. Staleigenares was zo lief om ons even op te halen. +:)+

Fin is uiteindelijk rond 09:30 de groep in gegaan en dat ging zeer rustig (véél rustiger dan bij de vorige stal)! Ik geloof dat het echt scheelt dat de paarden relatief lang in de wenbox staan (een week en een dag in dit geval).

Hij vond het toch wel spannend en bleef op een gegeven moment een hele poos in de schuilstal rondhangen omdat hij het vervelend vond dat alle paarden achter zijn kont aan bleven hangen. :D Toen alle andere paarden het land in gingen, had hij de tijd om even rustig de boel te verkennen. De voerstations herkende hij duidelijk nog en het duurde niet heel lang voordat hij lekker stond te eten. We hebben 'm ook even het water en het krachtvoerstation laten zien en hem daarna naar de dijk gebracht.

Foto's en filmpjes volgen nog!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:07

Fijn dat alles goed is gegaan! Heeft de DA de chip nog kunnen uitlezen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:08

Ik heb het nummer gemaild gekregen van de mensen van de oude stal. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:21

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:23

Ahh leuk :) Fijn dat alles zo goed ging!
Werd je gestalkt door mijn pony? Op de eerste foto van de link :P?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:13

Volgorde in het album is veranderd, maar is die van jou die die nu een hoefzweer o.i.d. heeft (verband & ducktape om voet)? Die kwam wel regelmatig even wat aandacht halen. :j En een andere was op een gegeven moment niet bij me weg te slaan en probeerde op een gegeven moment mijn veters steeds los te trekken. :')

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:27

Dat ziet er geweldig uit Peet.
En wat super dat het zo goed en rustig is gegaan. Altijd prettig.

Tja en eerlijk is eerlijk, wat ziet het er schoon en relaxed uit daar... :j
En onbeperkt hooi?! Zo komt ieder paard goed aan zijn voeding. Top!
Geniet ervan!! :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:20

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:20

wauw dat ziet er netjes uit zeg in dat filmpje hierboven

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:05

eowyn04 schreef:
Dat ziet er geweldig uit Peet.
En wat super dat het zo goed en rustig is gegaan. Altijd prettig.

Tja en eerlijk is eerlijk, wat ziet het er schoon en relaxed uit daar... :j
En onbeperkt hooi?! Zo komt ieder paard goed aan zijn voeding. Top!
Geniet ervan!! :)

In de slowfeeders zit stro, geen hooi. :) Maar je mag helemaal zelf bepalen hoeveel minuten je paard krijgt en er is nauwelijks sprake van geruzie bij de stations omdat er relatief weinig paarden per station zijn en omdat ze ook altijd bij de slowfeeders kunnen knabbelen.

San1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:23

Hi, Ik zie dat enkele van jullie op de Hit Actief in Rhoon staan? Ik wil graag een keertje komen kijken maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden v.d eigenaar/eigenaresse.. Kan iemand die mij sturen in een PB? Alvast Bedankt!!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:27

Ik PM je wel eventjes.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:20

Isegrim schreef:
In de slowfeeders zit stro, geen hooi. :) Maar je mag helemaal zelf bepalen hoeveel minuten je paard krijgt en er is nauwelijks sprake van geruzie bij de stations omdat er relatief weinig paarden per station zijn en omdat ze ook altijd bij de slowfeeders kunnen knabbelen.

O, maar dat is ook altijd prettig. Wat te knabbelen.
Vind het goed bedacht!!

Ja, maar hier staan waarschijnlijk zoveel paarden in waar het op gebouwd is en dan komen de paarden ook aan hun voer. Daardoor krijg je minder geruzie onderling.
Ik vind het er echt super uit zien!!

Voordat ik naar frankrijk vertrok wilde ik er ook staan, maar heb het toen uiteindelijk afgeketst, want ik wilde het niet meer voor iertje, vond het voor het ouwe bessie toch te gevaarlijk. Die had zo'n jassie uitgedaan bij de neville. En uiteindelijk zou ik hier toch naar toe vertrekken, anders bleef ik verhuizen. :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:14

2:30. Ik zat er al op te wachten :')
Super leuk filmpje zo, leuk dat je het zo hebt vastgelegd! ( Die Wietse vind m wel erg leuk :P )
Gisteren stond die lekker te soezen in t zonnetje, volgens mij heeft die t prima naar z'n zin :)

Eowyn04: Er is echt geen vechten bij de voerstations, sterker nog, de meeste wachten heel geduldig op hun beurt, zelfs als het poortje al open is.
Vooral het biksstation moet altijd eerst van top tot teen worden afgelikt voordat paardlief weer naar buiten komt :P

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:51

Mallow schreef:
2:30. Ik zat er al op te wachten :')
Super leuk filmpje zo, leuk dat je het zo hebt vastgelegd! ( Die Wietse vind m wel erg leuk :P )
Gisteren stond die lekker te soezen in t zonnetje, volgens mij heeft die t prima naar z'n zin :)

Eowyn04: Er is echt geen vechten bij de voerstations, sterker nog, de meeste wachten heel geduldig op hun beurt, zelfs als het poortje al open is.
Vooral het biksstation moet altijd eerst van top tot teen worden afgelikt voordat paardlief weer naar buiten komt :P

Niet alleen op 2:30 hoor, ook een paar keer buiten beeld dat ik'm zowat op schoot had :D

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:22

Mooi zo Peet ben zo blij voor jullie!! Geniet er lekker van ;) Ik ken de omgeving heb er met Ox ook altijd gestaan en gewoond ;) Veel plezier!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:19

Het bevalt ons na inmiddels een maandje nog steeds hartstikke goed in de hit actief van stal Vossenburg. :j

Ik kan natuurlijk vergelijken omdat Fin eerder in een hit actief heeft gestaan en wat ik echt opvallend vind hier is de serene rust die er heerst in de hit. Er wordt gewoon níet gevochten bij de voerstations. Alleen bij het biks-station staat regelmatig een paard dat andere paarden probeert weg te jagen, maar dan rent Fin gewoon heel snel het station in. :D Maar bij de voordroogstations wacht iedereen gewoon keurig netjes op zijn beurt. Er wordt zelfs niet of nauwelijks geduwd of in billen gebeten. :P Ik gok dat dat te maken heeft met het feit dat er hier per station minder paarden staan.

De staleigenaar vond het heel handig dat Fin al weet hoe alles werkt. :)

Hij liep al gauw ook het water in om te drinken. En dat terwijl hij normaal nog met een boog om een plas heen loopt. :') Ik vind de 'waadplaats' een erg leuke toevoeging. :j

Mijn vriend maakt met grote regelmaat foto's en filmpjes op en rond stal. Op http://stal.vanwisse.nl kun je de foto's bekijken. Filmpjes komen op een later moment nog. :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:49

Dat klinkt super Peet!!

En wat super fijn dat Finn lekker op het gemakkie kan eten. Tja dat vechten krijg je toch als er teveel paarden op een te kleine hit staan. Alle paarden willen eten en komen zo niet aan hun hoeveelheid toe.

Geniet er lekker van! Ben super blij dat het zo goed bevalt en dat het zo goed gaat met Finn, want het is een echte lieverd. Dat weet ik nog wel van toen. :j

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:08

Goed zo Peet!! En wat leuk dat je nu een meertje hebt!! Eowyn04 hoe vergaat het jou in Frankrijk??

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:52

Hier in Frankrijk gaat het goed.
De paardjes hebben het super naar hun zin. Kunnen het land op wanneer ze willen en naar stal wanneer ze willen.
Net een hele warme periode gehad hier (40+) dus stonden ze overdag veel op stal en kwamen 's avonds weer naar buiten.

De paddock gaan we in september mee beginnen, dan krijgen ze voor de winter lekker een zandpaddock, anders wordt het blubbie met regen. En dat is juist wat ik niet wil.
Dan gaan we gelijk een stuk land egaal maken, dan ga ik daar zolang op rijden, totdat we weer centjes hebben voor zand. Dus even in etappes.

Ook het bedrijfje gaat zo langzaam aan lopen. Al lekker wat opdrachten, dus edje is nu nog voor 2 weken in nl, maar daarna blijft hij voorlopig in frankrijk om te werken *\o/*

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:34

eowyn04 schreef:
Hier in Frankrijk gaat het goed.
Ook het bedrijfje gaat zo langzaam aan lopen. Al lekker wat opdrachten, dus edje is nu nog voor 2 weken in nl, maar daarna blijft hij voorlopig in frankrijk om te werken *\o/*

Beetje offtopic 8-) Maar wat doe je eigenlijk, als ik vragen mag? :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:36

ach moet zo eens kunnen off-topic toch?
Wij hebben onze eigen bedrijf in totaal onderhoud in en rondom het huis. Van kleine werkzaamheden, herstelwerkzaamheden, verbouwen tot complete renovaties. Ed is all-roundvakman en heeft 2 goude handjes, dus die maakt en fixed alles.
En ik, ik help ed, maar ik ga straks ook als free-lance agente voor een makelaar aan de slag, dus hup verkopen die huizen. :D