Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
BrittOllie schreef:Ik moet ook alles zelf doen, ben ook wel van mening dat dit de band met je pony versterkt. ik zie lilly wel 3x per dag, en ze hinnikt dan, maar je hebt ook mensen die komen dan 1 x per dag om te rijden of komen niet, en die hebben dan helemaal neit zon band met hun paard..
bij ons op stal moet je trouwens alles zelf doen
kimmie88 schreef:Maar graag uit handen geven van de vervelenmde dingen ben ik niet met je eens. Tuurlijk zijn er ook zat mensen die dat soort klusjes verafschuwen, maar soms is de keuze van volpenmsion beter voor ruiter EN paard
Vientje schreef:De mijne hinnikte alleen maar naar me toen ze opgesloten in een stal stond vanwege een blessure, ik haar enige uitje (10 minuten stappen en aan de hand een uurtje grazen) op een dag betekende en ze verder dus doodongelukkig was....en o ja, tegenwoordig wanneer ik met haar voerblok en appel aankomMaar desondanks is het nog steeds duidelijk dat ik "een speciaal mens" voor haar ben, daar zegt wel of niet hinniken bij haar iig niks over
superwoman schreef:BrittOllie schreef:Ik moet ook alles zelf doen, ben ook wel van mening dat dit de band met je pony versterkt. ik zie lilly wel 3x per dag, en ze hinnikt dan, maar je hebt ook mensen die komen dan 1 x per dag om te rijden of komen niet, en die hebben dan helemaal neit zon band met hun paard..
bij ons op stal moet je trouwens alles zelf doen
Ik heb hiervoor een paard in pension gehad en nu heb ik ze thuis staan én ik ben van mening dat het geen zak uit maakt![]()
Het hinneken maakt ook geen verschil.
Ine23 schreef:Maar ik vraag me nu af... Jullie mesten toch ook jullie weiland uit, neem ik aan?
Ik mest nu ook de stallen uit op pension en dat is wel meer werk omdat de mest vermengd zit met stro, maar langs de andere kant moet je op de wei meer afstanden afleggen naar de mesthoop (bij mij toch) en op 'ruwer' terrein, dus zoveel tijd spaart het dan toch niet?
Alleen dat je de wei natuurlijk niet elke dag hoeft te doen en de stal liefst wel.
Wat Twiggy hierboven zegt lijkt mij een goede oplossing, als ik je verhaal zo lees, net zoals Ponyzotje haar ideeën. Misschien hebben ze er iets aan?
laetitia schreef:Het zijn natuurlijk niet mijn paarden, maar op zich moet het wel kunnen lijkt mij. Weilanden van de merries liggen tegen een heuvel aan met het voordeel dat het water na een regenbui zo weer verdwenen is en ze hebben met z'n 4-en 2 grote weilanden tot hun beschikking. Hengstenweide is een stuk kleiner en modderiger. Zal het van de week eens vragen (al lijkt me de weides elke dag uitmesten ook een behoorlijke klus).
Sanity schreef:Hmm, ik bedoel dat sommige mensen ervoor kiezen om te leven tussen de paarden en ook al het werk dat erbij hoort. Of je hebt gewoon een paard op een pensionstal waar je een paar keer per week heen gaat om te rijden, puur voor jezelf.
boshuisje schreef:Nee, ik hoef geen paard alleen voor het rijden... als ik moet kiezen zou ik liever geheel voor het paard zorgen zonder te rijden, alhoewel ik het wel ga missen, dan dat ik alleen rijd zonder de zorgen voor het paard.
boshuisje schreef:Mijn paard staat in volpension maar niets is leuker voor mij als dat je je paard geheel zelf verzorgd.
Binnenkort komt hij aan huis te staan en kan ik geheel voor hem zorgen, heerlijk.
Nee, ik hoef geen paard alleen voor het rijden... als ik moet kiezen zou ik liever geheel voor het paard zorgen zonder te rijden, alhoewel ik het wel ga missen, dan dat ik alleen rijd zonder de zorgen voor het paard.
Colway schreef:Enige dat ik het jammere vind aan in pension staan is het op het land zetten, ik zou hem liever de hele dag buiten hebben, nu komt hij maar 4uurtjes buiten per dag
Twiggy2008 schreef:Colway schreef:Enige dat ik het jammere vind aan in pension staan is het op het land zetten, ik zou hem liever de hele dag buiten hebben, nu komt hij maar 4uurtjes buiten per dag
En daarom sta ik bewust niet op een pensionstalling (ok, dat is een van de redenen, ik heb er nog een aantal).
Ben blij dat die van mij de hele dag kan genieten nu in het zonnetje met zijn vriendjes. Al hoewel er nu met de harde ondergrond weinig te sprinten valt, hoor.![]()
Als ik mijn paard aan huis had, zou ik hem met liefde verzorgen, hoor. Daar zou ik best wat voor over hebben!
kimmie88 schreef:mirka1994 schreef:Ik denk dat we hier niet uit gaan komen.
Sommige mensen kiezen er gewoon voor om net als ik soort van hun leven te geven voor de paarden. Daarmee bedoel ik dus dat je elke dag zelf gaat en alles zelf doet.
En er zijn mensen die ervoor kiezen om de vervelende dingen uit handen te geven.
Dat je op deze manier een minder sterke band heb met je paard geloof ik niet zo. Wel dat je meer tijd hebt voor leuke dingen haha. Het is maar net waarje prioriteit ligt.
En ik denk niet dat we van elkaar kunnen beoordelen dat iemand lui is of minder om zijn/haar paard geeft omdat die persoon de prioriteit legt bij het rijden en misschien 3 of 4 keer in de week naar zijn/haar paard gaat.
We willen allemaal het beste voor onze paardjes en de een steekt daar net wat meer tijd in als de ander. Maar zolang de paardjes er goed bij staan lijkt me dat geen probleem..
Dus laten we elkaar even lekker in de waarden laten
Maar graag uit handen geven van de vervelenmde dingen ben ik niet met je eens. Tuurlijk zijn er ook zat mensen die dat soort klusjes verafschuwen, maar soms is de keuze van volpenmsion beter voor ruiter EN paard